اخبار داغ

کلیات طرح مجلس برای حمایت از سپاه در برابر اقدامات آمریکا تصویب شد

کلیات طرح مجلس برای حمایت از سپاه در برابر اقدامات آمریکا تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح مجلس برای حمایت از سپاه در برابر اقدامات آمریکا را تصویب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز(سه‌شنبه 27 فروردین) قوه مقننه در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، با 204  رای موافق، 2 رای مخالف از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان کلیات این طرح را تصویب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
هادی قوامی نماینده اسفراین در مجلس در موافقت با کلیات این طرح، اظهار داشت:این طرح در اقدام اخیر آمریکا تدوین شده، سپاه نهادی است که  پاسدار ارزش‌های  انقلاب است.
,
 
,
وی با بیان اینکه امروز مبارزه ما با آمریکا مبارزه با سلطه است، ادامه داد: در موارد مختلف این طرح، اقدامات متقابل با  اقدام خلاف موازین بین‌المللی آمریکا پیش‌بینی شده است.
,
 
,
نماینده مردم اسفراین در مجلس اضافه کرد: در این طرح نیروهای نظامی آمریکا تروریست شناخته می‌شوند و کمک نظامی، اطلاعاتی و مالی و فنی و تدارکاتی به آنها در زمره همکاری با  اقدام تروریستی شمرده می‌شود.
,
 
,
حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با این طرح گفت:باید اختیارات بیشتری در این طرح به سپاه پاسداران داده می‌شد.
,
 
,
سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا در مجلس طی اخطاری گفت: این طرح ناقص است و منافع قانون اساسی را تامین نمی‌کند، علی لاریجانی در پاسخ وی گفت:اگر پیشنهادی دارید مطرح کنید.
,
 
,
محمدرضا صباغیان نماینده یزد در مجلس نیز در مخالفت با این طرح، اظهار داشت:اگر چه درباره این طرح زحمات زیادی کشیده شده اما برای اقدام متقابل با آمریکا کافی نیست.چون تحریم‌های به سرانجام نرسید امریکا‌ها وارد بازی جدید شده‌‌اند.
,
 
,
وی با بیان اینکه نباید در مجلس مصوبات کم‌رمق و بی‌تاثیر برای مقابله با آمریکا داشته‌ باشیم، اضافه کرد:امروز باید مجلس به‌گونه‌ای نشان دهد که منافع آمریکا در منطقه و در خود این کشور به خطر بیفتد.
,
 
,
نماینده یزد در مجلس پیشنهاد کرد تا تولید موشک‌های با برد 2 هزار کیلومتر افزایش پیدا کند و ایران از  برجام خارج شود.
,
 
,
عباس پوربافرانی به عنوان موافق این طرح گفت: طرح پیش‌رو برای اقدام مقابله‌ای و برای دفاع از منافع ملی و امنیت کشور تدوین شده است،این طرح برابری می‌کند با 300 طرحی که آمریکا برای مقابله با ایران تدوین کرده‌ است.این طرح می تواند مقدمه‌ای باشد برای اقدامات بعدی کشورمان برای مقابله با آمریکا.
,
 
,
سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس در مخالفت با این طرح اظهار داشت:مخالفت بنده با این طرح به دلیل ضعف آن است.اگر دولت برخی اقدامات مقابله‌ای  را در برابر آمریکا انجام می‌داد امروز ترامپ دیوانه اقدامات این‌چنینی را علیه ایران انجام نمی‌داد.
,
 
,
احمد امیرابادی فراهانی نماینده قم در مجلس در موافقت با این طرح، گفت:برخی از همکاران انتقاد داشتند چرا کل ارتش آمریکا در این طرح به عنوان تروریست اعلام نشده است،  آنچه در این طرح برای تروریستی خواندن سنتکام آمده به این دلیل است که  فرمانده سنتکام با رای مجلس سنا منصوب می‌شود که این خود اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد ما در این طرح نخواستیم شعار بدهیم و موضوعات عملی را گنجانده‌ایم.
,
 
,
منبع: تسنیم
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه