اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اعلام کرد؛

1337 میلیارد تومان خسارت سیل در مازندران

1337 میلیارد تومان خسارت سیل در مازندران
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: سیل، برف و رانش روزهای پایانی سال 97 و اوایل سال جاری بیش از 474 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، بیش از 304 میلیارد تومان به واحدهای مسکونی و معیشتی و 557 میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی استان مازندران خسارات وارد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر احمدی‌ در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه تعداد 95 واحد شهری و 546 واحد روستایی نیاز به بازسازی دارد گفت: 710 واحد شهری و 5150 واحد روستایی ناشی از خرابی‌های سیل در سطح استان مازندران نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,


وی در ادامه گفت: به دلیل گستردگی خسارات ناشی از سیل، برف و رانش 1337 میلیارد تومان به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی و بخش‌های کشاورزی 9 شهر و 752 روستای 12 شهرستان مازندران خسارت وارد کرد که از این تعداد روستاها 171 روستا درگیر سیل و مابقی درگیر رانش زمین و برف بوده است.

,
,


مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران قربانیان سیل اخیر را سه نفر در مازندران اعلام کرد و افزود: از این تعداد فوتی، ۲ نفر مربوط به شهرستان میاندورود و یک نفر هم مربوط به شهرستان سوادکوه بوده است.

,
,



مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اذعان داشت: برای اولین بار دولت در حوزه کشاورزی تسهیلات به خسارت دیدگان این بخش پرداخت می‌کند تا اقتصاد مردم که بر پایه کشاورزی است، پایدار بماند.

,
,
,


احمدی با‌اشاره به اینکه در حوزه مسکن بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات بلاعوض به بانک معرفی شدند، تصریح کرد: در حوزه تعمیرات مسکن تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به واحد‌های مسکونی خسارت‌دیده در روستاها و شهرها، برای ساخت مسکن در روستا ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و برای ساخت مسکن در شهر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خسارت‌دیدگان تعلق می‌گیرد.

,
,



وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها هشت دهنه پل اصلی در مازندران در معرض خطر است، افزود: سیل اخیر باعث شد تا بیش از ۶۰ دهنه آبرو‌ها و پل‌های کوچک در این استان دچار خسارت شود.

,
,
,


احمدی با ‌اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان قرار است، سیمان رایگان در اختیار بنیاد مسکن مازندران برای واحد‌های احداثی و خسارت‌دیده قرار دهد، گفت: مقدار ۸ تن سیمان برای واحد‌های احداثی و بیش از ۲۵ تن سیمان برای واحد‌های تعمیراتی از کلاله به مازندران حمل می‌شود.

,
,



مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران یادآور شد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنج استان کشور به عنوان استان معین مناطق مختلف سیل زده استان مازندران تعیین شدند.

,
,
,


‎ وی افزود: در حال حاضر سپاه استان زنجان به عنوان معین شهرستان‌های جویبار و میاندورود، سپاه تهران به عنوان معین شهرستان سیمرغ، سپاه استان سمنان به عنوان معین شهرستان بهشهر و گلوگاه، سپاه استان گیلان برای سوادکوه و سپاه پاسداران اردبیل هم به عنوان معین شهرستان سوادکوه شمالی انتخاب شده است.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه