اخبار داغ

معاون برنامه ریزی فرمانداری رودان:

هرمزگان بیشترین میزان درگیری با ملخ های صحرایی/ مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در رودان آغاز شد

هرمزگان بیشترین میزان درگیری با ملخ های صحرایی/ مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در رودان آغاز شد
معاون برنامه ریزی فرمانداری رودان گفت:عملیات مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در شهرستان رودان آغاز شده و هم اکنون اقدامات لازم برای مقابله با آنها در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بعد از سال های کشورما با بزرگترین سطح حمله ملخ های صحرایی مواجه شده است که در این میان استان هرمزگان با بیشترین میزان هجوم مواجه است دسته‌های جدید بزرگ ملخ که از سمت شبه جزیره عربستان به سمت ایران پرواز کرده اند و در مسیر خود هر نوع گیاهی را کامل می خورند و از بین می برند و تهدیدی برای امنیت غذایی کشور به حساب می‌آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این ملخ‌ها برای جفت‌گیری و تخم‌ریزی به ایران آمده‌اند و در این مرحله آن‌ها معمولاً چیزی نمی‌خورند بنابراین تاکنون به محصولات کشاورزان صدمه‌ای نزده‌اند ضمن اینکه به محض ورود آن‌ها در همان مراحل ابتدایی باید آنها را بین برد.

,

ملخ های صحرایی با توجه به قدرت پروازی بالا ،200 تا 250 کیلومتر در روز را طی می کنند که در صورت وزش باد موافق،میتوانند روزانه 500 تا 1000 کیلومتر طی مسافت داشته باشند.

,

در حال حاضر استان‌های جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، جنوب فارس و هرمزگان درگیر این معضل هستند اما با توجه به اینکه هرمزگان پیشانی ورود این ملخ ها به حساب می آید، بیشترین میزان درگیری را دارد.

,

شهرستان رودان یکی از مناطقی است که در مسیر این ملخ های صحرایی قرار دارد و تهدیدی جدی برای محصولات کشاورزی و زراعی است.

,

مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در رودان آغاز شد

, مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در رودان آغاز شد,

سید عبدالوهاب هاشمی، معاون برنامه ریزی فرمانداری رودان از آغاز عملیات مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در شهرستان رودان خبر داد و اظهار کرد: تخم ریزی تعداد زیادی از این ملخ ها در منطقه گهواره روستای برنطین مشاهده شده و هم اکنون اقدامات لازم برای مقابله با آنها در حال انجام است.

,

معاون برنامه ریزی فرمانداری رودان افزود: برای سرعت بخشیدن به عملیات مقابله در منطقه گهواره برنطین باید 20 کیلومتر راه دسترسی ایجاد شود که در 24 ساعت گذشته 10 کیلومتر از آن انجام شده است.

,

هاشمی با بیان اینکه عملیات سم پاشی علیه این آفت خطرناک و ویران کننده در مرحله اول بوسیله سم پاشی های کوله ای از امروز آغاز می شود ادامه داد: نابودی بچه ملخ های متولد شده و جلوگیری از حرکت دسته های میلیونی آنها به سمت مزارع کشاورزی پس از تکمیل راه دسترسی شتاب بیشتری می گیرد.

,

وی ضمن هشدارهای لازم از خطرات اینگونه ملخ ها به کشاورزان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده ملخ ها بالدار صحرایی سریعا اطلاع رسانی لازم را به مسئولان جهاد کشاورزی داشته باشند.

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه