اخبار داغ

یک کارشناس طب سنتی:

احیای طب سنتی دغدغه رهبر انقلاب است/ اراده‌هایی نمی‌گذارند نظام صنفی برای طب سنتی ایجاد شود

احیای طب سنتی دغدغه رهبر انقلاب است/ اراده‌هایی نمی‌گذارند نظام صنفی برای طب سنتی ایجاد شود
یک کارشناس طب سنتی گفت: اگر نظام بهداشت و درمان ما بواسطه طب سنتی پیشگیری محور شود، جامعه به مراتب سالم تری را شاهد خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام میر یحیی میر فتحی زاده در گفت و گو با اروم نیوز، در رابطه با اهمیت طب سنتی اظهار داشت: احیای طب سنتی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که از همیت ویژه ای برخوردار می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: محور اصلی طب سنتی بیشتر پرهیزات و به تعبیر بهتر پیشگیری است، چرا که منشاء بیشتر بیماری ها عدم پرهیز و استفاده از خوراکی های نامناسب است.

,

این کارشناس طب سنتی ارومیه، تصریح کرد: زیاد خوردن و کم خوردن هر دو می تواند مضر و زمینه ساز بروز بیماری های مختلفی باشد و بعضا ممکن است قابل علاج نباشد یا به سختی مورد درمان قرار گیرد.

,

وی، ابراز داشت: اگر طب سنتی در جامعه رونق بگیرد بواسطه پیشگیری از بیماری ها، جامعه به مراتب سالمتری را شاهد خواهیم بود.

,

میر فتحی زاده، در ادامه با اشاره به فعالیت برخی افراد کلاهبردار تحت پوشش طب سنتی اظهار کرد: هر عرصه ای که در آن یک که نظام صنفی وجود نداشته باشد می تواند عرصه جولان برخی سودجویان کلاهبردار شود که اعتبار افراد متخصص را نیز خدشه دار می کنند.

,

وی، با تاکید بر لزوم تشکیل نظام صنفی برای طب سنتی تصریح کرد: متاسفانه اراده هایی وجود دارد که اجازه نمی دهد طب سنتی از نظام صنفی برخودار شود اما افرادی که در این زمینه فعال هستند باید به مطالبه گری خود ادامه دهند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مطالبه گر احسن باشند.

,

این کارشناس طب سنتی ارومیه، افزود: فعالین عرصه طب سنتی نظام مند و قانون مند کردن آن را باید از نمایندگان مجلس مطالبه کنند.

,

میر فتحی زاده، ضمن بیان این که معاونت طب سنتی در سال ۹۵ به دفتر طب سنتی تنزل یافت، خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال محدود کردن فعالیت طب سنتی در جامعه هستند اجازه انتخاب را به مردم بدهند که آیا می خواهند برای سلامت خود پیشگیری محور رفتار کنند یا درمان محور و هیچ کسی حق ندارد استفاده از طب نوین و داروهای آن و شیوه درمان محور را به مردم تحمیل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه