اخبار داغ

به مناسبت 29 فروردین؛

ارتش جمهوری اسلامی؛ تجربه ای از شور، ایمان و ایثار/روایتی از رشادت های ارتش قهرمان که به فرموده امام(ره) اساس مملکت است+تصاویر

ارتش جمهوری اسلامی؛ تجربه ای از شور، ایمان و ایثار/روایتی از رشادت های ارتش قهرمان که به فرموده امام(ره) اساس مملکت است+تصاویر
یکی از موثرترین یگان ها درحماسه دفاع ازخرمشهر کلاه سبزهای ارتش بودند که کمترسخنی ازمقاومت جانانه و متحیرانه آنهادرمقابل چندلشکر زرهی حزب بعث گفته می شود، حدود 300نفراز700نفرنیروی ویژه ارتش درآنجابه شهادت می رسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس 29فروردین ماه درکشورمان روزارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است ،نیروهای نظامی هرکشورافتخارآن ملت هستندوقدرت آنهامایه افتخار وامید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, 29فروردین ماه درکشورمان روزارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است ،نیروهای نظامی هرکشورافتخارآن ملت هستندوقدرت آنهامایه افتخار وامید است.,

جمهوری اسلامی ایران دارای 2سازمان نظامی گسترده وبرخوردار از نیروی3گانه زمینی، دریایی و هوایی است که شامل ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

, جمهوری اسلامی ایران دارای 2سازمان نظامی گسترده وبرخوردار از نیروی3گانه زمینی، دریایی و هوایی است که شامل ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.,

 

,

, ,

 این دو قدرت نظامی درجنگ 8 ساله باعراق باکمک نیروهای مردمی وبسیج ازخودگذشتگی های فراوانی ازخودنشان دادند هرچند هم ارتشیان دلاور و هم پاسداران جان برکف انقلاب اسلامی و بسیجیان عزیز فرزندان این مرز و بوم هستندولی متاسفانه خیلی از رشادتهاو دلاوری هاو ازخودگذشتگی های ارتشیان آنطورکه بایدبه تصویر کشیده نشده است.

,

, ,

 هرچندفیلمهایی مانند(اچ3) و(شوق پرواز) گوشه ای ازدلاوری های ارتشیان بخصوص نیروی هوایی رانشان داد اما در خیلی از فیلم ها نقش ارتش بسیارکمرنگ است حتی درحماسه دفاع از خرمشهرکه یکی ازموثرترین نیروها درآنجا ارتش بخصوص کلاه سبزها بودندچندان به چشم نمی آید و کمترسخنی از مقاومت جانانه و متحیرانه آنها در مقابل چندلشکر زرهی عراق گفته می شودکه حدود 300نفراز700نفرنیروی ویژه ارتش درآنجابه شهادت می رسند.

,

, ,

 دریا دار سیاری که سالهافرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودندیکی ازآن تکاوران خبره و ورزیده بودبا آغازجنگ لشکر 92 زرهی اهوازباچندواحدکمکی به تنهایی در500 کیلومتر نوار مرزی از چنگوله تافاو در برابر چندین لشکر زرهی و مکانیزه و نیروی مخصوص عراق قرارگرفت.

,

 

,

, ,

هوا نیروز قهرمان باخلبانانی همچون شهیدشیرودی تانکهای عراقی را شکارمی کردندواجازه پیشروی بیشتربه آنها ندادند و زمین گیرشدند نیروی دریایی ارتش در عملیات مروارید بزرگترین ضربه را به پایانه های نفتی و نیروی دریایی عراق واردکردوتاپایان جنگ ناوهای جنگی عراق قادربه حضوردرخلیج فارس نبودند.

,

 

,

, ,

شهیدخلبان عباس دوران باعبور از شدیدترین پدافند جهان پس از بمباران پالایشگاه الدوره وقتی هواپیمایش مورد هدف موشک قرارگرفت هواپیما رابه هتل پیش بینی شده برای برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها کوبیدومانع برگزاری این کنفرانس شدوخودبه شادت رسید.

,

, ,

 شهیدخلبان ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش ابتکارات زیادی درجنگ به خرج دادندکه ایجاددانشکده خلبانی ودانشگاه هوافضااسکورت نفتکش هاو ایجاددیده بانهای چشمی وجابه جایی روزانه پدافندهای ضدهوایی مانع انهدام آنهامی شدوبا همین خلاقیت درعملیات فتح فاو بیش از 80فرورندهواپیمای عراقی رامنهدم کردند.

, .,

, ,

درعملیات اچ3باچندبار سوخت گیری هوایی وعبورازمرز های ترکیه وسوریه پایگاه هوایی الولیددرمرز اردن را موردحمله قرار دادندو48فروند ازپیشرفته ترین هواپیماهای عراق رامنهدم کردند امایکی ازاتفاقات دردناک برخورد وحشیانه عراقیها به دستورصدام باخلبان دلاورشهید علی اقبالی بود که پس ازبمباران پایگاه العقره هواپیمایش مورد هدف قرارمی گیردوپس ازخروج ازهواپیماو فرودباچترنجات به اسارت نیروهای عراقی درمی آید که پاهای اورابه 2ماشین می بندند وباحرکت در جهت مخالف اورابه 2نیمه می کنند که نصف پیکراین خلبان شجاع درقبرستان محافظیه نینواونصف پیکرش درگورستان زبیرموصل دفن می شود.

,

, ,

اینهاگوشه ای از رشادتهای ارتشیان دلاوراست که بایدبیشتربه آگاهی مردم برسد بادرود به همه کسانی که در هر لباس و با هر نامی از کیان اسلامی وکهن ایران دفاع وجان خودرابه خطر می اندازند درودبرشهیدان وآزادگان و آزادمردان این سرزمین.

,

 

,

در ادامه به معرفی یکی از فرماندهان ارتش و از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران می پردازیم.

,

, ,

ابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماه سال1332در شهرستان نفتخیز گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود،وی 2برادر و 4 خواهر داشت و پدرش "حاج علی" این خانواده سنتی و مذهبی را با درآمد مغازه اش اداره می کرد.

,

 

,

, ,

 ابراهیم دوران ابتدایی خود را در اهواز و دوره متوسطه و دبیرستان را در دبیرستان کورش کبیر (ولایت فعلی)در سال 1351 در گچساران به اتمام رسانیدو در همان سال در آزمون دانشکده افسری خلبانی در تهران پذیرفته شد.

,

 

,

 

,

وی پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در سال 52 به آمریکا اعزام شد علاقه وافر و موفقیت چشمگیری در آموزش هوانوردی و پرواز با تنوعی از هواپیماهای جت باعث شود تا پس از دریافت نشان خلبانی و بازگشت به وطن در سال 54به پایگاه ششم شکاری در بوشهر اعزام شود و با شایستگی تمام به جمع خلبان هواپیمای اف ۴ بپیوندد .

,

 

,

 

,

, ,

ابراهیم در اواخر سال 58 جهت تدریس به خلبانان به تهران اعزام می شود و در زمان جنگ تحمیلی بار دیگر برای انجام وظیفه به پادگان بوشهر منتقل شد،با شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی این خلبان جوان و کار آزموده همچنین دیگر فرزندان خلف نیروی هوایی با احساس ادای دین به میهن اسلامی وارد عرصه کارزار با دشمن می شود .

,

 

,

, ,

اکنون خطه زرخیز خوزستان نیز همچون دیگر نقاط خاک پاک کشور در معرض تجاوز دشمن بعثی قرار گرفته بود ،پروازهای مداوم سروان خلبان "ابراهیم امیدبخش" در داخل مناطق اشغالی و عملیات برون مرزی در نوع خود کم نظیر بود .

,

 

,

این پروازها گاهی درقالب گشت هوایی و پشتیبانی از نیروهای سطحی و گاهی نیز در آسمان دشمن و با هدف انهدام مراکز حساس اقتصادی و نظامی باعث افزایش انگیزه های رزمی در میان دیگر خلبانان نیروی هوایی و نمایشی دلپذیر از ابراز قدرت این نیروی الهی می‌شود .

,

, ,

اکنون سرتاسر جبهه های جنگ تحمیلی جولانگاه خلبان بی‌باکی همچنین ابراهیم و همرزمان غیور وی شده بود تا اینکه در پنجاه و هفتمین روز از جنگ تحمیلی و در صبحگاه ۲۷ آبان ماه سال ۵۹ به سروان امیدبخش و تعدادی دیگر از همرزمانش در پایگاه هوایی بوشهر ماموریتی سنگین واگذار می شود.

,

, ,

ابراهیم به همراه خلبان کابین عقب خود ستوانیکم "محمد تقی حسینی" ماموریتی در خصوص انهدام سپاه 3 عراق که شامل پنج لشکر(3لشکر زرهی و دو لشکر مکانیزه) که با هدف تصرف سوسنگرد اهواز و آبادان شروع به پیشروی کرده بودند را بمباران هوایی نمایند تا از پیشروی نیروهای بعثی و تصرف شهر سوسنگرد ممانعت به عمل آورد.

,

, ,

شهید والامقام به همراه سه فروند از هواپیماهای اف ۴(فانتوم) پایگاه هوایی بوشهر با انجام 6نوبت پرواز در ۲۷ آبان ماه ۵۹ اقدام به انهدام مخازن سوخت و ساختمان مرکزی سازه های نفتی فاو نموده و چندین دستگاه کامیون سوخت در شمال گمرک صفوان که از کویت به بصره در حرکت بوده تا سوخته ادوات جنگی ارتش عراق را تامین کنند و همچنین ستونی از نیروهای زرهی دشمن در این مسیر هدف حمله موفق خلبانان دسته پروازی پیش‌گفته قرار گرفتند.

,


شهید والامقام به همراه همرزمانش در مسیر بازگشت متوجه تجمع بخش دیگری از نیروهای دشمن اطراف سوسنگرد می‌شود در این زمان حمله جنگنده های اف ۴ به ستون پیاده دشمن در چه اثر بخش بود اما هواپیمای شماره ۲ دسته پروازی هدف آتش پدافند زمین به هوای نیروهای بعثی قرار گرفت و خلبانان آن سروان "ابراهیم امیدبخش" و همرزم خلبانش ستوان یکم "محمد تقی حسینی" به درجه رفیع شهادت نائل و برای همیشه جاوید الاثر شدند، روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

, ,
,

, ,

در عملیات آزاد‌سازی سوسنگرد در 26 آبان‌ماه سال 1359 که به شکست حصر سوسنگرد منجر شد، 24 خلبان نیروی هوایی شرکت داشتند که از این تعداد «سروان خلبان شهید هوشنگ کیان‌آرا»، «سید محمدتقی حسینی»، «محمد کام‌بخش ضیایی»، «نعمت‌الله اکبری سامانی»، «سرهنگ دو خلبان یونس خوش‌بین» و «ستوانیکم خلبان ابراهیم‌ امیدبخش» به شهادت رسیدند. 

,

, ,

هم‌چنین «استوار دوم شهید حسین سلمان‌زاده»، «گروهبان یکم شهید»، «ابراهیم قهوه‌چی‌زاده»، «استوار دوم شهید غلامعلی حلاج قدوی»، «سروان فنی شهید عبدالله عیسی پور»، «ستوان دو شهید سیدعلی اکبر حیدری» نیز از دیگر شهدای نیروی هوایی در جریان عملیات آزاد‌سازی سوسنگرد است.  سرلشکر خلبان جاوید الاثر "ابراهیم امید بخش" از خلبانان گردان 61 شکاری بوشهر بود.

,

, ,

در20بهمن ماه 95فرودگاه نفت گچساران با حضور جمعی از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام شهید امیر سرلشکر،خلبان شهید جاوید الاثر "ابراهیم امید بخش" نامگذاری شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه