اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

«بیماری های قلبی» عمده ترین دلیل مرگ و میر یزدی ها

«بیماری های قلبی» عمده ترین دلیل مرگ و میر یزدی ها
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بیماری قلبی عروقی با 36 درصد و سرطان 16.5 درصد بیشترین علل مرگ و نیر ناشی از بیماری های غیرواگیردار را در استان یزد شامل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با شایع ترین علت مرگ و میر در بین یزدی ها، اذعان داشت: بیماری های غیرواگیردار شایع ترین علت مرگ و میر در کشور و به دنبال آن استان یزد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

دهقان، ادامه داد: اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در طول چند سال گذشته باعث شده است تا بیشترین علل مرگ و میر بیماری های غیرواگیردار باشد.

,

, ,

وی تصریح کرد: طی سه دهه اخیر کشور ما به لحاظ علم پزشکی، شمار دستیاران و متخصصان، ابزارهای تشخیصی و دانش پزشکی در حوزه پیشگیری از بیماری پیشرفت بسیاری مناسب و خوبی داشته و قدم‌های خوبی در زمینه پیشگیری از این بیماری برداشته است.

,

این مقام مسئول اذعان داشت: عمده ترین دلیل مرگ و میر ناشی از بیماری غیرواگیردار عروق، قلب و نارسایی خونی است که سالانه ۱۷میلیون و ۵۰۰هزار نفر را در جهان به کام مرگ می کشاند و پس از آنها سرطان ها با هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، بیماری های تنفسی با چهار میلیون نفر و دیابت با یک میلیون نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

, .,

, ,

وی ادامه داد: بیماری قلبی عروقی با 36 درصد، سرطان 16.5 درصد، دستگاه تنفسی و  نارسایی مزمن 13 درصد، مشکلات دیابت  12.3 درصد و سوانح و حوادث با 5.6 درصد بیشترین علل مرگ و نیر ناشی از بیماری های غیرواگیردار را در استان یزد  شامل می شود.

,

دهقان، در پایان گفت: استفاده از غذای ناسالم، مصرف دخانیات، نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب، چاقی، دیابت و مشکلات روحی و روانی را از عمده دلایل بروز بیماری های غیرواگیر در کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه