اخبار داغ

کارگاه آموزشی بیماریابی سل در بهارستان برگزار شد

کارگاه آموزشی بیماریابی سل در بهارستان برگزار شد
کارگاه آموزشی بیماریابی سل با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در شهرستان بهارستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، کارگاه آموزشی بیماریابی سل با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان و اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان صبح امروز با حضور رابطین سلامت اداره آموزش و پرورش در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 این شهرستان برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه,

بنابر این گزارش در ابتدای کارگاه آموزشی مذکور، آروین کارشناس بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان به تشریح وضعیت بیماری سل در سطح شهرستان و همچنین لزوم بیماریابی سل در بین دانش آموزان تبعه خارجی نظیر افاغنه، پاکستانی، سوری، عراقی و ... پرداخت.

,

وی در ادامه باتاکید بر اهدا اجرای طرح مذکور در سطح شهرستان، بیان داشت: هدف از اجرای این طرح، بیماریابی سل در اتباع خارجی به عنوان یکی از گروه‌های پرخطر می باشد چراکه عدم توجه به این امر می تواند سلامت شهروندان بهارستانی را در معرض خطر قرار دهد.

,

آروین همچنین در رابطه با اهمیت بیماریابی سل نکات مهمی را برای حاضرین در کارگاه آموزشی بیان کرد و گفت: اجرای برنامه بیماریابی فعال با استفاده از همکاری‌های برون بخشی از جمله الویت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان می باشد.

,

در ادامه این کارگاه آموزشی، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در رابطه با نحوه شناسایی افراد مشکوک به سل و دارای سرفه مزمن و اقدامات لازم در تشخیص بیماری سل به عنوان اورژانس جهانی مطالبی را عنوان کردند.

,

لازم به ذکر است که درپایان کارگاه آموزشی بیماریابی سل به سئوالات حاضرین در جلسه پیرامون موضوعات مطرح شده پاسخ داده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه