اخبار داغ

با حضور مسئولان کشوری و لشکری صورت گرفت؛

اولین گام مهم در مقابله با سیلاب در استان گلستان برداشته شد/ بازدید و تشریح پروژه تکمیل شده و آماده افتتاح کانال انحرافی بندولی در بالادست سد وشمگیر+عکس و فیلم

اولین گام مهم در مقابله با سیلاب در استان گلستان برداشته شد/ بازدید و تشریح پروژه تکمیل شده و آماده افتتاح کانال انحرافی بندولی در بالادست سد وشمگیر+عکس و فیلم
سرعت ورود سیلاب به این کانال ، باعث می شود تا حجم زیادی از سیلاب ها به سمت دریاچه کال شور و تالاب آلماگل ، مانع ورود سیلاب به سد وشمگیر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این بازدید و افتتاح سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، غراوی سرپرست استانداری گلستان و سردار معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

این کانال با انتقال حجم زیادی از سیلاب ها به سمت دریاچه کال شور و تالاب آلماگل ، مانع ورود سیلاب به سد وشمگیر می شود.

,

 

,

, , ,

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا: کانال "بند ولی" از وقوع سیلاب جلوگیری می کند

, فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا: کانال "بند ولی" از وقوع سیلاب جلوگیری می کند,



سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: کانال بندولی در بالادست سد وشمگیر برای انتقال سیلاب گرگانرود به دریاچه کال شور احداث شده است. این پروژه ، 14 روز به صورت شبانه روزی انجام شده است که حدود 5 هزار و 100 متر کانال احداث شد از این میزان 3 هزار متر آن در درون باتلاق حفر شد
 

,
,
,
,

وی همچنین افزود: این کانال عمقی بین 5 تا 11 متر با میانگین 8 متر دارد و می‎تواند در هر ثانیه 40 مترمکعب آب را منتقل کند. مخزن موجود در حوض شور حدود 250 میلیون مترمکعب است که یک سد خدادادی محسوب می‎شود. برای کار تکمیلی این کانال نیاز به تأمین اعتبار داریم. این پروژه ، 14 روز به صورت شبانه روزی انجام شده است که حدود 5 هزار و 100 متر کانال احداث شد از این میزان 3 هزار متر آن در درون باتلاق حفر شد.

,

, ,

, ,

 

,

فرمانده سپاه نینوا: هر چه اینجا هزینه کنیم به نفع مردم منطقه خواهد بود

, فرمانده سپاه نینوا: هر چه اینجا هزینه کنیم به نفع مردم منطقه خواهد بود,

سردار معروفی فرمانده سپاه نینوا در حاشیه افتتاح پروژه کانال انحرافی بندولی گفت : در روز مبارک ولادت حضرت علی اکبر (ع) کار بزرگی با همت جهادی رخ داد و جلوه هایی از دوران دفاع مقدس را شاهد بودیم. هر چه اینجا هزینه کنیم به نفع منطقه و مردم آن خواهد شد. بیشترین کسی که از این پروژه لذت خواهند برد ، مردم عزیزمان هستند.

,

, ,

, ,

 

,

وی افزود: جوانان ما در این پروژه 14 روز به صورت کار و تلاش شبانه روزی کردند. این پروژه که راهبرد فرمانده کل سپاه بود به عنوان سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از سیل آب در منطقه عمل می کند. 20 بیل مکانیکی دسته کوتاه و بلند ، 14 لودر و بلدوزر در این مکان به طور مداوم کار کردند و نتیجه آن را امروز می بینیم.

,

 

,

سرپرست استانداری گلستان: این کانال موجب انتقال سیلاب گرگانرود به دریاچه کال شور می شود

, سرپرست استانداری گلستان: این کانال موجب انتقال سیلاب گرگانرود به دریاچه کال شور می شود,

, ,

 

,

میرمحمد غراوی ؛ سرپرست استانداری گلستان در حاشیه افتتاح پروژه کانال انحرافی بندولی گفت : این کانال وظیفه تخلیه سیلاب و زه آب را برعهده دارد تا به کشاورزان کمک شود. امیدواریم ضمن تامین اعتبار، بتوانیم این پروژه را با واگذاری به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتمام برسانیم. گفتنی است این کانال موجب انتقال سیلاب گرگانرود به دریاچه کال شور می شود.

,

 

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه