اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی:

آستان قدس برای تسهیل زیارت زائران آماده همکاری با شهرداری است

آستان قدس برای تسهیل زیارت زائران آماده همکاری با شهرداری است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی آماده هر نوع همکاری با شورای شهر و شهرداری مشهد مقدس در جهت تسهیل زیارت زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام احمد مروی شب گذشته در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر مشهد مقدس گفت: ما آماده هرنوع همکاری با شورای شهر و شهرداری مشهد مقدس در راستای حکم رهبر معظم انقلاب برای افزایش همکاری با دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی هستیم تا بتوانیم در جهت تسهیل زیارت زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) گام برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بیان کرد: شهر و جامعه نیازمند جاذبه، نشاط، شادمانی، تحرک و پویایی است اما برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی نباید دور از جایگاه و منزلت شهر امام رضا(ع) باشد و باید متناسب با پایتخت معنوی ایران و مشهد الرضا(ع) و همراه با توجه به تربیت فرهنگی و افزایش معرفت دینی برنامه ریزی شود.

,

تولیت آستان قدس رضوی  ادامه داد: باید با تمام توان از موقوفات حفاظت و نگهداری کنیم زیرا در روز قیامت مقابل هر سهل انگاری که صورت بگیرد باید پاسخگو باشیم، البته هرکاری هم بتوانیم برای آبادی شهر و تسهیل زیارت زائران انجام می‌دهیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: اینکه آستان قدس رضوی تنها مسئول زوار در صحن‌ها و حرم مطهر باشد و به بقیه مسائل آنها کاری نداشته باشد، مورد قبول نیست؛ ما وظیفه داریم با تمام امکانات و با همکاری ارگان‌های مختلف برای تسهیل زیارت تلاش کنیم.

,

وی با بیان اینکه باید درباره وضعیت پارکینگ‌ها مخصوصاً در ایام شلوغ چاره اندیشی شود، گفت: بستن خیابان آسان‌ترین کار است اما راه حل مشکل نیست، ما موافق ساخت پارکینگ‌های متعدد در نزدیکی حرم مطهر هستیم و در این موضوع هر کمکی بتوانیم انجام می‌دهیم.

,

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد مقدس نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی، رسیدگی به حاشیه شهر و طرح‌های تفصیلی مشهد مقدس، برای ساخت پارکینگ‌های متعدد در اطراف حرم مطهر اعلام آمادگی کرد.

,

محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد نیز خواستار گسترش همکاری‌ها درباره رسیدگی به بافت پیرامون حرم مطهر، محیط زیست و دیگر مسائل مشهد مقدس شد و برای افزایش بهره وری باغات آستان قدس رضوی به عنوان تنفسگاه‌های مشهد مقدس اعلام آمادگی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه