اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران:

سیاست اداره کشور در بخش اقتصادی غلط است/ زمین‌گیر شدن تولید با واردات خائنانه!

سیاست اداره کشور در بخش اقتصادی غلط است/ زمین‌گیر شدن تولید با واردات خائنانه!
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران، واردات خائنانه را موجب زمین‌گیری تولید و بر باد دادن ارز کشور برشمرد و گفت: مشکل اقتصاد کشور، حل نشدنی نیست و دولتمردان نمی‌خواهند آن را حل کنند و طبیعتا علت فاجعه اقتصادی حال حاضر کشور، سیاست‌های نادرست رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مشاوران اقتصادی آن‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علیرضا پورفرج در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در خصوص تحلیل وضعیت کنونی اقتصاد کشور و دورنمای وضعیت معیشتی مردم در سال 98، اظهار کرد: با توجه به بحث تورم و روند رو به رشد آن، وضعیت معیشتی مردم و سطح قدرت خرید آنان، پایین آمده است.

وی با بیان اینکه چشم انداز در سال جاری نیز کاهش بیشتر قدرت خرید مردم است؛ افزود: با این وجود در سال 98 وضعیت بهتری در مقایسه با سال قبل نخواهیم داشت.

*افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دولت علاوه بر کسری بودجه با توجه به تحریمی که وجود دارد، امکان فروش نفت هم برایش سخت‌تر می‌شود و احتمال دارد حتی قادر به اجرای برنامه‌های بودجه مصوب را هم نداشته باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با شرایط موجود، چشم انداز مثبتی برای سال جاری قابل پیش بینی نیست؛ ادامه داد: بحث‌هایی هم در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین از سوی دولت مطرح است که اگر این اتفاق بیفتد، شاهد افزایش تورم و طبیعتا کاهش قدرت خرید مردم نیز خواهیم بود.

*سیاست اداره کشور در سطح کلان اقتصادی، غلط است

این دکترای اقتصاد با اعلام اینکه وضعیت اقتصادی مازندران نیز جدای از وضعیت اقتصاد کشور نیست؛ گفت: در حوزه کشاورزی، ممکن است در سال جاری مشکل آبی نداشته باشیم اما باید بدانیم که بخش کشاورزی نیز همانند سایر بخش‌های اقتصادی تابع تورم کل کشور است که متاثر از قیمت‌گذاری کالاهای کشاورزی و قیمت نهاده‌ها و سایر ملزومات فعالیت در این بخش است.

پورفرج اضافه کرد: مجموعا باید بگوییم سیاست اداره کشور در سطح کلان اقتصادی، غلط است که این مسئله به سایر استان‌های کشور و بخش‌های اقتصادی آن‌ها نیز سرایت می‌کند.

*دولت هیچ کاری برای مقاومت اقتصاد کشور انجام نمی‌دهد

وی عنوان کرد: اساسا دولت آقای روحانی در جهت اقتصاد مقاومتی نیست و لذا هیچ کاری برای مقاومت اقتصاد کشور انجام نمی‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران مطرح کرد: مشکل اصلی اقتصاد کشور، نگاه غلط به خود مسئله اقتصاد است و طبیعتا علت فاجعه اقتصادی حال حاضر کشور، سیاست‌های نادرست رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مشاوران اقتصادی آن‌ها است.

این استاد دانشگاه افزود: بهترین راه برون رفت از وضعیت حاضر، تغییر نگاه به اقتصاد، اتکا به توانمندی‌های داخلی، قطع امید از خارجی‌ها و انجام راهکارهای مقام معظم رهبری طی سالیان متمادی اخیر در بحث اقتصاد است.

این دکترای اقتصاد با بیان اینکه مشکل اقتصاد کشور، حل نشدنی نیست و دولتمردان نمی‌خواهند آن را حل کنند؛ تصریح کرد: در بدنه دولت دو گروه وجود دارند، دسته اول کسانی که بلد نیستند و دسته دوم افرادی که خائن‌اند؛ آنانی که بلد نیستند، کار را خراب‌تر می‌کنند و کسانی که خائن‌اند، با زیرکی مشکلات را حل نمی‌کنند و بر مشکلات بیشتر دامن می‌زنند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
, *افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم , *افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم ,
,
,
,
,
,
, *سیاست اداره کشور در سطح کلان اقتصادی، غلط است , *سیاست اداره کشور در سطح کلان اقتصادی، غلط است ,
,
,
,
,
,
, *دولت هیچ کاری برای مقاومت اقتصاد کشور انجام نمی‌دهد, *دولت هیچ کاری برای مقاومت اقتصاد کشور انجام نمی‌دهد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

پور فرج در پایان پاسخ به این سوال که واردات بی رویه آسیب‌های جبران ناپذیری به بخش‌های گوناگون اقتصادی، کشاورزی، صنعت و تولیدات داخلی کشور وارد کرده است؛ متذکر شد: بهتر است به جای واردات بی رویه از واژه واردات خائنانه استفاده کنیم چرا که این واردات از سوی همان افرادی صورت می‌گیرد که در بدنه دولت هستند و خائن‌اند که عملا با واردات و ورود اقلام غیر ضروری و موازی، تولید را زمین‌گیر، تورم را افزایش و ارز کشور را بر باد داده‌اند.

*ضعف در برنامه‌ریزی و مدیریت اجرای برنامه‌ها

وی با بیان اینکه اگر دولتمردان ما بخواهند استقلال خود را حفظ کنند، چاره‌ای جز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی ندارند؛ گفت: ما نه در کشور و نه در استان، چیزی به نام کمبود منابع نداریم و چیزی که بیشترین تأثیر را در عقب‌ماندگی اقتصادی ما دارد، ضعف در برنامه‌ریزی، مدیریت و ضعف در نظارت بر اجرای برنامه‌ها است.

این استاد دانشگاه در پایان با تأکید بر ورود جدی مسئولان ارشد استانی در رفع مشکلات پیش‌روی پیشرفت اقتصادی هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی، توصیه کرد: با ورود مسئولان در راستای برداشتن سنگ‌های پیش‌پای فعالان اقتصادی و کشاورزان، انتخاب مدیران شایسته و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های درست، بی‌شک چشم‌انداز روشنی را می‌شود برای اقتصاد مازندران متصور بود.

انتهای پیام/

,
,
, *ضعف در برنامه‌ریزی و مدیریت اجرای برنامه‌ها , *ضعف در برنامه‌ریزی و مدیریت اجرای برنامه‌ها ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه