اخبار داغ

گزارش تصویری/

میوه ی سرخ زغال/تصاویر

میوه ی سرخ زغال/تصاویر
جهرم در گذشته به چتر سبز معروف بوده است. چتری که به واسطه خشکسالی و کمبود آب دیگر مانند گذشته نیست. نخلستان‌های وسیع و باغ‌های پرمحصولی که دیگر مانند سابق وجود ندارند و جای خود را به زمین‌های خشک و یا آپارتمان‌ها داده اند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشاورزان زیادی در اثر خشکسالی بیکار شده اند که عده زیادی از آن‌ها برای امرار معاش در کوره‌های سنتی زغال مشغول بکار هستند.
زغال جهرم یکی از معروف‌ترین زغال‌های کشور است که متقاضیان زیادی از نقاط مختلف دارد. آوازه و نام این زغال به قدری است که با وجود کوره‌های تولید در شهر‌ها و استان‌های دیگر، از نقاط مختلف کشور چوب‌ها به جهرم فرستاده می‌شوند تا در این شهر به زغال تبدیل شوند.
در کوره‌های ساخت زغال علاوه بر جوانان، افراد مسن و زنان، کودکان نیز ایام تعطیل مدراس برای کمک به خانواده در کوره‌ها فعالیت می‌کنند. علاوه بر بومیان منطقه، برخی افراد از شهر‌ها و کشور‌های دیگر نیز در این زمینه مشغول به کار هستند.
شاید اگر این چتر، چون گذشته سبز بود و مشکل کمبود آب گریبانگیر این شهر نشده بود، افراد به جای میوه‌ی داغ زغال مشغول چیدن مرکبات و خرمای مشهور شاهانی این شهر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه