اخبار داغ

معاون امور دریایی بنادر هرمزگان:

امداد و نجات دریایی ۱۵ نفر در روزهای طوفانی هرمزگان

امداد و نجات دریایی ۱۵ نفر در روزهای طوفانی هرمزگان
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از خدماتی رسانی به ۱۵ نفر در آب های این استان طی روزهای طوفانی و بارانی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛اسماعیل مکی زاده،معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : طی یک هفته اخیر، به دلیل فعالیت یک سامانه ناپایدار جوی، شرایطی آب و هوایی طوفانی به همراه بارش رگباری باران در مناطق ساحلی و دریایی جنوب کشور حاکم شده بود که بر همین اساس، چندین سانحه دریایی و اعلام اضطرار توسط دریانوردان، مسافران و گردشگران در آب های هرمزگان رقم خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به مهم ترین عملیات امداد و نجات دریایی انجام شده طی روزهای طوفانی و بارانی این استان، افزود: ۱۰نفر از سرنشینان یک قایق تفریحی و صیادی در شرایط نامساعد جوی نجات یافتند که قایق آنها در فاصله دو مایلی از اسکله گردشگری کندالو در جزیره قشم به سمت جزیره هنگام دچار شرایط اضطرار شده بود.

,

مکی زاده بیان کرد: در سانحه ای دیگر، به یک نفر از خدمه کشتی صیادی ملودی در فاصله ۲۰مایلی جنوب غربی بندر سیریک واقع در شرق هرمزگان خدمات رسانی پزشکی و امداد و نجات دریایی صورت گرفت. این دریانورد، به دلیل آسیب دیدگی شدید از ناحیه سر بر اثر برخورد با طناب سیمی تور ماهیگیری حین جمع آوری تور دچار شرایط اضطراری شده بود.

,

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، علاوه بر این، شناور ناجی به یک نفر خانم باردار که سرنشین شناور مسافری نوروز۲۱ در مسیر جزیره هرمز به بندر شهید حقانی بود و همچنین یکی از خدمه کشتی بهشاد در موقعیت لنگرگاه بندرعباس نیز خدمات پزشکی ارایه کرد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین دو نفر سرنشین قایق صیادی در موقعیت چهار مایلی جنوب شرقی جزیره کیش که دچار مشکل آبگرفتگی شناور در شرایط نامساعد جوی شده بودند، با حضور به موقع شناور ناجی از خطر غرق شدن نجات یافتند.

,

مکی زاده با بیان اینکه هرمزگان سهمی ۳۹ درصدی از کل نوار ساحلی ایران و همچنین سهم ۴۰ درصدی از عملیات دریایی در سطح بنادر کشور دارد، گفت: در آب های حوزه استحفاظی این استان که شامل بخش قابل توجهی از دو پهنه آبی خلیج فارس و دریایی عمان می شود، هفت فروند شناور پیشرفته و مدرن ویژه عملیات جستجو و نجات دریایی در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط بحرانی آب و هوا و وضعیت های اضطراری فعالیت دارند.

,

وی اضافه کرد: علاوه بر این شناورها، مشارکت گروه های مردمی نیز برای پشتیبانی و نقش آفرینی موثر در عملیات جستجو و نجات دریایی طی سالیان اخیر جلب شده است؛ این گروه ها در قالب ۲۴ ایستگاه همیار ناجی شامل قایق و تجهیزات ایمنی و نجات دریایی در جزایر، نقاط مختلف ساحلی و گردشگری هرمزگان ساماندهی شده اند و آموزش های تخصصی دریانوردی، ایمنی و امدادی لازم را نیز فراگرفته اند تا در شرایط اضطرار و بروز سوانح، فرشته نجات جان دریانوردان و مسافران دریایی باشند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه