اخبار داغ

کارشناس مهدویت مطرح کرد؛

زیارت "آل یاسین" شاهراه ارتباط با امام زمان(عج)

زیارت "آل یاسین" شاهراه ارتباط با امام زمان(عج)
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت می گوید وقتی ما برای حضرت مهدی(عج) دعا می کنیم ایشان نیز برای ما دعا می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدرضا فوادیان کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با خبرنگار مرآت، با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان میلاد حضرت بقیه الله اعظم، اظهار کرد: امام مهدی باب الله، وجه الله و خلیفه خدا روی زمین است و بهترین شفیع ما نزد خداوند می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه در مذهب ما تاکید شده که اگر خواسته ای دارید به حضرات معصوم توسل کنید و آنها راه ارتباطی با خدا قرار دهید، تصریح کرد: الآن که در عصر غیبت هستیم رابطه و ارتباط ما با حجت زمان همانند بقیه ائمه معصومین نیست بلکه ما می توانیم ارتباط عمیق تری با امام مهدی(عج) برقرار نماییم.

,

این کارشناس مسائل مهدویت ابراز کرد: یکی از بهترین راههای ارتباط با امام زمان(عج) قرائت زیارت "آل یاسین" است که خود حضرت فرمودند از این طریق با ما ارتباط برقرار نمایید.

,

فوادیان با اشاره به اینکه نباید صرفا به قرائت ادعیه اکتفا کنیم، افزود: توجه به مضامین و فهم ما از کلمات بسیار مهم است و باید بدانیم که چه می خوانیم و فقط قرائت ادعیه آثار و برکات لازم را ندارد و برای ارتباط بهتر با امام زمان(عج) باید به مضامین دعاها توجه کنیم.

,

وی اضافه کرد: هر کسی که به زبان عربی آشنایی ندارد اشکالی ندارد که فقط معنای فارسی ادعیه را بخواند و فقط نماز است که حتما باید عربی خوانده شود.

,

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت، هدیه فرستادن برای امام مهدی(عج) را از دیگر راههای ارتباطی با حضرت دانست و تصریح کرد: یکی از هدایای منتظران به امام زمان(عج) این است که مقید باشد هر روز100 مرتبه صلوات همراه با «عجل فرجهم» برای حضرت بفرستد.

,

فوادیان با تاکید بر اینکه هر روز باید به یاد امام زمان(عج) باشیم، اظهار کرد: دعاهای بسیاری از ائمه معصومین وارد شده که یکی از اینها دعای مکارم است که بیش از صد دعا برای امام زمان(عج) آمده است.

,

وی گفت: وقتی ما برای حضرت مهدی(عج) دعا می کنیم ایشان نیز برای ما دعا می کنند و هر احسانی به حضرت داشته باشیم قطعا حضرت بی پاسخ نمی گذارند و آثارش را در زندگی خواهیم دید.

,

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: فقط به ادعیه که از معصومین رسیده اکتفا نکنیم و با زبان خودمان نیز با حجت خدا صحبت و درد و دل کنیم او امام حاضر است و صدای ما را می شنود و به احوالات ما آگاه است.

,

فوادیان با تاکید بر اینکه این بسیار مهم است که انسان بتواند با حجت خدا صحبت کند، افزود: راههای ارتباطی که علما دستور دادند را اجرا کنیم. آیت الله بهجت می فرمودند زمانی که داریم حرف می زنیم این حرفی که از دهان ما بیرون آمد، قبل از اینکه به گوش خودمان برسد حجت خدا می شنود.

,

وی یکی دیگر از راههای مناسب برای ارتباط با امام عصر را عریضه نویسی دانست و تصریح کرد: برای امام زمان(عج) نامه و دل نوشته بنویسیم که در قالب عریضه تقدیم امام زمان می شود و آداب عریضه نویسی نیز در کتاب مفاتیح الجنان آمده است.

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه