اخبار داغ

کدام دو خوراکی را نباید با هم بخوریم؟

کدام دو خوراکی را نباید با هم بخوریم؟
در این مطلب به برخی بایدها و نبایدهای غذایی و نوشیدنی و اینکه کدام خوراکی‌ها را نباید همراه هم مصرف کنیم، از منظر طب ایرانی اشاره شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مکتب طب سنتی ایران یکی از غنی‌ترین طب‌های جایگزین است و به‌عنوان یک مکتب کامل، پویا، علمی و با مبانی فکری آزموده‌شده، شناخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طب سنتی ایران که ثمره تجربه‌های گسترده دانشمندان و حکمای این سرزمین طی قرون و اعصار متمادی است، توجه بسیاری به امر تغذیه در دو حیطه پیشگیری و درمان دارد؛ بدون شک یکی از عوامل مؤثر بر وضعیت سلامت، تغذیه است.
,
 
,
در این مکتب برای مزاج‌های مختلف انسان، غذاها و نوشیدنی‌های مختلف در نظر گرفته شده همچنین اصول صحیحی در خصوص نحوه خوردن و آشامیدن به‌ویژه پرهیز از روی‌هم‌خوری و زمان مناسب تغذیه با ذکر دلایل برای هریک از آنها را مورد تأکید قرار داده است.
,
 
,
در واقع، طب ایرانی بر این باور است که خوردن و نوشیدن دو غذای همجنس از نظر سردی، گرمی، نفاخیت، لزوجت، قابضیت و غلظت و ... ممنوع بوده و باعث ایجاد انواع بیماری‌ها می‌شود ضمن اینکه اساساً مصرف همزمان برخی خوراکی‌ها به‌دلیل ترکیب شدن با هم در معده و در نتیجه به‌دلیل اثراتی که روی تولید اخلاط می‌گذارند در این مکتب طبی منع شده‌اند.
,
 
,
در ادامه به برخی بایدها و نبایدهای غذایی و نوشیدنی و اینکه کدام خوراکی‌ها را نباید همراه هم مصرف کنیم، از منظر طب ایرانی اشاره می‌کنیم:
,
 
,
ــ سرکه با برنج (بسیاری عادت دارند که در سالاد خود به‌ویژه سالاد شیرازی،‌ سرکه اسفاده می‌کنند و آن را همراه غذای حاوی پلو، مصرف می‌کنند!)
,
 
,
ــ ماست با ترب و ماهی یا بعد از ترب و ماهی
,
 
,
ــ گوشت مرغ با ماست و ماهی و یا بالعکس
,
 
,
ــ شیر با گوشت مرغ
,
 
,
ــ شیر با ماهی
,
 
,
ــ انار با حلیم
,
 
,
ــ انگور با کلّه گوسفند
,
 
,
ــ سرکه با عدس یا با ماش
,
 
,
ــ خربزه با عسل
,
 
,
ــ مویز با عسل
,
 
,
ــ خربزه با انبه
,
 
,
ــ آب گرم با غذای شور
,
 
,
ــ "آب سرد" نباید بعد از این موارد استفاده شود: بعد از میوه‌های تر، حلوا، طعام گرم و شیرین، بعد از خواب، جماع، حمّام، ورزش سنگین، روزه‌داری، بین خواب، در حمّام و در حالی که معده خالی است مانند صبح ناشتا.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه