اخبار داغ

گزارش/

سیلی که می‌تواند آتش‌زا باشد!

سیلی که می‌تواند آتش‌زا باشد!
احداث 2 باب پمپ بنزین در بولوار جانبازان و شهرک ولیعصر(عج) تربت حیدریه که دقیقا در کنار کال و بدون توجه به حریم استاندارد ساخته شده در صورت وقوع سیل شاهد خطرات جدی برای شهر تربت حیدریه خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، در ایامی که سیلاب و مشکلات ناشی از این پدیده خیلی از استان های کشور را فرا گرفته، برخی کارشناسان علت های وقوع سیل را ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها عنوان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

تجاوز به حریم رودخانه ها و بستر طبیعی آن عاملی است که موجب می شود در هنگام سیل آب به شدت تمامی ساختمان ها و تاسیساتی که در بستر رودخانه غیر مجاز احداث شده است را با خود ببرد، لذا ضروری است برای جلوگیری از سیلاب های مخرب ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم رودخانه ها متوقف شود.

,

 

,

نتقاد رئیس شورای شهر تربت حیدریه از ساخت و ساز‌ها در حریم مسیل ها

, نتقاد رئیس شورای شهر تربت حیدریه از ساخت و ساز‌ها در حریم مسیل ها,

, ,

محمد امانی رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: ساخت و ساز‌های غیرقانونی در حریم مسیل‌ها باعث شده، شهر در محاصره چهار کال اساسی واقع شود و در صورت وقوع بارش شدید باران و جاری شدن سیل جان بسیاری از شهروندان به مخاطره خواهد افتاد.

,

 

,

وی افزود: کال فتح المبین در بلوار جانبازان، کال مطفریه در ابتدای خیابان مظفریه، کال شصت دره در بوستان پیشکوه و کال پشت بوستان ملت واقع در شهرک، ولی عصر (عجل الله) مهمترین مناطقی هستند که به دلیل ساخت و ساز‌های غیر اصولی در داخل حریم آن ها، ساکنان این مناطق در معرض خطر قرار گرفته اند.

,

 

,

رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت:بنا ندارم گناه این سهل انگاری‌ها را به گردن فرد حقیقی یا حقوقی خاصی بیاندازم، اما واقعیت آن است تمام دستگاه‌هایی که مجوز ساخت و ساز در حریم کال‌ها را در سال‌های گذشته صادر کرده اند، باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشند.

,

, ,

امانی افزود: مشکل شهر به این چهار منطقه ختم نمی‌شود، بلکه ۲ باب پمپ بنزین در بلوار جانبازان و شهرک ولیعصر (عجل الله) وجود دارد که دقیقا در کنار کال و بدون توجه به حریم استاندارد ساخته شده که در صورت وقوع سیل شاهد آتش سوزی مهیب ناشی از جاری شدن بنزین و گازوییل در سطح شهر خواهیم بود.

,

 

,

امانی گفت: مشکل بزرگتر آن است که دستگاه‌ها تعریف مشخص و استانداردی از حریم ندارند و سردرگمی و بلاتکلیفی را در ساخت این دو پمپ بنزین می‌بینیم.

,

 

,

پمپ بنزین شهرک ولی عصر(عجل الله) در بستر کال احداث شده است.

, پمپ بنزین شهرک ولی عصر(عجل الله) در بستر کال احداث شده است.,

, ,

مدیر منطقه ای امور آب تربت حیدریه در این خصوص اظهار داشت: طبق آیین نامه مربوط به تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها و مصوب سال 1379 شهرداری ها و سایر سازمان ها و نهاد های متولی امر باید قبل از اجرای طرح های مربوطه و صدور پروانه لازم حد بستر و حریم رودخانه ها را از شرکت های اب منطقه ای استعلام کنند.

,

 

,

مهدی طلعتی گفت: مسیل های داخل شهر تربت حیدریه با توجه به عرض و پهنایی که دارند حریم آنها 5 متر است و پمپ بنزین ابتدای بولوار جانبازان این حریم را نیز رعایت کرده است.

,

 

,

وی می افزاید: پمپ بنزین بولوار انقلاب واقع در شهرک ولی عصر(عجل الله) محور مشهد دقیقا در بستر کال ساخته شده که در ادامه آن شرکت بوتان، انبار قند و شکر غله و چند واحد دیگر نیز ساخت و ساز داشتند که در صورت بروز سیل نیز با خطرات جدی مواجه خواهیم بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه برای احداث این پمپ بنزین قدیمی استعلامی از امور آب منطقه ای اخذ نشده، افزود: حدود سه سال قبل از این پمپ بنزین و واحدهای ساخته شده در مسیر کال شکایت کردیم اما پیگیری ها و شکایتمان منجر به اخذ رای نشده است.

,

 

,

قبل از احداث هر جایگاه سوختی استعلامات لازم اخذ می شود

, قبل از احداث هر جایگاه سوختی استعلامات لازم اخذ می شود,

, ,

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی تربت حیدریه نیز گفت: هر جایگاه پمپ بنزینی که توسط بخش خصوصی قصد احداث داشته باشد در مرحله نخست زمین و سند را به شرکت نفت ارائه می دهد که پس از بررسی در کمیته مکان یابی و اینکه آیا در این مکان نیازمند جایگاه هستیم موافقت اصولی نیز صادر می شود.

,

 

,

علی نیرویی افزود: پس از دریافت موافقت اصولی، جهت مراحل بعدی، باید شخص درخواست کننده جایگاه، استعلامات مربوطه را از شهرداری، محیط زیست، ثبت احوال، امور آب و چند دستگاه اجرایی دیگر را نیز ارائه دهد تا منجر به احداث جایگاه شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: برای جایگاه بولوار انقلاب در شهرک، شهرداری پروانه صادر کرده و از محیط زیست، شورای ترافیک، امور آب برای تائیده حریم(جز وظایف شهرداری است) استعلامات لازم اخذ شده است.

,

 

,

نیرویی در پاسخ به این سئوال که آیا از این جایگاه سوختی برای قرار گرفتن در حریم رودخانه شکایتی انجام شده، افزود: چنانچه شخص یا نهادی از یک جایگاه سوختی شکالیتی داشته باشد باید به متولی ان یعنی شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی شکایت خود را ارجاع دهد اما تا این لحظه هیچ مدرکی مبنی بر شکایت در خصوص این موضوع به شرکت نفت که متولی پیگیری آن است ارجاع نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه