اخبار داغ

آستان قدس در خوزستان به دنبال اقدامات پساسیل

آستان قدس در خوزستان به دنبال اقدامات پساسیل
سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: این اقدامات گسترده در زمینه منازل، وسایل زندگی، اشتغال، مسائل بهداشتی، اسکان موقت و احشام و دام مردم صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد صادقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که سیل اواخر اسفندماه در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران آغاز شد، اظهار داشت: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها از لحظات اولیه شروع به کار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به این‌که نخستین اقدام دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی سرکشی به مناطق سیل‌زده بود، بیان کرد: این میزان سیل در کشور کم‌سابقه و در سرکشی‌ها خسارات پیش از میزان احتمالی، وارد شده بود.

,

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی عنوان کرد: آستان قدس در حوزه حوادث غیرمترقبه اعم از سیل دو نوع خدمات ارائه می‌دهد که بخش نخست شامل خدمات فوریتی و امدادی همچون نجات و امداد، توزیع غذا، نجات اموال است.

,

وی ادامه داد: بخش دوم خدمات آستان قدس رضوی برآورد خسارت وارد شده به زمین کشاورزی، منازل مسکونی، دام و طیور و پرداختن به آلام روحی و روانی است. در زمینه خدمات فوریتی و امدادی آستان نسبت به اعزام گروه‌های جهادی و بسیج خادمیاران، اهدای غذا، آب، پتو و مایحتاج اولیه زندگی پرداخته است.

,

صادقی اظهار داشت: باتوجه به زمان‌های وقوع سیل در گلستان و مازندران خدمات‌دهی آستان قدس در زمینه فوریتی و امدادی و برآورد خسارت به صورت همزمان آغاز شد.

,

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در استان‌های شمالی سیل‌زده کشور علاوه بر نمایندگی آستان قدس، بنیاد کرامت نیز محکم پای کار است. آستان قدس در هرکدام از استان‌های سیل‌زده به برپایی آشپزخانه‌ها با ظرفیت پخت و پز تعداد بالای غذا پرداخته است.

,

وی با اشاره به سیل خوزستان و ورود آستان قدس رضوی براساس نیاز فوری استان، گفت: باتوجه به راه‌اندازی آشپزخانه‌های بسیار توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح استان، آستان قدس رضوی به کمک‌رسانی به این محل‌ها در زمینه تأمین اقلام برای پخت و پز پرداخته است.

,

صادقی با اشاره به توزیع ۷۵ رأس دام در میان محل‌های پخت و پز غذای ویژه سیل‌زدگان استان خوزستان، بیان کرد: تاکنون نیز ۲۰۰ گروه جهادی آستان قدس رضوی به مناطق مختلف اعزام شده‌اند.

,

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: روزانه ۵ وانت حاوی بسته‌های غیرخوراکی اعم از پتو، البسه، وسایل بهداشتی و دیگر مناطق نیز ارسال می‌شود.

,

صادقی اظهار داشت: رویکرد آستان قدس رضوی نسبت به مسأله سیل در کشور ورود براساس احساس خلأ و عدم شتاب‌زدگی در خدمات‌رسانی است.

,

وی با اشاره به این‌که آستان قدس رضوی در سطح خوزستان به دنبال اقدامات پساسیل است، افزود: این اقدامات گسترده در زمینه منازل، وسایل زندگی، اشتغال، مسائل بهداشتی، اسکان موقت و احشام و دام مردم صورت می‌گیرد. در حال ارزیابی محل ارائه خدمات و نوع آن هستیم.

,

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی با بیان این‌که رسیدگی به سیل‌زدگان در اولویت تولیت آستان و مجموعه است، گفت: اقدامات آستان قدس رضوی براساس مطالعه و تحقیق صورت می‌گیرد. کاروان‌های فرهنگی در جمع سیل‌زدگان حضور پیدا می‌کنند.

,

صادقی با اشاره به کاهش آلام سیل‌زدگان در حوزه فرهنگی به عنوان اولویت دوره جدید خدمات آستان قدس رضوی، عنوان کرد: این امر باحضور گروه‌های فرهنگی، کارهای نشاط آور و شادی‌آفرین، اهدای بسته‌های اسباب‌بازی و حضور روانشناسان و مشاوران محقق می‌شود.

,

وی با بیان این‌که اقدامات معیشتی و اشتغالی برای سیل‌زدگان کار زیرساختی است، افزود: در حوزه کشاورزی نیز به دنبال تغییر الگوی کشت، اعطای علوفه محصول، ارائه تجهیزات و وسایل هستیم.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه