اخبار داغ

فعالان اقتصادی چند میلیارد به سیل‌زدگان کمک کردند؟

فعالان اقتصادی چند میلیارد به سیل‌زدگان کمک کردند؟
رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه تزریق منابع مالی به بخش تولید بدون مطالعه و بررسی کارشناسی اتلاف منابع است، گفت: فعالان اقتصادی ۵۰۰ میلیارد ریال به مردم سیل‌زده در استان‌هایی مختلف کشور اه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین شافعی ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: توصیه می‌کنیم کمک‌های غیر نقدی که برای سیل‌زدگان ارسال می‌شود راه به کمک‌های نقدی تبدیل کرده تا بتوانیم ساخت اماکن عمومی مثل مدرسه و مسجد را در این مناطق محیا و آغاز کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران است که برای هم‌وطنان سیل‌زده رسیده افزود: خراسان رضوی معین اقتصادی استان گلستان تعیین‌شده و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این استان در حیطه فعالیتش جزو شورای برتر در سطح کشور است.

,

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور قوانین متناقض است متذکر شد: مشکلات کشور ریشه‌ای است و نمی‌توان از یک استاندار که در استان خود وظیفه‌ای را بر عهده دارد انتظار داشت همه مشکلات را حل کند.

,

شافعی با اشاره به اینکه کارهای غیر مولد در کشور تضمین‌شده است و سودآوری داشته و همچنین فعالیت در این خصوص بدون خطرپذیری است یادآور شد: در کشور همه برنامه‌ریزی‌ها باید به سمتی پیش برود که نظام انگیزشی و پاداش به کارهای واسطه‌گری با درباره اختصاص یابد.

,

رئیس اتاق بازرگانی ایران اشاره کرد: تزریق منابع مالی به بخش تولید بدون مطالعه و بررسی کارشناسی اتلاف منابع است و ثمر دیگری ندارد در این خصوص نگرانیم که برای تحقق رونق تولید نتوانیم کاری انجام دهیم.

,

وی خاطرنشان کرد: شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در خراسان رضوی اثرات خوبی را در وضعیت اقتصادی داشته است.

,

راه‌اندازی دفتر ثبت علائم تجاری اختراعات در مشهد

, راه‌اندازی دفتر ثبت علائم تجاری اختراعات در مشهد,

در ادامه این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: برای حضور مؤثر خراسان رضوی در جبهه اقتصادی باید با استاندار که فردی انقلابی و مؤمن است همکاری خوبی صورت گیرد.

,

غلامعلی صادقی افزود: با توجه به تأکید رئیس قوه قضائیه در راستای همکاری و تعامل در مسیر توسعه اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی، امیدواریم با تحقق این مهم شاهد اتفاقات و دستاوردهای خوبی در این حوزه باشیم

,

وی با اشاره به اینکه کارت دادگستری با راه‌اندازی دفتر ثبت علائم تجاری اختراعات در مشهد موافقت کرده است خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد برای واگذاری فضای مناسبی برای راه‌اندازی این دفتر اعلام آمادگی کرده و به‌زودی این مرکز در مشهد شروع به فعالیت می‌کند.

,

ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی برای واگذاری در شهرک صنعتی

, ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی برای واگذاری در شهرک صنعتی,

در ادامه این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی برای واگذاری در شهرک صنعتی را ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی عنوان کرد.

,

سید امیر مرتضوی در ادامه افزود: اصلاحیه قانون برای ارائه به مجلس شورای اسلامی تدوین‌شده که در صورت تصویب مجلس مشکلات زیادی از واحدهای تولیدی را برطرف می‌کند.

,

وی بیان کرد: کمیسیون حل اختلاف و حمایت قضایی سال ۱۳۹۲ برای حمایت از بخش تولید با تشکیل دو کارگروه «صیانت از قوانین و مقررات» و کارگروه «پیشگیری از بحران در واحدهای تولیدی» فعال‌شده است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی یادآور شد: طی این مدت تاکنون از طریق کمیسیون حل اختلاف و حمایت قضایی مشکل هزار و ۱۶۷ واحد تولیدی خراسان رضوی بدون تشکیل پرونده و تنها با گفت‌وگو برطرف شده است.

,

وی ادامه داد: کمیسیون حل اختلاف و حمایت قضایی از بخش تولید در ۱۴ شهرستان خراسان رضوی دایر و لازم است این کمیسیون‌ها تبدیل به یک‌نهاد شبه قضایی برای بخش تولید در استان شوند.

,

مرتضوی تأکید کرد: در این خصوص دستورالعمل و شیوه‌نامه نهاد شبه قضایی تهیه‌شده و در انتظار تصویب مقامات است.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه