اخبار داغ

گزارشی از تاکیدات ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز؛

ایران در منطقه حیثیت آمریکا را لگدمال کرد/کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را تمام شده تلقی نکنیم

ایران در منطقه حیثیت آمریکا را لگدمال کرد/کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را تمام شده تلقی نکنیم
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز،  نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

 

امام جمعه تهران

امام جمعه موقت تهران: کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را تمام شده تلقی نکنیم

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه اول نماز با اشاره به اینکه ظهور امام زمان (عج) تشکیل حکومت صالحان و مستضعفان است، امام را خلیفه مطلق خدا خواند و گفت اگر کسی نیاز بشر را به حکومت حضرت مهدی (عج) درک کند دیگر شب و روز نمی‌شناسد.

وی با تاکید بر اینکه خطر هجوم شیاطین و مستضعفان رفع نشده و نسبت به دوران جنگ تحمیلی تشدید شده است اظهار داشت: یوسف ما نیامده است اما امروز، پرچم‌دار ولایت به مانند برادر یوسف است.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز وقت نشستن نیست و همه باید به پا خیزیم چرا که امام زمان موجود است و باید کاری کنیم تا تشریف بیاورد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تهدیدهای دشمن درباره تشدید تحریم‌ها خاطرنشان کرد: چرا نگران تشدید تحریم‌ها هستید؟ مگر ما خدا نداریم؟ مگر روزی ما را خدا نمی‌‌دهد؟ در سوره منافقون می‌خوانیم که در صدر اسلام هم دشمنان می‌گفتند به مسلمانان کمک نکنید،‌آنها را محاصره کنید تا از هم بپاشند اما امروز خود  آمریکا هم گرفتار مشکلات است.

صدیقی با اشاره به بروز سیل در چند استان کشور گفت: خدا ما را امتحان می‌کند و هرچه سختی امتحان بیشتر باشد می‌خواهد مقام بالاتری به ما بدهد. همانطور که سردار سلیمانی گفته است هر وقت فشارها بر ما بیشتر می‌شد امیدمان به یک زایش جدید افزایش می‌یافت.

وی با تاکید بر اینکه خدا می‌خواهد در فشارها ما را برجسته‌تر کند اظهار داشت: آنچه برای ملت پیش می‌آید کارنامه درخشانی است؛ کارنامه‌ای که در دوران دردمنشی طاغوت و ساواک، در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و … شاهد آن بودیم یعنی هیچ روزی بر ما نگذشته است که جبهه‌ای در مقابل ما نباشد و امروز هم مدافعان حرم به دنیا ثابت کردند که انقلاب اسلامی پاینده، بالنده و پویا است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما توانستیم دو کشور منطقه را بیمه کنیم و اقتدار آمریکا را زیر سوال ببریم و نفوذ این کشور را در هم بشکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مال ربوی و رانتی و بیت‌المال‌خوری نمی‌تواند مددی بر کشور باشد و تولید را از بین می‌برد گفت: چرا خود را از رزق حلال که نتیجه تولید صحیح،‌بازار بدون احتکار و معاملات حلال است محروم می‌کنیم؟ طبق وعده خدا اگر ما اهل استغفار باشیم فرزندان ما وبال ما نخواهند بود.

صدیقی با اشاره به اینکه از عوارض هر رحمتی یک امتحان است گفت: سیل اخیر برای بخشی از هموطنان ما مشکلاتی ایجاد کرد؛ تعدادی جان باختند و تعدادی یک شبه همه امکانات خود را از دست دادند اما این سیل برای ما تداعی دوران دفاع مقدس بود و خار چشمی برای دشمنان شد و آنها که در برجام رسوا شده بودند نشان دادند که هم دولت را گرفتار می‌کنند و هم برای ملت منفعتی ندارند و مانع ارسال کمک‌ها به مردم سیل زده شدند. این پیامی است برای آنها که نگاه به غرب دوخته‌اند و تصور می‌کنند که رابطه با غرب مشکلات ما را حل می‌‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی مرگ ندارد و آغاز یک انقلاب جهانی است،‌نشانه آن را آمادگی مردم برای حضور در جبهه‌های مختلف خواند و با اشاره به شرکت نیروهای مردمی،‌بسیجیان،‌دانشجویان و طلاب در امدادرسانی به سیل‌زدگان عنوان داشت. دولت باید از این صحنه‌ها عبرت بگیرد و بداند که زمانی می‌تواند اقتصاد را رونق دهد که کار را بدست جوانان بسپارد.

خطیب جمعه تهران با تصریح بر اینکه امروز در جبهه جنگ قرار داریم گفت: جوانان ما پهباد می‌‌سازند، موشک‌های ما بازدارنده است و این قدرت دفاعی ما نتیجه تفکری است که ولایت فقیه را نماینده امام زمان می‌شمارد و همین تفکر ولایی را در امدادرسانی به سیل‌زدگان و نیز در جریان مدافعان حرم دیدیم.

وی با تسلیت به سیل‌زدگان کشور، سیل را فرصت و عبرت خواند و افزود: کشور ما حوادثی به خود دیده است که اگر در هر کشور دیگری به جز مملکت امام زمان (عج) رخ می‌دهد آن را از بین می‌برد اما ما در کشتی امام زمان (عج) نشسته‌ایم.

صدیقی با تاکید بر اینکه نباید کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده تمام شده تلقی شود، گفت: مرحله اول، مرحله تسکین بود اما پس از آن باید به فکر ریشه‌یابی مسائلی بود که کشور را با سیل مواجه کرد از جمله باید سدها را تحکیم کرد و توسعه داد.

وی با اشاره به آمادگی بسیاری از جوانان جهت اعزام به جبهه دفاع از حرم خاطرنشان کرد: امروز همان جوانان به صحنه دفاع از مردم در مشکل سیلاب‌ها رفتند از جمله ۶ هزار طلبه تلاش مجاهدانه کردند و بسیجیان خوش درخشیدند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از نماز جمعه تهران اقدام امریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی را حماقت، بی‌شرمی و شرارت خواند و گفت: اروپایی‌ها نیز دسته‌کمی از آمریکایی‌ها ندارند و در روز سختی ما را تنها می‌گذارند.

امام جمعه موقت تهران راه خروج از بن‌بست‌های کشور و نیز ظهور امام زمان (عج) را ایمان به خدا، تکیه به امام زمان و سر سپردن به ولایت خواند و تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند با اقدام اخیر خود به سپاه ضربه بزنند اما ادو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

 

 

امام جمعه رباط کریم

امام جمعه رباط‌کریم: مردم بسته شدن حساب هلال احمر را فراموش نمی‌کنند

حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط‌کریم ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با تاکید بر اینکه انسان‌ها در زمان ادای نماز باید حضور قلب داشته باشند،اظهار کرد: معرفت به ذات الهی موضوعی است مهم که بندگان درعبادت باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه ۲۹ فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی را تبریک عرض گفت و ادامه داد: امسال بهترین سال برای نشان دادن آن بود که ارتش و سپاه و نیروی انتظامی مردمی هستند در کنار مردم قرار دارند و به خاطر تلاش های بی حد مرز ارتش جمهوری اسلامی باید از آنها قدردانی کرد .
حجت الاسلام ترایی بابیان اینکه این سیل دوستان و دشمنان کشور ما را نشان داد، ابراز کرد: بسته شدن حساب های هلال احمر ایران به خاطر تحریم های امریکا در این سیل نشان داده شد که امریکا چگونه دشمنی است برای مردم ایران، از طرفی سفره هفت سین پهن می کند و می گوید به سنت های مردم ایران احترام می گذارد و از طرف دیگر نه تنها خودش کمکی نمی کند بلکه حتی جلوی کمک های سایر کشور ها و حتی ایرانیان خارج از کشور را به مردم سیل زده را می گیرد.

وی یادآور شد: باید اشاره کنیم که سیل بسیار تلخ بود اما بهترین صحنه برای شناختن دوست و دشمن بود در حال حاضر رسانه های صهیونیستی و سعودی و انگلیسی در حال جو سازی هستند که چرا گروه های عراقی و سایر کشور با پرچم های خود در حال کار در ایران هستند اما باید بدانند که این جو سازی نمی تواند مانع برادری و دوستی این کشور ها با کشور ما شود.

وی در پایان با اشاره به مناسب های مهم هفته نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم را گرامی و به سربازان گمنام امام زمان(عج) تبریک گفت.

 

امام جمعه موقت قرچک

امام جمعه موقت قرچک:امام زمان(عج) ظلم را در تمام دنیا ریشه شکن خواهد کرد

امام جمعه موقت قرچک گفت: امام زمان (عج) دو مأموریت مهم دارند وآن اینست که اولاً در تمام دنیا ظلم را ریشه کن کند ودوماً عدالت را برای همه مردم دنیا برقرار کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی پورامام جمعه موقت شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) اظهارداشت: آقا امام زمان (عج) دو مأموریت مهم دارند وآن اینست که اولاً در تمام دنیا ظلم را ریشه کن کند ودوماً عدالت را برای همه مردم دنیا برقرار کند .
وی گفت: انقلاب اسلامی باید نیروهایی تربیت کند تا زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشند مثل مقام معظم رهبری ، سید حسن نصرالله ، ومراجع تقلید باشند.
محمدی پوربا اشاره به روز ارتش بیان کرد: همراهی ارتش با مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند ارتش جمهوری اسلامی افرادهایی را تربیت کردند که مثل شهید چمران گفتند حاضرم پشت سر صیادشیرای نماز بخوانم.
وی تاکید کرد: ما در جنگ نیروهای عاشق امام زمان تربیت کردیم که در این حادثه سیل با ارتش وسپاه وطلاب و بسیجیان بودند وهستند وبه فریاد سیل زدها وهموطنان رسیدندکه باعث همدلی بیشتر مسئولین ونیروهای نظامی وانتظامی خصوصاٌ ارتش جمهوری اسلامی شد.

امام جمعه موقت تصریح کرد: روز نیمه شعبان میلاد باسعادت امام زمان (عج) روز سربازان گمنام امام زمان هم هست، این عزیزان امنیت وآسایش را در کشور برقرارکرده اند.

 

امام جمعه موقت ورامین: هیچ مقامی در کشور حق تحت فشار قراردادن دستگاه اطلاعاتی را ندارد

امام جمعه موقت ورامین گفت: هیچ مقامی در کشور حق تحت فشار قراردادن دستگاه اطلاعاتی را ندارد، در انتخابات‌ها و نیز سپردن پست‌ها و مدیریت‌ها و تصمیم گیری ها باید بر اساس قانون و به خاطر رضای خدا پاسدار ارزش‌های امام (ره) و شهدا بود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تبریک پیشاپیش نیمه شعبان و سال روز میلاد یگانه منجی عالم بشریت گفت: باید ولایتمداری و انتظار خود را در این ایام بیش از پیش به نمایش بگذاریم و با برگزاری مراسم و محافل جشن، نصب پرچم و چراغانی محله‌ها ارادت خود را به حضرت ولی عصر (عج) نشان دهیم.

وی افزود: احیای نیمه شعبان نیز یکی از دستورات مؤکد بوده و بحمدالله سال‌ها است، این سنت حسنه احیا شده است، لذا فردا شب از ساعت ۱۲ شب در همین مسجد و برخی مساجد دیگر مراسم احیا برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین نیمه شعبان را روز عید بزرگ منتظران دانست و افزود: در همین راستا راهپیمایی منتظران ظهور از ساعت ۱۲ ظهر روز نیمه شعبان از حرم شهدای گمنام ورامین برگزار می‌شود.

وی سپس به خدمات و تلاش‌های ارزشمند سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه اطلاعات در آستانه میلاد این امام اشاره کرد و افزود: اگر زحمات و پیگیری‌های مجدانه این عزیزان نبود، مشخص نبود، چه بر سر انقلاب و نظام می‌آمد.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: توطئه‌های ۴۰ ساله سلطنت طلب‌ها، منافقین، فتنه گران، منحرفان، مدعیان دروغین، باندهای قاچاق و فساد و امثال آنها در سایه همکاری این سربازان گمنام امام زمان (عج) با مجموعه اطلاعاتی نظام در سپاه و دیگر مراکز خنثی شد، که اگر این طور نبود، قطعاً با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم.

وی با بیان این که امروز دشمنی‌ها با نظام اسلامی شدیدتر از گذشته است، گفت: قطعاً نظام اطلاعاتی مقتدر کشور این توطئه‌ها را نیز خنثی خواهد کرد.

محمودی سپس با بیان این که امروز نظام اسلامی با خطر جدی نفوذ و رخنه‌های فرهنگی و سیاسی مواجه است، افزود: امروز برخی از مدیریت‌ها به افراد ناصالح سپرده شده است و برخی حاضران و یا ساکتان فتنه بعضی از امور را در دست گرفته اند و بسیاری از مشکلات موجود کشور در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ناشی از حضور همین افراد مغرض، وابسته و یا نادان است و ما یقین داریم، دستگاه اطلاعاتی مقتدر که عبدالمالک ریگی را در آسمان و هواپیما دستگیر می‌کند و آسایش را از دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل سلب کرده به راحتی می‌تواند، با این نفوذی‌ها مبارزه کند.

وی ادامه داد: زیبنده نیست، در بدنه دولت افراد ناصالح برخی امور را در دست داشته باشند و یا از تریبون مجلس حرف‌های آمریکا و اسرائیل پسند زده شود، ما از دستگاه اطلاعاتی کشور انتظار داریم، بدون رودربایستی در برابر افراد منحرف، نفوذی و یا وابسته بایستد.

امام جمعه موقت ورامین تاکید کرد: هیچ مقامی در کشور حق تحت فشار قراردادن دستگاه اطلاعاتی را ندارد، در انتخابات‌ها و نیز سپردن پست‌ها و مدیریت‌ها و تصمیم گیری ها باید بر اساس قانون و به خاطر رضای خدا پاسدار ارزش‌های امام (ره) و شهدا بود.

وی سپس به برخی مسائل ورامین اشاره کرد و گفت: برخی اشرار و آدم‌های فاسد درصدد وارد کردن خدشه به چهره ورامین هستند، برخی مسائل علنی فساد، قتل‌های مسلحانه و باندهای حرفه‌ای خلاف آسایش را از مردم سلب می‌کنند، که می‌بایست تمام دستگاه‌های مسئول اطلاعات، نیروی انتظامی، دستگاه قضائی و… این موارد را پیگیری مجدانه و آنها را در نطفه خفه کنند.

خطیب جمعه ورامین سپس ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی را نیز گرامی داشت و گفت: ارتش مقتدر و باعظمت و فداکار جمهوری اسلامی در طول دوران انقلاب اسلامی از جنگ تحمیلی گرفته تا امروز و در صحنه امدادرسانی به سیل زدگان حماسه آفرینی کرده است.

 

 

امام جمعه شهریار

امام جمعه شهریار: دشمن از اتحاد امت اسلام، هراسان شده است/رئیس جمهور با وزیری که سخن رهبر را نادیده گرفته برخورد کند

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهریار که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد ضمن اشاره به مناسبت های پیش روی در هفته آینده گفت: در هفته آینده روز جهانی مستضعفین را در پیش روی داریم که بنده این روز را به همه مظلومان و مستضعفین عالم تبریک می گویم، همچنین ولادت با سعادت منجی عالم بشریت را نیز در پیش داریم.

امام جمعه شهریار ادامه داد: سیل های اخیر در برخی از استان های کشور منجر به بروز مشکلاتی در حوزه های مختلف شد، همه مردم انتظار دارند دولت و دستگاه های خدمت رسان هرچه سریعتر این مشکلات را حل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سالمی افزود: کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه و لبنان کمک های خود را به کشور ما ارسال کردند، امروز امت اسلام و مسلمانان با یکدیگر متحد شدند و این موضوع دشمن را به هراس می اندازد.

سالمی افزود: برخی افراد هنوز هم آمریکا را کدخدا می دانند، حتی اخیرا وزیر ارتباطات نیز توضیحاتی درباره بحث ارتباطات در سند ۲۰۳۰ ارائه داد، امروز همه ما شک داریم که آیا ۲۰۳۰ به صورت زیرپوستی در حال اجرا است یا خیر؟سوال ما این است که رئیس جمهور چرا با این وزیر که سخن رهبری را کنار گذاشته است برخورد نمی کند؟

وی گفت: یکی از اتفاقات مهمی که اخیر رخ داد و بسیار جلوه زیبایی داشت بحث حضور ۳۸۰۰ از طلاب در کنار دانشجویان و بسیجیان در امدادرسانی به مناطق سیل زده بود.

 

امام جمعه شهر قدس

امام جمعه شهر قدس: مجلس نباید به FATF رأی دهد/ طوفان طبس نمونه ای از حقانیت انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته(۳۰ فروردین ۹۸)، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوا و صراط مستقیم الهی و خدا محوری در زندگی، اظهار داشت: حضرت مهدی(عج) در سال ۲۵۵ هجری قمری متولد شدند و از ۵ سالگی دوران غیبت صغری ایشان آغاز شد و ۶۵ سال طول کشید و پس از آن دوران غیبت کبری آغاز شده که امروز ۱۱۱۱ سال از دوران غیبت کبری آن حضرت می گذرد و نیمه شعبان امسال ۱۱۸۵ سال از عمر مبارک ایشان می گذرد.

وی با اشاره به روایتی که پیامبر (ص) به امام علی (ع) در ارتباط با جانشینی امیر المومنین پس از پیامبر و ائمه بعد از آن، ادامه داد: دوره ای می‌رسد که امامی از فرزندان من از انظار مردم غایب می‌شود و مردم سرگردان شده و به دنبال او میگردند. در این موقعیت است که شیعیان علی مورد زخم زبان دشمن قرار می‌گیرند و حضرت فرمودند که حجت و ولی خدا در میان مردم حضور دارد و در میان آنها از شرق تا غرب این سرزمین زندگی میکند و صدای شما را میشنود و بر جماعت و پیروان خود، سلام می‌کند و همه را می‌بیند اما دیده نمی‌شود تا زمانی که روز موعود فرا رسد. آن روز سرور و شادی فرزندان و شیعیان علی(ع) است. وجود امام زمان (عج) قابل انکار نیست و مانند خورشید پشت ابر است.
خطیب نماز جمعه گفت: اصلی ترین راه رسیدن به تقوا، قرارگرفتن در صراط مستقیم است و در سوره مبارکه انعام آیه ۱۵۳ نیز به آن اشاره کرده است و ذکر صراط مستقیم در نمازهای یومیه نیز آمده است. راه های متفرق و پراکنده را نروید چراکه انسان ها را از راه خدا باز می دارد. صراط مستقیم، صراط نبوت پیامبر(س) است و پس از پیامبر راه مستقیم حضرت علی و ائمه هدی علیهم السلام هستند و امروز تنها راه رسیدن به تقوا، راه تبعیت از امام زمان(عج) است.

وی افزود: روز میلاد امام زمان(عج)، به نام روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده و این روز، روز احیاگر مؤمنان است. امام زمان(عج) یار و یاور مستضعفان و نابودکننده ستمگران است و با ظهور ایشان انقلاب و دگرگونی در جهان ایجاد می‌شود.
امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: دو امام انقلاب برای رسیدن به انقلاب جهانی مستضعفان سه مرحله را به عنوان راهبرد مشخص کرده اند که یکی از آنها پیروزی انقلاب اسلامی و دوم تشکیل هسته مقاومت در منطقه بود که محقق شدند و سومین راهبرد، تشکیل حزب جهانی مستضعفان است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دو چشم اندازی که رهبری در این بیانیه اشاره داشته اند ایجاد تمدن نوین اسلامی و جهانی سازی آن و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.
وی یادآور شد: روز میلاد امام زمان(عج) از سوی رهبری به نام روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده است و مقام معظم رهبری(مدظله) فرمودند که سربازان گمنام امام زمان، نیروهایی اند که شبانه روزی در دفاع از انقلاب، شخصیت ها و ارزش های انقلاب تلاش می کنند و در عرصه‌های مختلفی مانند انحرافات، توطئه ها، کودتا ها و مبارزه با قاچاق، دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و مقابله و پیشگیری از کسانی که با ارزش های انقلاب ناسازگاری دارند، موفق عمل کرده اند و اینکه امروز امنیت پایدار داریم و به راحتی در مناسبت‌های مختلف برنامه ها را اجرا می‌کنیم، همه به دلیل مجاهدت ها و امنیتی است که سربازان گمنام فراهم کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲ اردیبهشت سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) گفت: امام فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود. خدمات سپاه و پاسداران انقلاب در عرصه های مختلف بر کسی پوشیده نیست و رهبری فرمودند که سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است.
وی خطاب به نمایندگان مجلس در ارتباط با اقدام وقیحانه امریکا علیه سپاه گفت: بهترین پاسخ متقابل و متناست در مقابل این اقدام زشت، یکی خروج از برجام و دوم رای ندادن به FATF است. اروپایی ها بدعهدی خود را نشان داده اند و کسانی که در کشور با برجام موافق بوده و سینه چاک کرده بودند، امروز به بی خاصیتی برجام پی برده اند و دولت باید پاسخگو باشد. مجلس با رأی ندادن به FATF  سیلی و تودهانی محکمی به امریکای جنایتکار بزند. تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گواه است که امریکا بارها از انقلاب اسلامی شکست خورده و نمونه این شکست جریان صحرای طبس است که این جریان نسخه دومی بود که خداوند در حفاظت از خانه خود با پرندگان ابابیل انجام داد و در جریان طبس، طوفان شن مأمور حفاظت از انقلاب اسلامی و برخورد با ابرهه زمان شد و این دلیل بر حقانیت انقلاب اسلامی است.
امام جمعه با اشاره به دیدار رهبری با نیروهای ارتش تصریح کرد: مقام معظم رهبری وحدت میان نیروهای مسلح و اقدام به جا و شایسته سپاه و ارتش در صحنه های زیبایی که در مناطق سیل زده خلق کردند تجلیل نمودند و جلوه‌هایی از شعار واقعی ارتش فدای ملت، امروز دیده می‌شود و خدمت نیروهای مسلح به مردم موجب نابودی دشمن شده و این پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن و امام زمان(عج) سپرده خواهد شد.

 

 

امام جمعه موقت خیرآباد

امام جمعه موقت خیرآباد: مهم ترین وظیفه در عصر غیبت انتظار فرج است

حجت الاسلام والمسلمین عابدی امام جمعه موقت خیرآباد در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد با اشاره به اینکه در آستانه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) قرار داریم بیان داشت: ما امروز در زمان غیبت امام زمان(عج) قرار داریم و نسبت به این دوران وظایفی داریم که مهم ترین وظیفه در عصر غیبت انتظار فرج است.

وی افزود: انتظار فرج به خودی خود یک عمل است چرا که انتظار فرج باید در عمل خودش را نشان دهد که بشود افضل الاعمال، انتظار واقعی یک حالت روحی است که در درون شخص منتظر شکل می گیرد و بعد در اعضاء و جوارح اش جاری می شود.

امام جمعه موقت خیرآباد با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ گفت: یکی از کارهای که انقلاب اسلامی با جامعه ما انجام داده است این است که قوای مسلح و ارتشیان و نظامیان ما را طبق نظر امیرالمؤمنین(ع) حسون الرعیه قرارشان داده اند یعنی این ها پاسداران و دژهای مستحکمی هستند در مشکلات و سختی ها برای مردم که در تمامی عرصه ها خوب درخشیده اند.

انتهای پیام/

,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه خبری تهران نیوز,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:,

 

,

امام جمعه تهران

, امام جمعه تهران,

امام جمعه موقت تهران: کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را تمام شده تلقی نکنیم

,

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه اول نماز با اشاره به اینکه ظهور امام زمان (عج) تشکیل حکومت صالحان و مستضعفان است، امام را خلیفه مطلق خدا خواند و گفت اگر کسی نیاز بشر را به حکومت حضرت مهدی (عج) درک کند دیگر شب و روز نمی‌شناسد.

,

وی با تاکید بر اینکه خطر هجوم شیاطین و مستضعفان رفع نشده و نسبت به دوران جنگ تحمیلی تشدید شده است اظهار داشت: یوسف ما نیامده است اما امروز، پرچم‌دار ولایت به مانند برادر یوسف است.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز وقت نشستن نیست و همه باید به پا خیزیم چرا که امام زمان موجود است و باید کاری کنیم تا تشریف بیاورد.

,

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تهدیدهای دشمن درباره تشدید تحریم‌ها خاطرنشان کرد: چرا نگران تشدید تحریم‌ها هستید؟ مگر ما خدا نداریم؟ مگر روزی ما را خدا نمی‌‌دهد؟ در سوره منافقون می‌خوانیم که در صدر اسلام هم دشمنان می‌گفتند به مسلمانان کمک نکنید،‌آنها را محاصره کنید تا از هم بپاشند اما امروز خود  آمریکا هم گرفتار مشکلات است.

,

صدیقی با اشاره به بروز سیل در چند استان کشور گفت: خدا ما را امتحان می‌کند و هرچه سختی امتحان بیشتر باشد می‌خواهد مقام بالاتری به ما بدهد. همانطور که سردار سلیمانی گفته است هر وقت فشارها بر ما بیشتر می‌شد امیدمان به یک زایش جدید افزایش می‌یافت.

,

وی با تاکید بر اینکه خدا می‌خواهد در فشارها ما را برجسته‌تر کند اظهار داشت: آنچه برای ملت پیش می‌آید کارنامه درخشانی است؛ کارنامه‌ای که در دوران دردمنشی طاغوت و ساواک، در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و … شاهد آن بودیم یعنی هیچ روزی بر ما نگذشته است که جبهه‌ای در مقابل ما نباشد و امروز هم مدافعان حرم به دنیا ثابت کردند که انقلاب اسلامی پاینده، بالنده و پویا است.

,

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما توانستیم دو کشور منطقه را بیمه کنیم و اقتدار آمریکا را زیر سوال ببریم و نفوذ این کشور را در هم بشکنیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مال ربوی و رانتی و بیت‌المال‌خوری نمی‌تواند مددی بر کشور باشد و تولید را از بین می‌برد گفت: چرا خود را از رزق حلال که نتیجه تولید صحیح،‌بازار بدون احتکار و معاملات حلال است محروم می‌کنیم؟ طبق وعده خدا اگر ما اهل استغفار باشیم فرزندان ما وبال ما نخواهند بود.

,

صدیقی با اشاره به اینکه از عوارض هر رحمتی یک امتحان است گفت: سیل اخیر برای بخشی از هموطنان ما مشکلاتی ایجاد کرد؛ تعدادی جان باختند و تعدادی یک شبه همه امکانات خود را از دست دادند اما این سیل برای ما تداعی دوران دفاع مقدس بود و خار چشمی برای دشمنان شد و آنها که در برجام رسوا شده بودند نشان دادند که هم دولت را گرفتار می‌کنند و هم برای ملت منفعتی ندارند و مانع ارسال کمک‌ها به مردم سیل زده شدند. این پیامی است برای آنها که نگاه به غرب دوخته‌اند و تصور می‌کنند که رابطه با غرب مشکلات ما را حل می‌‌کند.

,

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی مرگ ندارد و آغاز یک انقلاب جهانی است،‌نشانه آن را آمادگی مردم برای حضور در جبهه‌های مختلف خواند و با اشاره به شرکت نیروهای مردمی،‌بسیجیان،‌دانشجویان و طلاب در امدادرسانی به سیل‌زدگان عنوان داشت. دولت باید از این صحنه‌ها عبرت بگیرد و بداند که زمانی می‌تواند اقتصاد را رونق دهد که کار را بدست جوانان بسپارد.

,

خطیب جمعه تهران با تصریح بر اینکه امروز در جبهه جنگ قرار داریم گفت: جوانان ما پهباد می‌‌سازند، موشک‌های ما بازدارنده است و این قدرت دفاعی ما نتیجه تفکری است که ولایت فقیه را نماینده امام زمان می‌شمارد و همین تفکر ولایی را در امدادرسانی به سیل‌زدگان و نیز در جریان مدافعان حرم دیدیم.

,

وی با تسلیت به سیل‌زدگان کشور، سیل را فرصت و عبرت خواند و افزود: کشور ما حوادثی به خود دیده است که اگر در هر کشور دیگری به جز مملکت امام زمان (عج) رخ می‌دهد آن را از بین می‌برد اما ما در کشتی امام زمان (عج) نشسته‌ایم.

,

صدیقی با تاکید بر اینکه نباید کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده تمام شده تلقی شود، گفت: مرحله اول، مرحله تسکین بود اما پس از آن باید به فکر ریشه‌یابی مسائلی بود که کشور را با سیل مواجه کرد از جمله باید سدها را تحکیم کرد و توسعه داد.

,

وی با اشاره به آمادگی بسیاری از جوانان جهت اعزام به جبهه دفاع از حرم خاطرنشان کرد: امروز همان جوانان به صحنه دفاع از مردم در مشکل سیلاب‌ها رفتند از جمله ۶ هزار طلبه تلاش مجاهدانه کردند و بسیجیان خوش درخشیدند.

,

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از نماز جمعه تهران اقدام امریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی را حماقت، بی‌شرمی و شرارت خواند و گفت: اروپایی‌ها نیز دسته‌کمی از آمریکایی‌ها ندارند و در روز سختی ما را تنها می‌گذارند.

,

امام جمعه موقت تهران راه خروج از بن‌بست‌های کشور و نیز ظهور امام زمان (عج) را ایمان به خدا، تکیه به امام زمان و سر سپردن به ولایت خواند و تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند با اقدام اخیر خود به سپاه ضربه بزنند اما ادو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

,

 

,

 

,

امام جمعه رباط کریم

, امام جمعه رباط کریم,

امام جمعه رباط‌کریم: مردم بسته شدن حساب هلال احمر را فراموش نمی‌کنند

,

حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط‌کریم ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با تاکید بر اینکه انسان‌ها در زمان ادای نماز باید حضور قلب داشته باشند،اظهار کرد: معرفت به ذات الهی موضوعی است مهم که بندگان درعبادت باید به آن توجه جدی داشته باشند.

,

وی در ادامه ۲۹ فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی را تبریک عرض گفت و ادامه داد: امسال بهترین سال برای نشان دادن آن بود که ارتش و سپاه و نیروی انتظامی مردمی هستند در کنار مردم قرار دارند و به خاطر تلاش های بی حد مرز ارتش جمهوری اسلامی باید از آنها قدردانی کرد .
حجت الاسلام ترایی بابیان اینکه این سیل دوستان و دشمنان کشور ما را نشان داد، ابراز کرد: بسته شدن حساب های هلال احمر ایران به خاطر تحریم های امریکا در این سیل نشان داده شد که امریکا چگونه دشمنی است برای مردم ایران، از طرفی سفره هفت سین پهن می کند و می گوید به سنت های مردم ایران احترام می گذارد و از طرف دیگر نه تنها خودش کمکی نمی کند بلکه حتی جلوی کمک های سایر کشور ها و حتی ایرانیان خارج از کشور را به مردم سیل زده را می گیرد.

,
,

وی یادآور شد: باید اشاره کنیم که سیل بسیار تلخ بود اما بهترین صحنه برای شناختن دوست و دشمن بود در حال حاضر رسانه های صهیونیستی و سعودی و انگلیسی در حال جو سازی هستند که چرا گروه های عراقی و سایر کشور با پرچم های خود در حال کار در ایران هستند اما باید بدانند که این جو سازی نمی تواند مانع برادری و دوستی این کشور ها با کشور ما شود.

,

وی در پایان با اشاره به مناسب های مهم هفته نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم را گرامی و به سربازان گمنام امام زمان(عج) تبریک گفت.

,

 

,

امام جمعه موقت قرچک

, امام جمعه موقت قرچک,

امام جمعه موقت قرچک:امام زمان(عج) ظلم را در تمام دنیا ریشه شکن خواهد کرد

,

امام جمعه موقت قرچک گفت: امام زمان (عج) دو مأموریت مهم دارند وآن اینست که اولاً در تمام دنیا ظلم را ریشه کن کند ودوماً عدالت را برای همه مردم دنیا برقرار کند.

,

حجت الاسلام و المسلمین محمدی پورامام جمعه موقت شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) اظهارداشت: آقا امام زمان (عج) دو مأموریت مهم دارند وآن اینست که اولاً در تمام دنیا ظلم را ریشه کن کند ودوماً عدالت را برای همه مردم دنیا برقرار کند .
وی گفت: انقلاب اسلامی باید نیروهایی تربیت کند تا زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشند مثل مقام معظم رهبری ، سید حسن نصرالله ، ومراجع تقلید باشند.
محمدی پوربا اشاره به روز ارتش بیان کرد: همراهی ارتش با مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند ارتش جمهوری اسلامی افرادهایی را تربیت کردند که مثل شهید چمران گفتند حاضرم پشت سر صیادشیرای نماز بخوانم.
وی تاکید کرد: ما در جنگ نیروهای عاشق امام زمان تربیت کردیم که در این حادثه سیل با ارتش وسپاه وطلاب و بسیجیان بودند وهستند وبه فریاد سیل زدها وهموطنان رسیدندکه باعث همدلی بیشتر مسئولین ونیروهای نظامی وانتظامی خصوصاٌ ارتش جمهوری اسلامی شد.

,
,
,
,

امام جمعه موقت تصریح کرد: روز نیمه شعبان میلاد باسعادت امام زمان (عج) روز سربازان گمنام امام زمان هم هست، این عزیزان امنیت وآسایش را در کشور برقرارکرده اند.

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت ورامین: هیچ مقامی در کشور حق تحت فشار قراردادن دستگاه اطلاعاتی را ندارد

,

امام جمعه موقت ورامین گفت: هیچ مقامی در کشور حق تحت فشار قراردادن دستگاه اطلاعاتی را ندارد، در انتخابات‌ها و نیز سپردن پست‌ها و مدیریت‌ها و تصمیم گیری ها باید بر اساس قانون و به خاطر رضای خدا پاسدار ارزش‌های امام (ره) و شهدا بود.

,

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تبریک پیشاپیش نیمه شعبان و سال روز میلاد یگانه منجی عالم بشریت گفت: باید ولایتمداری و انتظار خود را در این ایام بیش از پیش به نمایش بگذاریم و با برگزاری مراسم و محافل جشن، نصب پرچم و چراغانی محله‌ها ارادت خود را به حضرت ولی عصر (عج) نشان دهیم.

,

وی افزود: احیای نیمه شعبان نیز یکی از دستورات مؤکد بوده و بحمدالله سال‌ها است، این سنت حسنه احیا شده است، لذا فردا شب از ساعت ۱۲ شب در همین مسجد و برخی مساجد دیگر مراسم احیا برگزار می‌شود.

,

امام جمعه موقت ورامین نیمه شعبان را روز عید بزرگ منتظران دانست و افزود: در همین راستا راهپیمایی منتظران ظهور از ساعت ۱۲ ظهر روز نیمه شعبان از حرم شهدای گمنام ورامین برگزار می‌شود.

,

وی سپس به خدمات و تلاش‌های ارزشمند سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه اطلاعات در آستانه میلاد این امام اشاره کرد و افزود: اگر زحمات و پیگیری‌های مجدانه این عزیزان نبود، مشخص نبود، چه بر سر انقلاب و نظام می‌آمد.

,

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: توطئه‌های ۴۰ ساله سلطنت طلب‌ها، منافقین، فتنه گران، منحرفان، مدعیان دروغین، باندهای قاچاق و فساد و امثال آنها در سایه همکاری این سربازان گمنام امام زمان (عج) با مجموعه اطلاعاتی نظام در سپاه و دیگر مراکز خنثی شد، که اگر این طور نبود، قطعاً با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم.

,

وی با بیان این که امروز دشمنی‌ها با نظام اسلامی شدیدتر از گذشته است، گفت: قطعاً نظام اطلاعاتی مقتدر کشور این توطئه‌ها را نیز خنثی خواهد کرد.

,

محمودی سپس با بیان این که امروز نظام اسلامی با خطر جدی نفوذ و رخنه‌های فرهنگی و سیاسی مواجه است، افزود: امروز برخی از مدیریت‌ها به افراد ناصالح سپرده شده است و برخی حاضران و یا ساکتان فتنه بعضی از امور را در دست گرفته اند و بسیاری از مشکلات موجود کشور در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ناشی از حضور همین افراد مغرض، وابسته و یا نادان است و ما یقین داریم، دستگاه اطلاعاتی مقتدر که عبدالمالک ریگی را در آسمان و هواپیما دستگیر می‌کند و آسایش را از دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل سلب کرده به راحتی می‌تواند، با این نفوذی‌ها مبارزه کند.

,

وی ادامه داد: زیبنده نیست، در بدنه دولت افراد ناصالح برخی امور را در دست داشته باشند و یا از تریبون مجلس حرف‌های آمریکا و اسرائیل پسند زده شود، ما از دستگاه اطلاعاتی کشور انتظار داریم، بدون رودربایستی در برابر افراد منحرف، نفوذی و یا وابسته بایستد.

,

امام جمعه موقت ورامین تاکید کرد: هیچ مقامی در کشور حق تحت فشار قراردادن دستگاه اطلاعاتی را ندارد، در انتخابات‌ها و نیز سپردن پست‌ها و مدیریت‌ها و تصمیم گیری ها باید بر اساس قانون و به خاطر رضای خدا پاسدار ارزش‌های امام (ره) و شهدا بود.

,

وی سپس به برخی مسائل ورامین اشاره کرد و گفت: برخی اشرار و آدم‌های فاسد درصدد وارد کردن خدشه به چهره ورامین هستند، برخی مسائل علنی فساد، قتل‌های مسلحانه و باندهای حرفه‌ای خلاف آسایش را از مردم سلب می‌کنند، که می‌بایست تمام دستگاه‌های مسئول اطلاعات، نیروی انتظامی، دستگاه قضائی و… این موارد را پیگیری مجدانه و آنها را در نطفه خفه کنند.

,

خطیب جمعه ورامین سپس ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی را نیز گرامی داشت و گفت: ارتش مقتدر و باعظمت و فداکار جمهوری اسلامی در طول دوران انقلاب اسلامی از جنگ تحمیلی گرفته تا امروز و در صحنه امدادرسانی به سیل زدگان حماسه آفرینی کرده است.

,

 

,

 

,

امام جمعه شهریار

, امام جمعه شهریار,

امام جمعه شهریار: دشمن از اتحاد امت اسلام، هراسان شده است/رئیس جمهور با وزیری که سخن رهبر را نادیده گرفته برخورد کند

,

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهریار که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد ضمن اشاره به مناسبت های پیش روی در هفته آینده گفت: در هفته آینده روز جهانی مستضعفین را در پیش روی داریم که بنده این روز را به همه مظلومان و مستضعفین عالم تبریک می گویم، همچنین ولادت با سعادت منجی عالم بشریت را نیز در پیش داریم.

,

امام جمعه شهریار ادامه داد: سیل های اخیر در برخی از استان های کشور منجر به بروز مشکلاتی در حوزه های مختلف شد، همه مردم انتظار دارند دولت و دستگاه های خدمت رسان هرچه سریعتر این مشکلات را حل کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین سالمی افزود: کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه و لبنان کمک های خود را به کشور ما ارسال کردند، امروز امت اسلام و مسلمانان با یکدیگر متحد شدند و این موضوع دشمن را به هراس می اندازد.

,

سالمی افزود: برخی افراد هنوز هم آمریکا را کدخدا می دانند، حتی اخیرا وزیر ارتباطات نیز توضیحاتی درباره بحث ارتباطات در سند ۲۰۳۰ ارائه داد، امروز همه ما شک داریم که آیا ۲۰۳۰ به صورت زیرپوستی در حال اجرا است یا خیر؟سوال ما این است که رئیس جمهور چرا با این وزیر که سخن رهبری را کنار گذاشته است برخورد نمی کند؟

,

وی گفت: یکی از اتفاقات مهمی که اخیر رخ داد و بسیار جلوه زیبایی داشت بحث حضور ۳۸۰۰ از طلاب در کنار دانشجویان و بسیجیان در امدادرسانی به مناطق سیل زده بود.

,

 

,

امام جمعه شهر قدس

, امام جمعه شهر قدس,

امام جمعه شهر قدس: مجلس نباید به FATF رأی دهد/ طوفان طبس نمونه ای از حقانیت انقلاب اسلامی است

,

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته(۳۰ فروردین ۹۸)، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوا و صراط مستقیم الهی و خدا محوری در زندگی، اظهار داشت: حضرت مهدی(عج) در سال ۲۵۵ هجری قمری متولد شدند و از ۵ سالگی دوران غیبت صغری ایشان آغاز شد و ۶۵ سال طول کشید و پس از آن دوران غیبت کبری آغاز شده که امروز ۱۱۱۱ سال از دوران غیبت کبری آن حضرت می گذرد و نیمه شعبان امسال ۱۱۸۵ سال از عمر مبارک ایشان می گذرد.

,

وی با اشاره به روایتی که پیامبر (ص) به امام علی (ع) در ارتباط با جانشینی امیر المومنین پس از پیامبر و ائمه بعد از آن، ادامه داد: دوره ای می‌رسد که امامی از فرزندان من از انظار مردم غایب می‌شود و مردم سرگردان شده و به دنبال او میگردند. در این موقعیت است که شیعیان علی مورد زخم زبان دشمن قرار می‌گیرند و حضرت فرمودند که حجت و ولی خدا در میان مردم حضور دارد و در میان آنها از شرق تا غرب این سرزمین زندگی میکند و صدای شما را میشنود و بر جماعت و پیروان خود، سلام می‌کند و همه را می‌بیند اما دیده نمی‌شود تا زمانی که روز موعود فرا رسد. آن روز سرور و شادی فرزندان و شیعیان علی(ع) است. وجود امام زمان (عج) قابل انکار نیست و مانند خورشید پشت ابر است.
خطیب نماز جمعه گفت: اصلی ترین راه رسیدن به تقوا، قرارگرفتن در صراط مستقیم است و در سوره مبارکه انعام آیه ۱۵۳ نیز به آن اشاره کرده است و ذکر صراط مستقیم در نمازهای یومیه نیز آمده است. راه های متفرق و پراکنده را نروید چراکه انسان ها را از راه خدا باز می دارد. صراط مستقیم، صراط نبوت پیامبر(س) است و پس از پیامبر راه مستقیم حضرت علی و ائمه هدی علیهم السلام هستند و امروز تنها راه رسیدن به تقوا، راه تبعیت از امام زمان(عج) است.

,
,

وی افزود: روز میلاد امام زمان(عج)، به نام روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده و این روز، روز احیاگر مؤمنان است. امام زمان(عج) یار و یاور مستضعفان و نابودکننده ستمگران است و با ظهور ایشان انقلاب و دگرگونی در جهان ایجاد می‌شود.
امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: دو امام انقلاب برای رسیدن به انقلاب جهانی مستضعفان سه مرحله را به عنوان راهبرد مشخص کرده اند که یکی از آنها پیروزی انقلاب اسلامی و دوم تشکیل هسته مقاومت در منطقه بود که محقق شدند و سومین راهبرد، تشکیل حزب جهانی مستضعفان است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دو چشم اندازی که رهبری در این بیانیه اشاره داشته اند ایجاد تمدن نوین اسلامی و جهانی سازی آن و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.
وی یادآور شد: روز میلاد امام زمان(عج) از سوی رهبری به نام روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده است و مقام معظم رهبری(مدظله) فرمودند که سربازان گمنام امام زمان، نیروهایی اند که شبانه روزی در دفاع از انقلاب، شخصیت ها و ارزش های انقلاب تلاش می کنند و در عرصه‌های مختلفی مانند انحرافات، توطئه ها، کودتا ها و مبارزه با قاچاق، دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و مقابله و پیشگیری از کسانی که با ارزش های انقلاب ناسازگاری دارند، موفق عمل کرده اند و اینکه امروز امنیت پایدار داریم و به راحتی در مناسبت‌های مختلف برنامه ها را اجرا می‌کنیم، همه به دلیل مجاهدت ها و امنیتی است که سربازان گمنام فراهم کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲ اردیبهشت سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) گفت: امام فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود. خدمات سپاه و پاسداران انقلاب در عرصه های مختلف بر کسی پوشیده نیست و رهبری فرمودند که سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است.
وی خطاب به نمایندگان مجلس در ارتباط با اقدام وقیحانه امریکا علیه سپاه گفت: بهترین پاسخ متقابل و متناست در مقابل این اقدام زشت، یکی خروج از برجام و دوم رای ندادن به FATF است. اروپایی ها بدعهدی خود را نشان داده اند و کسانی که در کشور با برجام موافق بوده و سینه چاک کرده بودند، امروز به بی خاصیتی برجام پی برده اند و دولت باید پاسخگو باشد. مجلس با رأی ندادن به FATF  سیلی و تودهانی محکمی به امریکای جنایتکار بزند. تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گواه است که امریکا بارها از انقلاب اسلامی شکست خورده و نمونه این شکست جریان صحرای طبس است که این جریان نسخه دومی بود که خداوند در حفاظت از خانه خود با پرندگان ابابیل انجام داد و در جریان طبس، طوفان شن مأمور حفاظت از انقلاب اسلامی و برخورد با ابرهه زمان شد و این دلیل بر حقانیت انقلاب اسلامی است.
امام جمعه با اشاره به دیدار رهبری با نیروهای ارتش تصریح کرد: مقام معظم رهبری وحدت میان نیروهای مسلح و اقدام به جا و شایسته سپاه و ارتش در صحنه های زیبایی که در مناطق سیل زده خلق کردند تجلیل نمودند و جلوه‌هایی از شعار واقعی ارتش فدای ملت، امروز دیده می‌شود و خدمت نیروهای مسلح به مردم موجب نابودی دشمن شده و این پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن و امام زمان(عج) سپرده خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

امام جمعه موقت خیرآباد

, امام جمعه موقت خیرآباد,

امام جمعه موقت خیرآباد: مهم ترین وظیفه در عصر غیبت انتظار فرج است

,

حجت الاسلام والمسلمین عابدی امام جمعه موقت خیرآباد در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد با اشاره به اینکه در آستانه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) قرار داریم بیان داشت: ما امروز در زمان غیبت امام زمان(عج) قرار داریم و نسبت به این دوران وظایفی داریم که مهم ترین وظیفه در عصر غیبت انتظار فرج است.

,

وی افزود: انتظار فرج به خودی خود یک عمل است چرا که انتظار فرج باید در عمل خودش را نشان دهد که بشود افضل الاعمال، انتظار واقعی یک حالت روحی است که در درون شخص منتظر شکل می گیرد و بعد در اعضاء و جوارح اش جاری می شود.

,

امام جمعه موقت خیرآباد با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ گفت: یکی از کارهای که انقلاب اسلامی با جامعه ما انجام داده است این است که قوای مسلح و ارتشیان و نظامیان ما را طبق نظر امیرالمؤمنین(ع) حسون الرعیه قرارشان داده اند یعنی این ها پاسداران و دژهای مستحکمی هستند در مشکلات و سختی ها برای مردم که در تمامی عرصه ها خوب درخشیده اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه