اخبار داغ

جزئیات ترخیص کالاهای اساسی در سال ۹۷

جزئیات ترخیص کالاهای اساسی در سال ۹۷
گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ تشریفات گمرکی ترخیص ۱۹ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۶۱ تن کالای اساسی به ارزش ۹ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۸۰۷ دلار را انجام داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گمرک ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ تشریفات گمرکی ترخیص ۱۹ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۶۱ تن کالای اساسی به ارزش ۹ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۸۰۷ دلار را انجام داد. این ارقام در مقایسه با سال ۹۶ از لحاظ وزنی و ارزشی ۸ درصد رشد داشته است و نشان می‌دهد که علی‌رغم فشارهای ناشی از تحریم و مشکلات جانبی آن، دولت تلاش کرده است تا کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم از طریق واردات و ترخیص سریع آن از گمرکات کشور تأمین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش ذرت با ۲ میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار، برنج با یک میلیارد و ۶۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار دلار، دانه‌های روغنی با یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۷۰۹ هزار دلار، دارو با یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۱۶۹ هزار دلار، روغن‌های خوراکی با یک میلیارد و ۴۳ میلیون و ۹۷۱ هزار دلار، گوشت قرمز با ۷۸۶ میلیون و ۳۳۸ هزار دلار، کنجاله سویا با ۶۵۱ میلیون و ۲۴۴ هزار دلار، جو با ۶۰۲ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار، کود با ۲۰۳ میلیون و ۷۷۲ هزار دلار و قند و شکر با ۱۰۲ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار به ترتیب ۱۰ قلم عمده کالاهای اساسی وارداتی در سال ۹۷ بوده‌اند.

,

این گزارش حاکی است واردات برنج با ۳۳ درصد، گوشت قرمز با ۱۴ درصد، کنجاله سویا با ۲۹ درصد و جو با ۱۶ درصد رشد در ارزش دلاری، بیشترین تغییرات را نسبت به سال ۹۶ داشته‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه