اخبار داغ

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

طرح “جهاد همبستگی ملی” اقدامی شرعی و عقلی است/ مساجد در کمک به سیل‎زدگان پیش قدم هستند

طرح “جهاد همبستگی ملی” اقدامی شرعی و عقلی است/ مساجد در کمک به سیل‎زدگان پیش قدم هستند
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: "جهاد همبستگی ملی" یک مسئله شرعی و عقلی است که هر کس باید بر اساس توان خود در این راه قدم بگذارد و کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با  شاخص، درباره طرح “جهاد همبستگی ملی” اظهار کرد: در سوره مبارکه صف آیه ۱۰و ۱۱ خدواند می‌فرماید؛ می خواهید شما را به یک تجارت پرسود راهنمایی کنم که شما را از بسیاری از عذاب‌های دنیا و آخرت نجات دهد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: این تجارت نیز ایمان به خدا، ایمان به پیغمبر و جهاد در راه خدا به وسیله مال و جان است و این بهترین راه و روش سرمایه است؛ در این تجارت که خدا راهنمایی می‌کند در حقیقت چهار رکن وجود دارد.

,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: اول اینکه خریدار خداست و او ضمانت می‌کند و دوم فروشنده است که انسان‌های مومن و غیرمومن و کسانی که این راه را باور نداشته باشند، در این مسیر قدم نخواهند گذاشت.

,

قابل ابراز کرد: سوم متاعی است که در این تجارت عرضه می‌شود و شامل مال و جان است و در این میان عده‌ای از مال خود می‌دهد و کسی هم از آسایش خود می‌گذرد و یک زمانی این ایثار را در جبهه‌های دفاع مقدس شاهد بودیم.

,

وی بیان کرد: امروز هم بلای طبیعی سیلاب را در کشور داریم که مردم از کار و زندگی خود گذشته‌اند تا به هموطنانشان در مناطق سیل زده کمک کنند و این همان جهاد با جان و مال است.

,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: بهای این معامله را خداوند می‌پردازد و می‌فرماید: من گذشته‌هایتان را پاک می‌کنم و در بهشت وارد می‌شوید و این پیروزی بزرگی است.

,

این مسئول افزود: قرآن ما را به این تجارت دعوت می‌کند و اکنون این بازار تجارت بر روی همه باز است چراکه صحنه سیلاب واقعیتی است که مردم در آن گرفتار شده‌اند.

,

دنیا اکنون مبهوت این جهادگری‌ها و کمک‌های مردم ایران است

, دنیا اکنون مبهوت این جهادگری‌ها و کمک‌های مردم ایران است,

قابل ابراز کرد: مسئله دیگر این است که امام باقر (ع) می‌فرماید؛ از علائم شیعه همین بذل و بخشش‌ها است و لذا این جهادگری‌ها جزو نشانه‌های شیعه است.

,

وی تصریح کرد: ملت ما با کمک‌هایی که کردند آبروی اسلام و تشیع را در مقابل دیدگان دشمنان خریدند و این اجر مضاعفی است چراکه از یک ارزش دفاع کردند و درواقع مردم هم از همنوع دفاع کردند و هم جایگاه اسلام و باورهای دینی را برجسته نشان دادند.

,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: دنیا اکنون مبهوت این جهادگری‌ها و کمک‌های مردم است زیرا روز اول سیلاب بسیاری از رسانه‌های بیگانه شروع کردند به موج سواری اما امروز سکوت کرده‌اند و صحنه‌های ایثار را نشان نمی‌دهند و این از امتیازات شاگردان مکتب امامت و ولایت است.

,

این مسئول یادآور شد: نکته دیگر که باید مد نظر داشت این است که خداوند وعده داده است سود این تجارت را برگرداند، یعنی کسی که با خدا معامله کند نه تنها در آن دنیا سود دریافت می ‌ند بلکه در این دنیا هم اجر و پاداش می‌بیند.

,

وی عنوان کرد: “جهاد همبستگی ملی” یک مسئله شرعی و عقلی است که هر کس باید بر اساس توان خود در این راه قدم بگذارد و کمک کند.

,

قابل افزود: باید توجه داشت که حضور همه مردم در صحنه و کمک به سیل زدگان از بار مسئولیت مسئولین کم نمی‌کند بلکه وظیفه آن‌ها سنگین‌تر می‌شود.

,

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: در تمامی مساجد قزوین هم کمک به هموطنان سیل زده مطرح شد و در نقاط مختلف این کمک‌ها جمع‌آوری می‌شود و همچنان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه