اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با دانا؛

اروپایی ها حرف بی اساس زیاد می زنند/ در برجام بر اساس منافع خودمان عمل می کنیم/ واکنش ایران به ادعاهای غیر منطقی باید رسمی و قاطع باشد

اروپایی ها حرف بی اساس زیاد می زنند/ در برجام بر اساس منافع خودمان عمل می کنیم/ واکنش ایران به ادعاهای غیر منطقی باید رسمی و قاطع باشد
اردشیر نوریان به اظهارات سفیر فرانسه در واشنگتن اشاره کرد و گفت: اروپایی ها از این حرف ها زیاد زده اند و هیچ کدام صحت ندارد؛ ما در برجام بر اساس منافع خودمان عمل می کنیم و نگاه نمی کنیم که طرف های مقابل چه می گویند.
[

اردشیر نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات سفیر فرانسه در خصوص برجام به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: اظهارات «جرارد آرود» سفیر فرانسه در واشنگتن مغایر با روح و مفاد برجام است و در حقیقت این مسئله در برجام دیده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اظهار داشت: واکنش ایران به این ادعای غیر منطقی و خلاف چارچوب توافق قطعاً باید رسمی و قاطع باشد.

,

نماینده مردم شهرکرد با اشاره به اینکه باید بدانیم که سفیر فرانسه در کجا صحبت کرده است، خاطر نشان کرد: وی در واشنگتن صحبت کرده است، طبیعتاً مقامات دیپلمات برای به دست آوردن بعضی از خواسته های مورد نظرشان باید حرف ها و الفاظی را به کار بگیرند و مواضعی را اعلام کنند که مورد نظر واشنگتن باشد.

,

نوریان در پاسخ به این سوال که "آیا این مسئله به نوعی هشداری برای پایان برجام است؟" گفت: خیر؛ اروپایی ها از این حرف ها زیاد زده اند و هیچ کدام صحت ندارد؛ ما در برجام بر اساس منافع خودمان عمل می کنیم و نگاه نمی کنیم که طرف های مقابل چه می گویند.

,

وی افزود: ما هرجا حس کنیم که وجود این توافقنامه برای ما هیچ منفعتی ندارد، قطعاً آن جا در موردش تصمیم می گیریم و ربطی هم به اظهار نظر آقایان ندارد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح اینکه ایران جهت اقدام منتظر کنار کشیدن اروپا از برجام نمی ماند گفت: ما بر اساس منافع خودمان تصمیم می گیریم و برای این تصمیم گیری با کسی رو در بایستی ندارد.

,

نوریان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "در صورت پایان برجام چه اتفاقی خواهد افتاد؟" بیان داشت: الآن نباید سناریو سازی کنیم؛ اگر این اتفاق بیافتد هیچ پدیده جدیدی که قبلاً با آن مواجه بودیم، بوجود نمی آید.

,

وی در پایان گفت: قبلاً هم همین وضعیت را داشتیم؛ در بدترین حالت این است که اتفاقات و وضعیت قبلی را خواهیم داشت، ضمن اینکه در آن زمان تصمیماتی را خواهیم گرفت که بر اساس منافع خودمان تعریف می شود نه بر اساس اظهارات طرف مقابلمان.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه