اخبار داغ

مدیر کل راه آهن قم:

آماده تعامل و همکاری با شهرداری قم هستیم/ راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای و عبور از ایستگاه مرکزی شهر جزء برنامه های اصلی راه‌آهن است

آماده تعامل و همکاری با شهرداری قم هستیم/ راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای و عبور از ایستگاه مرکزی شهر جزء برنامه های اصلی راه‌آهن است
مدیرکل راه‌آهن قم با بیان این که آماده تعامل و همکاری با شهرداری قم هستیم، گفت: راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای و عبور از ایستگاه مرکزی شهر جزء برنامه های اصلی راه‌آهن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل ریلی در کشور اظهار داشت: استاندار جدید قم از همان روزهای نخست در جلسه‌ای بر ضرورت راه‌اندازی سریع‌تر قطار اصفهان، قم تهران تأکید کرد.

وی بابیان این‌که به دنبال راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای هستیم، بیان داشت: برای این کار نیاز به بستر ریلی در کشور داریم که باید نسبت به ایجاد و محافظت از خطوط ریلی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

اعتماد افزود: با افزایش قیمت‌های رخ‌داده هم‌اکنون ایجاد خط ریلی حداقل بالای 6 میلیارد تومان در هر کیلومتر هزینه دارد.

وی وجود ایستگاه مرکزی راه‌آهن در مرکز شهر را یک نعمت برای شهر قم برشمرد و ابراز داشت: این ایستگاه ظرفیت خوبی را برای شهر قم ایجاد کرده است و می‌توان آسیب‌های احتمالی آن از قبیل ایجاد صدا را با دیوارهای جدید صداگیر برطرف کرد.

مدیرکل راه‌آهن قم به نقش ممتاز حمل‌ونقل ریلی در جهان اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بارها بر روی اهمیت حمل‌ونقل ریلی و گسترش آن در کشور تأکید داشته‌اند، موضوعی که می‌تواند در صورت تحقق تصادفات جاده‌ای را به میزان زیادی کاهش دهد.

وی افزود: راه‌آهن در سبد زندگی مردم است و این مسئولان هستند که باید سهم افراد را برای بهره‌مندی از مزایای راه‌آهن ایجاد کنند.

اعتماد کاهش زمان مسافرت‌ها با سریع‌السیر شدن قطارها را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: درصورتی‌که قطار سریع‌السیر اصفهان قم تهران به بهره‌برداری برسد مدت‌زمان سفر از تهران به قم به 40 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد و در چنین شرایطی آیا عقلانی است که مسافران در ایستگاه محمدیه پیاده شوند و همین مدت‌زمان را برای رسیدن به محل موردنظرشان در داخل شهر صرف کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص خطوط بلااستفاده راه‌آهن در سطح شهر نیز گفت: در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه