اخبار داغ

امام جمعه طبس:

هزینه‌های گزاف برای قبور اموات جهت کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شود

هزینه‌های گزاف برای قبور اموات جهت کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شود
امام جمعه طبس گفت: اگر هزینه‌هایی که صرف خریدن شیرینی و شکلات برای قبور اموات می‌شود، برای افراد سیل‌زده جمع‌آوری شود، مطمئنا خیرات و ثواب آن برای اموات بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در اسلام رسمی با عنوان این‌که روز ۱۴ شعبان باید بر سر قبور اموات حاضر شد وجود ندارد البته رفتن بر سر قبور اموات و خواندن فاتحه برای آن‌ها کار بسیار شایسته‌ای است و ارتباط روحی روانی برای فردی که عزیزی از دست داده برقرار می‌شود و فرد آرامش پیدا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به این‌که در اسلام رفتن بر سر قبور اموات برای قرائت فاتحه سفارش شده است، افزود: گاهی برای خیرات اموات هزینه‌های گزافی می‌شود که سر از اسراف درمی‌آورد که اسراف یک عمل کاملا حرام شرعی است.
,
 
,
امام جمعه طبس به آیه قرآن مبنی بر این‌که اسراف‌کاران برادران شیطان هستند، اشاره کرد و افزود: بر سر هر قبری میزان زیادی میوه، شیرینی و شکلات و موارد دیگر گذاشته می‌شود که هزینه سنگین و گزافی است و با وضعیت گرانی، هیچ‌گونه ضرورتی برای این هزینه‌ها وجود ندارد.
,
 
,
حجت‌الاسلام محمدی گفت: اگر هزینه‌های گزافی که برای قبور اموات می‌شود، جمع‌آوری شود بسیاری از دردهای جامعه مداوا خواهد شد.
,
 
,
وی به با اشاره به سیل اخیر در کشور تصریح کرد: اگر هزینه‌هایی که صرف خریدن شیرینی و شکلات برای قبور اموات می‌شود، برای افراد سیل‌زده جمع‌آوری شود، مطمئنا خیرات و ثواب آن برای اموات بیشتر است.
,
 
,
امام جمعه طبس افزود: در هر شهر و دیاری محرومان زیادی وجود دارند که به نان و آب خود محتاج هستند و اگر این هزینه‌ها در راه نیازمندان صرف شود مطمئنا روح آن مرده نیز ثواب بیشتری می‌برد.
,
 
,
حجت‌الاسلام محمدی گفت: مؤمنان و متدینین به توصیه‌های دینی و نیازهای جامعه توجه داشته باشند و خیرات خود را در راهی هزینه کنند که بهره‌برداری و ثواب بیشتری به همراه داشته باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه