اخبار داغ

ورود سامانه بارشی به استان اردبیل/ تداوم روند کاهش دما در اردبیل

ورود سامانه بارشی به استان اردبیل/ تداوم روند کاهش دما در اردبیل
سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه سرد و بارشی از عصر جمعه به استان خبر داد و گفت: با گذر کامل این سامانه بارشی و سرد، سامانه دیگری در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در استان فعال خوهدشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، با گذر موج اول سامانه ناپایدار، طی امروز آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه ابری با وزش باد خواهد بود و وزش باد در برخی مناطق استان از جمله مناطق شمالی گاهی تند انتظار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: روند کاهش دما نیز از امروز آغاز و تا اواسط هفته آینده در استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

,

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: موج دوم این سامانه طی فردا بویژه در اواخر وقت فردا جمعه ۳۰ فروردین و قبل ازظهر روز شنبه هفته آینده، موجب بارش باران در غالب مناطق استان (در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف) خواهد شد.

,

محمدی بیان کرد: به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار سطح زمین از روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده در طول روز‌ها هوای نسبتاً سرد حاکم بوده و در طول شب‌ها و اوایل صبح در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی استان، دمای هوا زیر صفر درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

,

وی افزود: با گذر کامل این سامانه بارشی و سرد، سامانه دیگری در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

,

گفتنی است بر اساس اطلاعیه هواشناسی کشاورزان استان مواردی همچون تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و انبار‌ها بویژه انبار سیب زمینی، خودداری از انتقال و محافظت از کندو‌ها به دلیل کاهش دما، حفاظت از نهال‌های جوان و تازه کشت شده.

,

تمهیدات لازم جهت سوزاندن لاستیک، کاه و کلش و ایجاد دود در اطراف باغات میوه به منظور جابجایی دمای هوا و استفاده از دستگاه‌های جلوگیری از سرمازدگی (مولد باد) و راه اندازی آن در صورت لزوم توصیه می‌گردد.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه