اخبار داغ

فرماندار خلیل آباد خبر داد؛

اعزام کارشناسان کشاورزی خلیل آباد برای براورد میزان خسارت / سیل به 128 واحد مسکونی در سه روستای خلیل آباد خسارت وارد کرد

اعزام کارشناسان کشاورزی خلیل آباد برای براورد میزان خسارت / سیل به 128 واحد مسکونی در سه روستای خلیل آباد خسارت وارد کرد
فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه سیل به 128 واحد مسکونی در سه روستای خلیل آباد خسارت وارد کرد، گفت: سیل به بخش کشاورزی، باغات و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت وارد کرد و هم اکنون کارشناسان در حال بررسی و برآوردهای اولیه میزان خسارت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شاکری در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، در خصوص بارش های اخیر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 263 میلیمتر بارش باران در شهرستان خلیل آباد داشته ایم که در دو سه روز اخیر نیز 52 میلیمتر در خلیل آباد و 103 میلیمتر در مهدی آباد نیز ثبت بارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه تمام بندهای شهرستان آبگیری و سر ریز شده و برخی از بندهای زیرپای این بندها نیز آبگیری شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در مسیر این بندها نظیر لایروبی مسیل ها و کانال ها به کمک بخشداران، دهیاران، شهرداران، دادستانی و... انجام شده است و منجر به این شد که خسارت ها با این حجم زیاد بارندگی کاهش پیدا کند.

,

فرماندار خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: بارندگی های اخیر هشداری بود برای همه که در ساخت و سازها و رعایت حریم مسیل ها دقت لازم را داشته باشند و حریم و بستر رودخانه های در مسیل را مورد تجاوز قرار ندهند و باید تجاوزهای صورت گرفته با کمک دهیاران و بخشداران برطرف شود تا در آینده نیز شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

,

وی با تاکید بر اینکه شاهد بارش رحمت الهی در شهرستان خلیل آباد پرنفع و سود و بی خطر بودیم و البته خسارت هایی نیز در زمینه های مختلف داشته است، اذعان کرد: سیل دیروز به بخش کشاورزی، باغات و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت وارد کرد و هم اکنون کارشناسان در حال بررسی و برآوردهای اولیه میزان خسارت هستند. 

,

شاکری با بیان اینکه 128 واحد مسکونی در روستاهای سعدالدین، جعفرآباد و مهدی آباد این شهرستان آسیب دید که 8 واحد نیاز به بازسازی مجدد و 120 واحد نیز نیاز تعمیر دارند، عنوان کرد: تسهیلات مقاوم سازی که در سال جاری با رشد خوبی مواجه بوده را برای واحد های مسکونی آسیب دیده پیگیری خواهیم کرد.

,

 

,

مردم مقاوم سازی و بیمه منازل مسکونی را جدی بگیرند

, مردم مقاوم سازی و بیمه منازل مسکونی را جدی بگیرند,

وی همچنین تشریح کرد: حوادث و مشکلات نظیر سیل و زلزله اجتناب ناپذیر است و بسیاری از این حوادث را در شهرستان تجربه کرده ایم، چه بهتر که قبل از بروز حوادث جدی تراقدامات پیشگیرانه ای نظیر مقام سازی واحدهای مسکونی  و بیمه  باغات کشاورزی، محصولات تولید و خودرو و واحدهای مسکونی شهری و روستایی انجام دهند.

,

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه مردم همراهی بسیار خوبی در جلوگیری از ورود سیل به شهرها و روستاها داشتند و این سیل نیز انسجام و همدلی ایران را در معرض دید جهانیان قرار داد، افزود: سپاه، پایگاه های بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم، دهیاران، بخشداران، هلال احمر و... نیز پای کار بودند تا از جان و مال مردم حفظ و حراست کنند و این نیز بسیار ارزشمند است.

,

وی با اشاره به اینکه اولویت اول در پیشگیری از حوداث نیز حراست از جان مردم است، ابراز کرد: به منظور جلوگیری از خسارات جانی اهالی روستای شورآب بخش ششطراز خلیل آباد در روستای مجاور اسکان داده شده اند و از طریق مردم روستای جعفرآباد، ناحیه مقاومت سپاه، هلال احمر و شبکه بهداشت خدمات مورد نیاز به آنها ارائه می شود.

,

شاکری با تاکید بر اینکه اهالی خونگرم روستای جعفرآباد نیز نمایش خوبی از مهمان نوازی را به وجود آوردند و اهالی روستای شوراب را پذیرا بودند و این جای تقدیر و تشکر دارد، خاطرنشان کرد: آب منطقه ای در حال ایمن کردن بند خاکی روستای شوراب هستند و به محض اینکه ایمنی بند برای ما مسجل شود اهالی روستای شوراب به خانه های خود باز خواهند گشت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه