اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی خبر داد؛

بیماری های قلبی؛اولین عامل مرگ و میر در بهمئی/لزوم استفاده از تغذیه سالم و تحرک کافی

بیماری های قلبی؛اولین عامل مرگ و میر در بهمئی/لزوم استفاده از تغذیه سالم و تحرک کافی
رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی با تاکید بر لزوم پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار، از مردم خواست با تغذیه سالم و تحرک کافی، از ابتلا به این نوع بیماری های کشنده جلوگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآوای ماغر؛رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی ظهر امروز در سومین همایش سفیران سلامت شهرستان بر لزوم پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

علی آبشنگ تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی شاهد افزایش روز افزون بیماری های غیر واگیر در کشور و شهرستان هستیم .

,

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید تلاشیم که بیماران جز رنج بیماری درد دیگری نداشته باشد، بنابراین وزارت بهداشت  اولویت خود را بر پیشگیری قبل از درمان قرار داد رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی افزود: بر پایه همین اولویت بندی، طرح سفیران سلامت  شکل گرفت تا عده ای از دانش آموزان در راستای تحقق برنامه های خودمراقبتی و پیشگیرانه همیار ما باشند.

,

آبشنگ خاطرنشان کرد: سلامت نیاز اساسی و از حقوق عمومی شهروندان هر جامعه است که همه باید در راستای ارتقای آن گام برداریم.

, .,

وی با بیان هشدار نسبت به عوامل خطر افزایش بیماری های غیرواگیر در جامعه،گفت: اولین علت مرگ و میر در و شهرستان بهمئی  بیماری های قلبی و عروقی هستند که علت آن کم تحرکی،تغذیه نامناسب و کاهش خودمراقبتی است.

,

آبشنگ تصریح کرد: وقتی از تحرک سخن می گوییم منظور ما حداقل 30دقیقه پیاده روی در طول روز است.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی با تاکید بر لزوم گنجاندن میوه و سبزی در سبد غذایی خانوارها، افزود: حذف میوه و سبزی و استفاده از مواد مضر غذایی از عوامل مهم دیگر افزایش بیماری های قلبی و عروقی است.

,

آبشنگ با بیان اینکه شکر و نمک باید به صورت چشمگیری در برنامه غذایی خانوارها کاهش یابد،گفت: مصرف غذاهای فست فودی هم باید به حداقل برسد.

,

رئیس شبکه بهداشت بهمئی در پایان سخنان خود از همکاری آموزش و پرورش شهرستان در اجرای ویژه برنامه های ارتقای سلامت شهروندان تقدیر و تشکر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه