اخبار داغ

امام جمعه اردبیل؛

بزرگترین کارخانه تولید کاغذ از سنگ در اردبیل کلنگ زنی می شود/ اردبیل از لحاظ عاطفی جزو استثنائی‌ترین استان‌های کشور است

بزرگترین کارخانه تولید کاغذ از سنگ در اردبیل کلنگ زنی می شود/ اردبیل از لحاظ عاطفی جزو استثنائی‌ترین استان‌های کشور است
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل این افتخار را دارد که در آینده نزدیک، کلنگ بزرگترین کارخانه تولید کاغذ از سنگ را به زمین می‌زند به حادثه جان باختن 2 جهادگر اردبیلی در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت:اردبیل از لحاظ عاطفی جزو استثنائی‌ترین استان‌های کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به جان‌باختن ۲ تن از جهادگران عزیز اعزامی از بنیاد مسکن استان اردبیل در منطقه پلدختر لرستان، اظهار کرد: مردم استان اردبیل به لحاظ اعتقادی و به لحاظ عاطفی جزو استثنائی‌ترین استان‌های کشور هستند و در تمامی حوادث خود را برای رفع مشکلات و کمک به مردم وقف کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: در حادثه سیل اخیر، این استان از جهت مساعدت مالی و ارسال نیازمندی‌ها و ارسال نیرو، بسیار عالی ظاهر شد و حتی در این خصوص، قربانی داد؛ دو نفر از عزیزان ما از بنیاد مسکن در منطقه پلدختر در حین انجام وظیفه، جان خود را فدای راحتی اهالی آن خطه کردند که به اهالی استان و به خانواده آن‌ها در این ماتم، تسلیت عرض می‌کنیم.

,

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: از امام جمعه محترم خرم آباد تشکر می‌کنیم که خودشان در لرستان مجلس باشکوه گرفتند و شخص نماینده ولی فقیه منبر رفتند و نماز عزیزان را خواندند و به صورت تلفنی از طریق اینجانب به اهالی استان و خانواده آن مرحومین تسلیت گفتند.

,

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: روز سربازان گمنام را گرامی می‌داریم و در برابر تلاش مبارک مجموعه وزارت اطلاعات، اداء احترام می‌کنیم؛ کار این مجموعه، دفع خطرات پیچیده امنیتی داخلی و خارجی است، بلاها و خطراتی که این مجموعه، از کشور دفع کرده، غیرقابل وصف است؛ کهنه‌کارترین و قوی‌ترین سرویس‌های جاسوسی دنیا بر علیه کشور کشور و ملت ما بسیج شده و دندان تیز کرده‌اند و بودجه‌های هنگفت در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کارشناسان پنتاگون، وزرات دفاع آمریکا، وزرات خارجه آمریکا، پهلوانان جنگ روانی، لشکر جرّار جنگ روانی که شوروی را متلاشی کرد، همه و همه جمع شده‌اند و برای بهم ریختن اوضاع کشور، آستین بالا زده‌اند.

,

وی افزود: آن‌ها در این جهاد بزرگ، گمنام هستند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند "این افتخار شما را بس که امام بزرگوارمان سینه‌هایتان را با مدال سربازی گمنام امام زمان(عج) مزین داشتند" حضرت آقا باز فرمودند "شاید در میان سنگرهایی که جمهوری اسلامی مبارزه می‌کند، هیچ سنگری با فضیلت‌تر از سنگر شما نباشد".

,

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: تعبیر به نفس‌های آخر دشمنی، بسیار حساب شده است؛ دشمن، ناشیانه هر چه تیر در ترکش خود داشت، پرتاب کرده، حالا با یک افتضاح حیثیتی مواجه شده است و اکنون زمان حمله ما است که تجار محترم و صادرات و واردات کنندگان قلق کار و دور زدن تحریم را خوب یاد گرفته‌اند؛ از طرفی تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی آن‌ها را مأیوس و به شدت عصبانی کرده است.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند "سال جدید سال فرصت‌ها است نه تهدیدها" این را دشمن، سهل و شعار حساب کرده بود ولی در اول سال جدید قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه با یک حرکت حماسی فوق العاده، خون به دل آمریکا کرد.

,

وی ادامه داد: در اول سال، چهار فاز پارس جنوبی افتتاح شد و با این افزایش، ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد، متأسفانه در غوغای سیل، این حرکت بزرگ، مغفول واقع شد و با این حرکت بزرگ صنعتی علمی و حماسی، ایران در بهره‌برداری از منابع مشترک گازی، از قطر پیشی گرفت؛ در فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی روزانه ۱۱۳ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۸۰۰ تن گوگرد گرانول به ظرفیت تولید کشور اضافه شد و علاوه بر این ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گاز مایع و ۲ میلیون تن اتان به عنوان خوراک اصلی صنایع پتروشیمی به ظرفیت سالانه تولید کشور، افزوده شد.

,

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: استعداد جوانان ما و حجم نیروهای متخصص در ایران، فوق العاده است؛ اگر زمینه برای این‌ها فراهم شود برای قلب آمریکا، داغی فراموش نشدنی هک می‌شود، به عنوان مثال استخراج گاز، مستلزم میعانات گازی است اگر آن‌ها را ذخیره نکنیم گاز هم استخراج نمی‌شود و ذخیره آن هم ممکن نیست در نتیجه نیاز ملی برآورده نمی‌شود؛ یک جوان آمد و طراحی پروژه ستاره خلیج فارس را داد که در نتیجه کل میعانات گازی، تبدیل به بهترین و متنوع‌ترین فرآورده شد.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری بالاترین حکمت‌های سیاسی و مهم‌ترین راهکارهای خروج از بحران تحریم را امسال در سخنرانی تاریخی خود در حرم رضوی بیان کردند؛ ایشان با درایتی ستودنی، امسال را «سال رونق تولید» نام‌گذاری نمودند؛ زمینه تولید ثروت در ایران حتی با وجود تحریم، فوق العاده است و این هم در کشاورزی و هم در صنعت، گزاره‌ای صادق است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه گفت: از سه هزار و پانصد متر زمین با کاشت گل سرخ در استان، سالانه پانصد میلیون تومان برداشت می‌کنند؛ محصولات گلخانه‌ای ما به طور مستقیم به روسیه می‌رود، صیفی‌جات در این گل‌خانه‌ها کمتر از کیلویی پانصد تومان برای مالک تمام می‌شود در حالی که همه مستقیماً به روسیه با کیلویی ۳۰ هزار تومان صادر می‌شوند؛ ما اخیرا از نمونه‌های این گلخانه‌ها بازدید کردیم.

,

وی افزود: در یکی از شهرهای استان در ۴۵۰۰ متر زمین توت فرنگی می‌کارند و کیلویی ۲۵ هزار تومان در مزرعه فروش می‌رود و تقاضای داخلی آن قدر زیاد است که فرصت صادرات نیست؛ اگر این زارع کل زمین را بکارد، سالانه بالاتر از یک میلیارد تومان سود دارد.

,

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: امسال سال فرصت‌ها است نه تهدیدها و واقعاً هم همانطور است؛ ما در اثر تحریم، نقاط ضعف، وابستگی و شکنندگی اقتصاد خود را تشخیص دادیم و حالا فرصت شده که این نقاط وابستگی را برطرف کنیم؛ هر کس به این نقاط وارد شود هم به سودی بسیار سرشار دست پیدا می‌کند و هم برای کشور استقلال اقتصادی و سیاسی درست می‌کند.

,

وی ادامه داد: یکی از تجار بسیار بزرگ پوشاک می‌گوید با ارز ۳۲۰۰ تومان، سیل آسا لباس از ترکیه وارد می‌کردم با بالارفتن دلار دیدم صرفه ندارد و خودم بهترین دستگاه‌ها را از اروپا خریداری کردم و حالا سه ماه دیگر کارخانه در اردبیل با پانصد نفر اشتغال به راه می‌افتد؛ تمام کارخانجات پنبه پاک‌کنی کشور دوباره به‌راه افتاده چون کارخانجات نساجی کشور جان گرفتند؛ ۸۰ درصد کاغذ وارداتی است و کشور در کاغذ حالت کاملا بحرانی دارد و طبیعی است هر کس به طرف تولید کاغذ برود، به ثروت بسیار هنگفتی دست پیدا می‌کند. استان اردبیل این افتخار را دارد که در آینده نزدیک، کلنگ بالاترین کارخانه تولید کاغذ از سنگ را به زمین می‌زند. مواد اولیه این کارخانه، تماماً کربنات کلسیم است که معادن آن در استان اردبیل به‌وفور موجود است.

,

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: قطعاً بدون تحریم این مجموعه راه نمی‌افتاد و در نتیجه کلاً دلار از کشور خارج می‌شد و به استقلال اقتصادی هم نمی‌رسیدیم در حالی که در دنیای فعلی، صرفه جویی حتی در یک دلار، یک ضرورت است و استقلال اقتصادی، زیربنای حاکمیت ملی و تمامیت ارضی است.

,

وی گفت: وظیفه ملت و دولت در خصوص شعار امسال یعنی «رونق تولید» بسیار مهم است؛ ملت بزرگ ما سرمایه‌های خود را نه در بانک، راکد بگذارد و نه از ایران خارج نماید، وظیفه دولت مردان هم خضوع کامل در برابر کسانی است که از سر عشق، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه