اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان:

سبد غذایی خشک میان سیل زدگان توزیع می شود/ توزیع روزانه 20 هزار پرس غذای گرم

سبد غذایی خشک میان سیل زدگان توزیع می شود/ توزیع روزانه 20 هزار پرس غذای گرم
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان با اشاره به فعالیت چهار آشپزخانه آستان در توزیع روزانه20 هزارپرس غذای گرم گفت: خدمت رسانی ها ادامه دارد و در مرحله گذر از غذای گرم به مرحله جیره خشک سبد غذایی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام قاسم متقی نیا،مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان در گفت و گو با سفیر افلاکبا اشاره به فعالیت خادم یاران بسیجی همزمان با وقوع سیل در لرستان گفت: با توجه به این که شبکه خادم یاران از سوم فروردین به همراه نیروهای جهادی در منطقه برای کمک به سیل زدگان سیلاب ابتدایی حضور داشتند بنابراین در مراحل اولیه سیل 12 فرودین جلوتر و زودتر از دیگر ارگان ها بحث آمارگیری از حادثه دیدگان توسط قرارگاه به خوبی پوشش داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با بیان این که در ۴۸ ساعت اولیه نان و آب از ضروریات مردم بود که به دلیل حضور شبکه توزیع در منطقه، این بحران به خوبی مدیریت شد خاطرنشان کرد: آشپزخانه مرکزی در خرم آباد ، ۲ آشپزخانه در پلدختر و یک آشپزخانه در نورآباد، به عنوان چهار آشپزخانه کار پخت غذای گرم برای هشت شهر  و ۳۷ دهستان سیل زده را انجام می دادند.

,

 

,

متقی نیا از تعریف ۲۴ مسیر برای توزیع غذا میان سیل زدگان دهستان ها و شهرها یاد کرد و افزود: بر حسب نیاز مردم سیل زده روزانه 11 هزار پرس غذا و در برخی موارد 20 هزارپرس غذای گرم در روز بسته بندی و توزیع می شد.

,

 

,

 وی افزود: از روزهای آغاز سیل تا کنون خدمت رسانی ها  ادامه دارد و در مرحله گذر از غذای گرم به مرحله جیره خشک سبد غذایی هستیم.

,

 

,

 متقی نیا با اشاره به مدیریت و پشتیبانی قرارگاه مرکزی درخرم آباد بیان داشت: طبق رصد دقیق بعمل آمده از جانب قرارگاه خرم آباد، در برخی مکان ها که دیگر نیازی به غذای گرم نیست، توزیع متوقف شده و  در حال حاضر اولویت کمپ ها و اسکان های موقت هستند.

,

 

,

 وی عنوان داشت: بیش از 45 گروه جهادی از استان لرستان ، خراسان و ... که در زمینه های درمانی،عمرانی، تدارکات و پشتیبانی و هم چنین لجن کشی، تنظیف منازل، لای روبی معابر و خیابان ها مشغول خدمت در مناطق سیل زده بودند.

,

 

,

وی حضور طلاب و روحانیون از استان های خراسان، مازندران، مرکزی، قم، لرستان و کرمانشاه در مناطق سیل زده پلدختر، معمولان و ویسیان را چشم گیر و تحسین  برانگیز دانست و گفت: طلاب جهادی بسیجی حوزه های علمیه درگروه های ۴۰ نفره، ۸۰ نفره و 20نفره حاضر می شدند و این امر حقیقتا باعث افتخار و دلگرمی مردم شده بود.

,

 

,

 متقی نیا تصریح کرد: با حضور گروه های جهادی بسیجی  در این مناطق، دلاورمردی ها و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس برای ما یادآوری شد.

,

 

,

وی با اشاره به دمیدن روح جهادی و امید در کالبد جامعه افزود: اگرچه سیل سهمیگن اخیر موجب آسیب ها و خسارات فراوان در مناطق مختلف شد اما در مقابل مردم با سیلی از ایثارگری، معنویت، همدلی و صمیمیت به یاری هم آمدند.

,

 

,

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان گفت: از تلاش شبانه روز خادم یاران بسیجی و جهادی که با خدمت رسانی به موقع موجب نشاط و امید و صمیمیت در میان مردم شدند و فضای معنوی زیبایی مشابه دوران جبهه های دفاع مقدس آفریدند تشکر می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه