اخبار داغ

رئیس کمیته‌ای علمی همایش نظریه علم اسلامی:

پاسخ به نیاز فرهنگی جامعه مهم‌ترین هدف همایش نظریه علم اسلامی است

پاسخ به نیاز فرهنگی جامعه مهم‌ترین هدف همایش نظریه علم اسلامی است
حجت‌الاسلام پارسانیا پاسخ به نیاز فرهنگی جامعه را مهم‌ترین هدف این همایش عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بخ نقل از  قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش نظریه علم اسلامی اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش کاربست نظریه‌ای دینی در آموزش و پرورش و پاسخی به نیاز فرهنگی جامعه است.

وی ادامه داد: آموزش عالی و آموزش پرورش نیاز به این دارد که از یک زمینه‌ای نظری در زمینه‌ای تمدن اسلامی بهره مند شوند.

پارسانیا تاکید کرد: در 5 دهه‌ای اخیر توجه ویژه‌ای به مسئله علم در جامعه‌ای اسلامی شده و در مواجه با جهان مدرن جامعه‌ای اسلامی به مسائل خاص پرداخته است.

وی تصریح کرد: اندیشمندان جهان اسلام با گذشت زمان متوجه شدند که برای حفظ هویت خودشان باید نگاهی به معرفت علمی درون خود داشته باشند.


رئیس کمیته‌ای علمی همایش نظریه علم ابراز داشت: جامعه‌ای کنونی باید با شناسایی بنیان‌های فرهنگی به‌گزینش دانش‌های جدید بپردازد و تا زمانی که نتواند این مهم را عملیاتی نکند نمی‌تواند به موفقیت برسد.

وی ادامه داد: در دهه‌های اخیر جریان‌های چندگانه‌ای در کشورهای مختلف اسلامی ایجادشده که البته انقلاب اسلامی ایران یک خیزشی را در این زمینه ایجاد کرده است.

پارسانیا افزود: در دو دهه‌ای اخیر حوزه علمیه قم ورود خوبی به علم اسلامی داشته است و در این میان متفکران جهان اسلام نسبت به این مسئله موضع‌های مختلفی داشتند.

وی بابیان این‌که در عصر جدید مسائل مختلف شکل جدیدی پیداکرده است، گفت: در این مسیر نیاز به استفاده‌ای از تجربیات علمی دیگران داریم و تجربه‌ای چگونه استفاده کردن را هم باید یاد بگیریم.

رئیس کمیته‌ای علمی همایش ابراز داشت: در پیش همایش‌های مختلف به نظریات آیت‌الله جوادی عاملی در بحث دینی کردن علوم توجه شده و پیام ایشان نیز در همایش قرائت خواهد شد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری اقدامات انجام شدن در این حوزه برای کاربردی شدن آن در آموزش عالی و آموزش‌وپرورش یکی از اهداف این همایش است.

پارسانیا ادامه داد: تاکنون 6 پیش همایش شکل‌گرفته و سعی شده قرائت‌های مختلف به بحث گذاشته‌شده و موردبررسی و نقد قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 100 مقاله و خلاصه‌ای مقاله به دبیرخانه همایش ارسال‌شده و امید است که این همایش یک گامی باشد در بازخوانی نظریه‌های موجود و تأملی در کاربست آن باشد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه