اخبار داغ

به بهانه روز جوان؛

اشتغال، رویای شیرین جوانان/ وعده های تو خالی، درد بیکاری را درمان نمی کند

اشتغال، رویای شیرین جوانان/ وعده های تو خالی، درد بیکاری را درمان نمی کند
این روزها در بروجرد با تعطیلی برخی از کارخانه ها و کارگاه ها و نبود شغل مناسب، جوانان زیادی بیکار هستند و بسیاری از جوانان تحصیل کرده نیز خانه نشین شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک  11 شعبان روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده، این روز فرصتی است تا کمی بیشتر جوانان را درک کنیم و برای رفع دغدغه ها و مشکلات آنها برنامه ریزی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

Image result for ‫روز جوان‬‎

, Image result for ‫روز جوان‬‎,

 

,

نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشور است و جوانان در این میان نقش بسیار مهمی دارند، جوانانی که با دست های پرتوان خود، خستگی ناپذیرند و برای رسیدن به قله های موفقیت و پیشرفت آرام و قرار ندارند.

,

 

,

دوره جوانانی طلایی ترین دوره عمر هر انسان است به طوری که وقتی پای صحبت بزرگترها می نشینیم با حسرت و آهی از دوره جوانانی یاد می کنند و همیشه به جوانان تاکید می کنند که قدر دوره جوانی را بدانید.

,

 

,

Image result for ‫جوانان بیکار‬‎

, Image result for ‫جوانان بیکار‬‎,

 

,

اما جوانان با دغدغه ها و مشکلاتی همراه هستند که برای حل آنها مسئولین باید همت مضاعفی داشته باشند چرا که این روزها نبود شغل مناسب، بالا رفتن سن ازدواج، نبود درآمد برای زندگی از مهمترین مشکلات جوانان است که تاکنون برنامه ای اساسی و جدی برای رفع این مشکلات صورت نگرفته است.

,

 

,

امروز به بهانه روز جوان پای درد و دل برخی از جوانانی می نشینیم که مدتهاست آرزوها و دغدغه هایشان را مطرح می کنند اما به جایی نرسیده اند.

,

 

,

"امیر حسین یاری" یک جوانان 24 ساله بروجردی در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: بعد از سالها درس و تحصیل و اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه، حالا مدتهاست دنبال یک شغل می گردم اما خبری از شغل نیست و بیکارم.

, سفیرافلاک,

 

,

وی اضافه کرد: این روزها یافتن یک شغل مناسب برای من یک رویا شده و تا شغلی نباشد نمی توانم تشکیل زندگی دهم و از سوی دیگر با توجه به هزینه های سنگین می طلبد مسئولین مربوطه برای جوانانی که تشکیل خانواده داده اند برنامه داشته باشد.

,

 

,

به گفته وی ما از مسئولین می خواهیم تا در هنگام استخدام ها و جذب نیرو در هر جایی پارتی بازی نکنند و این فرصت را در اختیار همه جوانان واجد شرایط قرار دهند.

,

 

,

ایمان معصومی یکی دیگر از جوانان بروجردی در این راستا افزود: تاکنون مسئولین وعده های زیادی برای ایجاد شغل جوانان داده اند ولی هر چه منتظر و گوش به زنگ هستیم خبری نیست و مسئولین و متولیان برای اشتغال جوانان برنامه ریزی اساسی کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: برای دریافت تسهیلات اشتغال و ایجاد شغل و کار هم آنقدر سنگ اندازی می کنند و روند کار را پیچیده می کنند که پشیمان می شویم و همین می شود که امروزه اشتغال برای جوانان مهمترین دغدغه شده است.

,

 

,

Related image

, Related image,

 

,

به گفته وی وقتی جوانان شغلی نداشته باشند در کنار آن هزاران مشکل دیگر ایجاد می شود و بسیاری از جوانان که با هزارا رنج و سختی وارد دانشگاه شده اند و تحصیل کرده اند امروز بیکار هستند و گاهی اقدام به دستفروشی می کنند تا از کابوس بیکاری رها شوند.

,

 

,

به هر حال رفع بیکاری مهمترین مطالبه جوانان از مسئولین است چرا که وعده های کاغذی و توخالی واقعا دردی از بیکاری جوانان را درمان نمی کند و با یک همت مضاعف و برنامه ریزی مناسب قطعا می توان مشکل اشتغال جوانان را حل کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه