اخبار داغ

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین:

خدمات طلاب قزوینی به مردم گرفتار در سیل گسترده است

خدمات طلاب قزوینی به مردم گرفتار در سیل گسترده است
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین در مراسم عمامه‎گذاری طلاب گفت: خدمات طلاب استان قزوین به مردم گرفتار در سیل گسترده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(چهارشنبه) در مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: وقتی امام حسین (ع) حضرت علی اکبر (ع) را راهی میدان کردند فرمودند من کسی را راهی میدان کردم که از نظر سیرت، خلق و خوی شبیه‌ترین مردم به پیامبر (ص) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: همین جمله اباعبدالله الحسین (ع) یک قرآن تعریف درباره حضرت علی اکبر (ع) دارد چراکه خداوند درباره رسول خدا (ص) می‌فرماید ما به تو خلق عظیم عنایت کردیم و وقتی از همسر ایشان درباره اخلاقشان سؤال شد، فرمود خلق او همان قرآن است.

,

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اثرگذار طلاب و روحانیون در خدمت‌رسانی به مردم در سیل اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: هفته گذشته جمعی از طلاب را برای حضور در مناطق سیل‌زده بدرقه کردیم و بنده از نزدیک مشاهده کردم که این عزیزان به معنای واقعی کلمه به مردم گرفتار در سیل و کسانی که همه زندگی‌شان را از دست داده‌اند چگونه خدمت‌رسانی می‌کنند.

,

, ,

 

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: طلاب در مناطق سیل‌زده در سخت‌ترین شرایط بیشترین رنج و زحمت را متقبل می‌شدند و بیشترین رضایت را برای مردم ایجاد کرده بودند و به برکت حضور طلاب که مقیّد هم بودند عمامه بر سر داشته باشند، مردم دلگرم شده بودند.

,

وی عنوان کرد: طلبه‌ها و دانشجویان استان قزوین در مناطق سیل‌زده حضور بسیار جدی داشتند و وحدت حوزه و دانشگاه را در آن شرایط سخت مشاهده کردیم و باید قدردان طلاب باشیم که عزت و آبروی روحانیت را بالا می‌برند.

,

عابدینی به موضوع جوانمردی از نگاه دین اشاره کرد و با بیان اینکه اسلام آمده است تا جوانمردی را به انسان‌ها تعلیم دهد، خاطرنشان کرد: وقتی اسلام صداقت، شجاعت، علم، دانش، حکمت، معرفت و مردم دوستی را می‌آموزد، ما را از جوانی به جوانمردی می‌رساند.

,

 

,

, ,

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: کسانی که معمّم می‌شوند، دوره جوانی خود را به جوانمردی وصل کردند و به عرصه‌های حساس دینی وارد شدند و انتظاراتی از آنها در جامعه ایجاد می‌شود و باید مبلّغ رسالت‌های الهی باشد.

,

وی تصریح کرد: وقتی طلبه‌ها لباس روحانیت را بر تن می‌کنند، درواقع اعلام می‌کنند که برای هدایت مردم پای کار آمده‌اند و با بهره‌گیری از قرآن جامعه را به سمت بصیرت‌افزایی هدایت می‌کنند.

,

امام جمعه قزوین اضافه کرد: وقتی طلبه‌ها عمامه به سر وارد جامعه می‌شوند، درواقع اعلام می‌کنند که مجریان آیه شریفه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» هستند و این همان رسالتی است که خداوند به انبیاء (ع) داده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه طلاب پس از معمّم شدن درواقع وارد عرصه تعلیم می‌شوند، بیان کرد: طلاب پس از معمّم شدن در هر بخشی از جامعه که وارد می‌شوند باید کار تعلیمی خود را با جدیت انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه