اخبار داغ

رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

تمامی منازل مناطق سیل زده لرستان سم پاشی می شوند

تمامی منازل مناطق سیل زده لرستان سم پاشی می شوند
رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تمامی منازل مناطق سیل زده لرستان سم پاشی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، حمید مخیری، رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این برنامه بعد از بازدید مدیران ارشد وزارت بهداشت،اساتید حشره شناسی به ویژه دکتر کایدی و مدیران بیماریهای واگیر استان از مناطق سیل زده مصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: راند اول سم پاشی پس از تجهیز ماشین سم پاشی در روز دوشنبه از سه شنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

,

 

,

رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در راند اول به ترتیب شهرستان های پلدختر،رومشکان،کوهدشت، دوره چگنی، دورود و مناطقی از الیگودرز سم پاشی می شوند. بیان کرد: این عملیات در منازل سیل زدگان و چادرهای محل اسکان انجام می شود.

,

 

,

وی عنوان کرد: سم مورد استفاده در این عملیات دلتا مترین است که به صورت محلول در آب بوده، برای انسان و به ویژه کودکان هیچ گونه خطری نداشته و تمامی حشرات ناقل بیماری از جمله پشه خاکی(ناقل سالک)، جوندگان، مار و عقرب را تحت تأثیر قرار می دهد.

,

 

,

مخیری گفت: همچنین عملیات لارو کشی شامل سم پاشی در کانون های رشد لارو ناقلین مانند آب های راکد و محل های جمع آوری زباله انجام می شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: راند دوم سم پاشی از اول مرداد ماه شروع شده و در صورت مشاهده هر گونه مورد از بیماری های منتقله از راه ناقلین راندهای سوم و چهارم نیز در برنامه قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه