اخبار داغ

رییس شبکه بهداشت تنگستان خبر داد؛

اجرای مرحله وارنیش فلوراید تراپی برای دانش‌آموز تنگستانی

اجرای مرحله وارنیش فلوراید تراپی برای دانش‌آموز تنگستانی
رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در راستای برنامه‌های سلامت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی، دومین مرحله وارنیش فلوراید تراپی برای ۸ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز تنگستانی انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل مقدس رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: با توجه به اینکه بیماری پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی به شمار می‌رود و در اقشار مختلف جامعه با هر نژاد و رده اجتماعی دیده می‌شود، لزوم انجام وارنیش فلوراید تراپی برای آنان از اهمیت خاصی جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

وی تصریح کرد: وارنیش فلوراید تراپی در واقع نوعی پوشش حفاظتی است  که بر روی دندان‌ها قرارگرفته و ضمن پیشگیری از ایجاد پوسیدگی از پیشرفت پوسیدگی دندان نیز جلوگیری می‌کند.

,

مهندس مقدس افزود: تا حداکثر دو ساعت پس از انجام وارنیش فلوراید تراپی به هیچ‌وجه دانش آموزان نباید آب و غذا میل کنند، و تا ۲۴ ساعت نیز اجازه استفاده از مسواک و نخ دندان را ندارند و ضمناً تا ۱۲ ساعت باید از خوردن غذاهای گرم و سفت اجتناب نمایند.

,

رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان ادامه داد: سلامت دهان و دندان نقش به سزایی در کیفیت زندگی افراد دارد و اگر دندان‌ها تحت هر شرایطی دچار آسیب شود بر زیبایی فردی، تغذیه و سلامت جسمی آنان تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

,

اولین مرحله وارنیش فلوراید تراپی در مهرماه سال ۹۷ در تنگستان انجام‌شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه