اخبار داغ

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران:

تروریستی خواندن سپاه باعث شهرت آنها در سطح بین الملل می شود/دولت باید اقدامی متقابل در برابر آمریکا انجام دهند

تروریستی خواندن سپاه باعث شهرت آنها در سطح بین الملل می شود/دولت باید اقدامی متقابل در برابر آمریکا انجام دهند
استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: با توجه به اینکه همه کشور ها از آمریکا تبعیت نمی کنند؛ تعدادی از آنها از سپاه حمایت کرده و باعث شهرت سپاه در سطح بین الملل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابومحمد عسگر خانی، استاد ممتاز روابط بین‌الملل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه اظهار کرد: اقدامی که آمریکا در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داده پیامدهای مثبت و منفی فراوانی به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه این اقدام آمریکایی ها پدیده ای جدید نیست، گفت: اگر ما به کاتسا نگاه کنیم این تحریم ها به صورت یک جانبه توسط آمریکا مطرح شده و  از یک طرف در بند خاص به سپاه قدس اشاره کرده و آنها را را به عنوان حامیان تروریست معرفی و تحریم می کند و در بند دیگری کل سپاه را چنان عنوان و برچسپی می زند.

,

عسگر خانی با تاکید بر اینکه آمریکا در قوانین مختلف سپاه را  تحریم کرده است، عنوان کرد: دولت آمریکا در  fatf ، cft و پالرمو و... نیز به روش های مختلف دست به تحریم و تروریستی خواندن سپاه زده است.

,

وی افزود: آمریکا در حال حاضر از تروریستی خواندن سپاه می خواهد سایر کشور ها را نیز همراه خود سازد و در نتیجه یک تحریم جهانی علیه نظام انقلاب اسلامی ایران اعمال کند.

,

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه همه کشور ها از این رفتار آمریکا تبعیت نمی کنند بلکه تعدادی از آنها از سپاه حمایت کرده و در سطح بین الملل باعث شهرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد شد و مخالفان آمریکا در دنیا نیز به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرایش پیدا خواهند کرد.

,

عسگر خانی با بیان اینکه در بعد حقوق بین الملل این کار آمریکا با فرازهای حقوق بین الملل منافات دارد، گفت: سپاه یک فرقه، سازمان و یا گروه نیست بلکه  بخشی از یک نظام کشوری و لشکری است و هنگامی که یک کشور مورد بررسی قرار می گیرد باید تمام بروکراسی آن کشور مورد پذیرش باشد.

,

وی افزود: این طور نیست که قوه قضاییه و مقننه شناسایی و بخشی از قوه مجریه  نه تنها شناسایی نشود بلکه نیروهای نظامی یک کشور را تروریست اعلام شود که این اقدام  هیچ گونه وجاهت قانونی در حقوق بین الملل ندارد.

,

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه کشتی ها و ناوگان های آمریکایی برای عبور از  آب های خلیج فارس باید از سپاه اجازه بگیرند، گفت: نیروهای ارتش آمریکا برای عبور از خلیج فارس باید از نیروهای سپاه پاسداران مجوز بگیرند که این اقدام نابخردانه آنها مشکلاتی برای نیروی دریایی ارتش آمریکا به‌وجود می‌آورد.

,

عسگر خانی با بیان اینکه یکی از اهداف آمریکا از تروریستی خواندن سپاه قرار دادن جمهوری اسلامی در تحریم است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم ها ناجوانمردانه بیرونی باید با آن ها کنار بیاید و سیاست های تضمینی را اعمال و ارتباطاتش با کشورهای مختلف را  قوی سازد.

,

وی افزود: با توجه به عنصر خودباوری ابداعات، اختراعات و اکتشافات تلاش های نوینی را در رابطه با رونق اقتصادی انجام دهد؛ بی شک جمهوری اسلامی و از جمله خود سپاه این مسیر را خواهد پیمایید.

,

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران ایجاد شکاف در میان ملت ایران را از دیگر اهداف آمریکایی ها دانست و گفت: دولت آمریکا خواستار  تسلیم جمهوری اسلامی ایران در برابر اهدافشان هستند اما به این هدفشان نخواهند رسید و ایران هرگز سر تسلیم فرو نخواهد برد.

,

عسگر خانی با اشاره به اقدام نمایندگان مجلس مبنی بر پوشیدن لباس پاسداری در صحن علنی مجلس خاطر نشان کرد: مجلسی ها در حمایت از سپاه لباس پاسداری بر تن کرده حرکت خوبی بوده اما کافی نبوده و باید اقدام متقابل با آمریکا را در دستور کار خود قرار دهد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه