اخبار داغ

فرد محکوم به اعدام در میاندوآب از قصاص نجات یافت

فرد محکوم به اعدام در میاندوآب از قصاص نجات یافت
رئیس دادگستری میاندوآب از نجات فرد محکوم به قصاص با گذشت خانواده مقتول از اعدام خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام عادل گل حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد محکوم به قصاص نفس، با پیگیری های اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف میاندوآب از قصاص نجات یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه این پرونده مربوط به سه سال قبل و شهرستان تکاب بود، افزود: با توجه به استقرار دادگاه کیفری شماره یک جنوب استان در میاندوآب، به این پرونده رسیدگی و رای صادر شد و قرار بود در چند روز آینده اجرا شود که با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

,

وی هم چنین از اعلام رضایت اولیای دم در میاندوآب خبر داد و گفت: فرد دیگری که سال گذشته در میاندوآب مرتکب قتل شده بود، با رایزنی شورای حل اختلاف و  رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

,

گل حسینی تصریح کرد: اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه در راستای انجام رسالت ذاتی خویش و با بهره گیری از ظرفیت‌های متنفذین منطقه و با تشکیل جلسه های متعدد صلحی و همچنین حضور در منازل اولیای دم با بیان توصیه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در خصوص جایگاه عفو و گذشت در دین مبین اسلام توانستند رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد را جلب کنند.

,

وی اظهار کرد: در پنج سال گذشته، تعداد ۱۴ فقره پرونده قتل با میانجی گری و وساطت اعضای شورا‌های حل اختلاف و جلب رضایت از اولیای دم منجر به رهایی محکومان به قصاص شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه