اخبار داغ

واکنش شهردار زنجان در خصوص اظهارات پلیس راهور:

ایمن سازی کمربند شمالی با مصوبه شورای ترافیک اتفاق می افتد/ پلیس راهور مشکلات ایمن سازی کمربند شمالی را در شورای ترافیک مطرح کند

ایمن سازی کمربند شمالی با مصوبه شورای ترافیک اتفاق می افتد/ پلیس راهور مشکلات ایمن سازی کمربند شمالی را در شورای ترافیک مطرح کند
شهردار زنجان در خصوص اظهارات پلیس راهور در حل مشکلات ایمن سازی محور کمربند شمالی زنجان گفت: شهرداری زنجان در حوادث رانندگی که در این محور اتفاق می‌افتد هیچ تقصیری ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسیح‌اله معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در واکنش به مقصر اعلام کردن شهرداری از سوی پلیس راهور در حادثه رانندگی که دو روز گذشته در کمربند شمالی اتفاق افتاد اظهار کرد:  مدیریت و کنترل عبور و مرور و اعمال قانون و برخوردهای قانونی در محورها وظیفه پلیس راهور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

شهردار زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات پلیس راهور در مورد مشکل عدم ایمن سازی در نزدیکی پل قائم  که منجر به حادثه می‌شود افزود: اگر در محل مورد نظر تقاطعی ساخته شده با تایید شورای ترافیک بوده و احداث پل گلشهر نیز با نظر شورای ترافیک انجام می‌شود.

,

وی بیان کرد: وقتی سرعت‌کاه و دوربین در جایی از شهر نصب می‌شود باید با نظر و تایید شورای ترافیک انجام شود.

,

معصومی در ادامه گفت: ساخت هر محوری یا منطبق بر طرح تفصیلی بوده یا اگر تقاطع غیرهمسطح باشد منطبق بر شورای ترافیک است.

,

وی خاطر نشان کرد: حالا یک شهروندی متاسفانه ضوابط سرعت در آن محل را رعایت نکرده یا به هر حال موارد دیگری مانند خواب آلوده بودن راننده و یا موارد غیره که منجر به وقوع حادثه شده نباید شهرداری را مقصر اعلام کنیم.

,

شهردار زنجان بیان کرد: اما اینکه قبل از بررسی و رسیدگی این مسائل بگوییم که شهرداری 50 درصد مقصر است به نظر بنده انداختن توپ در میدان دیگری است.

,

وی با اشاره به اینکه احتمالا این مسائل ریشه در بحث‌های دیگری دارد بیان کرد: پلیس راهور موظف است وقتی که می‌بیند در آن محل تصادف زیاد اتفاق می‌افتد در شورای ترافیک نسبت به نصب سرعت‌کاه پیشنهاد دهد و در ضمن خود سرعت‌کاه هم با مصوبه شورای ترافیک اتفاق می‌افتد.

,

معصومی گفت: هر سرعت کاهی که در سطح شهر زنجان نصب یا حذف می‌شود با تایید شورای ترافیک انجام می‌شود و شهرداری تنها یک عضو شورای ترافیک است و اعضا و ریاست شورای ترافیک افراد دیگری هستند.

,

وی با اشاره به اینکه هر محور شرایط ترافیکی خود را دارد افزود: هر محور سرعت خاص و سرعت کاه و غیره  دارد که کنترل آن برعهده پلیس راهور است و پلیس راهور باید در تمام تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها نظارت داشته باشد.

,

معصومی بیان کرد: اگر قرار باشد زیرساخت را شهرداری انجام دهد و مدیریت تردد نیز برعهده شهرداری باشد پس جایگاه و نقش پلیس راهور در سطح شهر زنجان چیست؟

,

وی با اشاره به بالا رفتن آمار تصادفات در استان زنجان گفت: این موضوع باید بررسی شود و برخی از عوامل آن اجتماعی است و مشکلات مختلف اجتماعی می‌تواند در سطح جامعه بر افزایش تصادفات و نحوه رانندگی و عدم رعایت سرعت رانندگی تاثیر بگذارد.

,

شهردار زنجان عنوان کرد: ترافیک را همیشه با سه ضلع عنوان می‌کنند که در کتب و مقالات علمی نیز این سه ضلع مطرح است که یک بعد آن مهندسی و بعد دوم فرهنگ و سومین بعد آن را قانون و انضباط شهری عنوان می‌کنند.

,

وی با اشاره به اینکه بعد زیرساخت و مهندسی با شهرداری بوده و بعد فرهنگی با نهادهای فرهنگی است افزود: اما بعد اعمال قانون نیز برعهده راهور است.

,

معصومی عنوان کرد: در طرح خطوط شهری با راهور همکاری شده چرا در این طرح جلوگیری از ورود خودروها به خطوط ویژه و ایجاد توقف ممنوع‌ها در این طرح بر عهده پلیس راهور بوده و شهرداری اصلا ابزار برخورد با متخلفان و خودروها را ندارد.

,

وی افزود: اعلام مقصر بودن شهرداری در حادثه دو روز گذشته کمربند شمالی زنجان را به هیچ عنوان قبول ندارم و به اعتقاد بنده شانه خالی کردن به دلیل مشکلاتی است که باید بخشی از آن را پلیس راهور پاسخگو باشد و بخش دیگری از آن نیز به مباحث فرهنگی برمی‌گردد که نهادهای مرتبط با فرهنگ نیز باید در این زمینه کار کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه