اخبار داغ

رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز ارتش:

توهین به سپاه به منزله توهین به مردم است

توهین به سپاه به منزله توهین به مردم است
رئیس جمهور با بیان این‌که نمونه وحدت مردم و نیروهای مسلح ایران در هیچ کشوری پیدا نمی‌شود، گفت: آمریکا از مردم و نیروهای مسلح ایران عصبانی است.راهی که آمریکا انتخاب کرده راه غلطی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ حسن روحانی لحظاتی پیش در مراسم بزرگداشت روز ارتش که با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، لظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, حسن روحانی ,

وی گفت: هوانیروز اصفهان بود که فرودگاه را برای ورود امام باز کرد و مقدمات را فراهم کرد. در روزهایی که امام بزرگوار به ایران بازگشته بودند و مردم آماده گرفتن آخرین سنگرهای دشمن بودند، ارتش بود که به صراحت به پشتوانه انقلاب و امام در کنار مردم ایستادگی کرد و نقش ارزشمندی را ایفا کرد.

,

رئیس جمهور افزود: از همان آغاز انقلاب بود که مورد توجه ویژه امام قرار داشت. در همان سال‌های ۴۲ و ۴۳ وقتی به سخنرانی‌های امام مراجعه کنید، می‌بینید که امام برای عزت نیروهای مسلح کشور احترام خاصی قائل است و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح می‌داند.

,

وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب و بعد از مناسبت جمهوری اسلامی ایران که در ۱۲ فروردین اعلام شد، دومین مناسبتی که بعد از انقلاب به فرمان و دستور امام اعلام شد، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین ۵۸ بود. ۴۰ سال از آن روز می‌گذرد و در طول این ۴۰ سال همواره ارتش در کنار ولایت، مردم و پاسداری از تمامیت ارضی ایران فداکاری کرده است.

,

روحانی عنوان کرد: امروز هم می‌بینید که در حادثه اخیر سیل ارتش، سپاه و بسیج در بسیاری از استان‌های کشورمان به یاری مردم شتافته‌اند. این عزیزان در کنار مردم و بدون در نظر گرفتن شان خود برای بازگشایی راه‌ها و عبور سیلاب‌ها از همه توان خود استفاده کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: به نظر من بعد از ۳۰ سال که از جنگ تحمیلی می‌گذرد و در آن روزها ارتش، سپاه و بسیج در کنار یکدیگر از استقلال و عزت دفاع می‌کردند امروز هم روز ظهور و تبلور این هماهنگی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و مردم است.

,

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم در کشوری بتوانیم نمونه این وحدت، اتحاد و پیوند بین نیروهای مسلح و مردم شاهد باشیم. نیروهای مسلح جزو ملتند و قدرت خود را از آن حمایت از ملت می‌دانند و ملت نیز استقلال خود را در کنار نیروهای مسلح می‌بیند.

,

وی گفت: از نیروهای مسلح به خاطر خدماتشان، ایثارشان و فداکاری‌شان در کمک به مردم نیازمند کشور تشکر می‌کنم و جز این هم توقعی از نیروهای مسلح نبود. روزی که نیروهای مسلح نیاز به حمایت مردم دارند، همه مردم و نخبگان در کنار نیروهای مسلح هستند‌.

,

روحانی تاکید کرد: در اعلام زشت دولت آمریکا نسبت به تروریست خواندن نیروی فداکار سپاه پاسداران دیدید که همه مردم یکپارچه کنار سپاه بودند و کنار سپاه خواهند بود به همان دلیل که سپاه همیشه در کنار مردم بوده و کنار مردم خواهد ماند.

,

وی اظهار داشت: اینکه دشمنان ما فکر می‌کنند بخشی از نیروی مسلح جمهوری اسلامی است، اشتباه می‌کنند؛ سپاه در سراسر کشور و همه صحنه‌های ملی حضور دارند. توهین به سپاه به منزله توهین به نیروهای مسلح و ملت ایران است.

,

رئیس جمهور با بیان این‌که جایگاه نیروهای مسلح از هر زمان دیگری بارزتر است، تصریح کرد: امروز قدرت‌های بزرگ نمی‌خواهند ثبات، امنیت، یکپارچگی و برادری وجود داشته باشد. به همین دلیل است که گاهی مداخله مستقیم نظامی در کشورهای منطقه دارند. شما جنایات ارتش آمریکا در منطقه را از ۱۸ سال پیش ببینید؛ از افغانستان و عراق گرفته تا سوریه و لبنان و یمن.

,

وی گفت: آن‌ها در این کشورها چیزی جز بدبختی، ویرانی و آدم‌کشی به ارمغان نیاورده است. آمریکا از زمانی که تصمیم گرفت از قدرت نیابتی خود یعنی تروریست‌ها حمایت کند و خود شاهد ماجرا باشد، شکست خورد و قدرتی که توانست نقشه آن‌ها را بر هم بزند، نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

,

روحانی افزود: آمریکا از ملت و نیروهای مسلح ایران به خاطر ۴۰ ایستادگی عصبانی است. آمریکا از همه نیروهای مردمی منطقه و سپاه عصبانی است. آن‌ها از حشدالشعبی، نیروهای یمنی، حزب‌الله و قدرت‌هایی که تحت فرمان او نباشند عصبانی است.

,

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و شرکایشان فکر نمی‌کردند که ملت‌های منطقه با کمک ملت ایران و نیروهای مسلح ایران بتوانند همه تروریست‌ها را از سرزمین‌های اشغالی برانند.

,

رئیس جمهور گفت: راهی که آمریکا انتخاب کرده راه غلط و اشتباه است. سردمداران رژیم آمریکا در توهماتشان غرق شده‌اند. تردیدی نیست که نیروهای مسلح ما امروز از هر زمان دیگری قدرتمندتر است. آسمان ایران ما در سایه قرارگاه پدافند هوایی از هر زمان دیگر امن‌تر است. آب‌های ما در سایه حضور نیروی دریایی سپاه و ارتش از هر برهه دیگری امن‌تر و آرام‌تر است.

,

وی ادامه داد: حضور مردم منطقه در کنار حمایت نیروهای مسلح ایران . آمریکا قدرت منطقه، قدرت ایران و قدرت نیروهای مسلح را نمی‌خواهد در حالی که پایان تروریسم و فعالیت‌ آن‌ها در منطقه مد نظر ماست.

,

روحانی اظهار داشت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما مبارزه با تروریسم است که خاصه سپاه پاسداران در این زمینه قدم‌های بزرگی را برداشته است. اگر دست تروریست‌ها در افغانستان، لبنان، عراق، یمن و سایر کشورها بسته می‌شود به دلیل درخواست دولت‌های آن‌ها از ایران برای کمک‌رسانی است.

,

وی یادآور شد: سیل اخیر رژه ارتش برخی از استان‌ها را به رژه خدمت تبدیل کرد. نیروی مسلح جمهوری اسلامی هیچ‌گاه در برابر مردم و منافع ملی آن‌ها نیست. نیروهای مسلح ما در برابر متجاوزان ایستادگی می‌کنند.

,

روحانی افزود: ما اگر امروز در منطقه مشکلی داریم ریشه مشکلات یا از صهیونیست‌ها و یا استکبار آمریکاست. ملت‌های منطقه سال‌ها با هم زندگی کرده و حسن هم‌جواری داشته‌اند. اگر مشکلی هست از کشورهای مستکبر است.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید صهیونیستی که ۷۰ سال در حال جنایت در منطقه هست را از منطقه به عقب برانیم و ملت فسلطین را به حق خودشان برسانیم و اطمینان داریم که پیروزی نهایی از آن جبهه حق است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه