اخبار داغ

توقف صادرات نفت ایران به سوریه در پی تحریم‌های یک جانبه آمریکا

توقف صادرات نفت ایران به سوریه در پی تحریم‌های یک جانبه آمریکا
بحران نفتی در سوریه به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، صف­‌های طولانی پمپ بنزین در دمشق به دلیل تحریم نفتی ایران به تصویری آشنا در خیابان ­های شلوغ دمشق بدل شده است و چند ماهی است در خیابانهای مختلف سوریه و دمشق دیده می­‌شود. سوریه روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بشکه نفت مصرف می­‌کند که […]
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، صف­‌های طولانی پمپ بنزین در دمشق به دلیل تحریم نفتی ایران به تصویری آشنا در خیابان ­های شلوغ دمشق بدل شده است و چند ماهی است در خیابانهای مختلف سوریه و دمشق دیده می­‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

سوریه روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بشکه نفت مصرف می­‌کند که ۲۴هزار بشکه آن را تولید و برای تأمین مابقی آن به خارج وابسته است.

,

مصطفی هاموریا رئیس شرکت پخش ملی سوریه در تازه‌­ترین اظهار نظر خود اذعان داشته که سوریه ماهانه ۲ تا ۳ میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌­کند که به دلیل تحریم­‌های نفتی ایران توسط آمریکا از ماه اکتبر، این واردات با مشکل مواجه شده است. هاموریا این مسئل را جنگ اقتصادی ویرانگر علیه سوریه می­‌داند.

,

دولت سوریه برای مقابله با این کمبودها به سهمیه بندی سوخت متوسل شده است. براساس این طرح هر خودرو در هر ۴۸ ساعت مجاز به دریافت ۲۰ لیتر سوخت است که کفاف نصف روز خودروهای سوری را نیز نمی­‌دهد.

,

حال مقامات سوری در تلاش هستند تا نفت مورد نیاز خود را از سایر کشورهای تولیدکننده تأمین کنند که محتمل ترین گزینه عراق است. سوریه و عراق دارای مرز مشترک هستند و واردات از عراق برای سوری­‌ها کار راحت­‌تری به حساب می‌­آید. البته دولت سوریه نیز در شرایط تحریم به سر می­‌برد و این موضوع کار تبادلات مالی و نفتی این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

,

وزارت خزانه­‌داری آمریکا در تازه‌­ترین اقدام خود علیه ایران و محور مقاومت در سوریه، لیست شبکه­‌ای را منتشر کرد که در آن  ایران به کمک چند شرکت روسی در انتقال نفت به سوریه فعال بوده و آنها را در لیست تحریم­‌های یک جانبه­‌ی خود قرار داده است.

,

آمریکایی­‌ها برای مقابله با قدرت منطقه‌­ای ایران به تحریم کشورمان بسنده نکرده‌­اند و به سراغ هم پیمانان منطقه‌­ای و بین المللی ایران خصوصاً سوریه و روسیه رفته‌­اند تا با ایجاد مثلث تحریمی از نفوذ محور مقاومت بکاهند، هر چند معادلات منطقه‌­ای چیز دیگری می­‌گوید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه