اخبار داغ

همزمان با ولادت منجی عالم بشریت؛

مسجد مقدس جمکران میزبان بیش از ۳میلیون زائر است/ نذر قربانی تقدیم به هموطنان سیل زده می شود

مسجد مقدس جمکران میزبان بیش از ۳میلیون زائر است/ نذر قربانی تقدیم به هموطنان سیل زده می شود
نذر قربانی برای امام زمان نیز امسال برگزار خواهد شد اما تمامی این نذورات به مردم سیل زده اختصاص خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، نیمه شعبان همزمان با ولادت با سعادت امام مهدی (عج)، از جشن‌های بزرگ شیعیان است که عاشقان اهل بیت(ع) در هر نقطه‌ای از دنیا این روز را جشن می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

در آستانه سالروز ولادت فرخنده میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، مردم با آذین بندی کوچه و خیابان‌ها، خود را برای جشن نیمه شعبان آماده می‌کنند و این تنها گوشه‌ای از فعالیت منتظران حضرت مهدی(عج) است.

,

مسجد مقدس جمکران در این روزها حال و هوای خاص‌تری نسبت به سایر نقاط کشور دارد، این مسجد باشکوه با گنبد فیروزه‌ای میزبان زائران از سراسر دنیا می‌شود و نه تنها مردم قم بلکه خادمان افتخاری از نقاط مختلف در این مکان حضور می‌یابند تا به بهترین شکل جشن نیمه شعبان و پذیرایی از زائرین را برگزار کنند.

,

درواقع میزبان و میهمان، هر دو یک میزبان اصلی به نام منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، دارند که هدف مشترک همه منتظران آن حضرت است تا گرد هم بیایند و با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد رو به پنجره انتظار بایستند و گوش به قاصدک‌های خوش خبر بسپارند که خبر از صدای قدم‌های آن معشوق دلربا می‌‎دهند.

,

به بهانه جشن نیمه شعبانی و آشنایی با حال و هوای مسجد مقدس جمکران در این ایام، به گفت‌وگو با معاون فرهنگی این مسجد پرداخته‌ایم؛

,
, , ,

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و معارف شاخص، درباره برنامه‌های ویژه جشن نیمه شعبان اظهار کرد: در این ایام ۱۴۰ موکب پیامبر اعظم(ص) در مسیر مسجد مقدس جمکران مستقر است که هم از استان قم و هم از سایر نقاط کشور در برپایی این موکب‌ها مشارکت دارند.

, شاخص،,

وی افزود: حدود ۴هزار نفر خادم به صورت افتخاری در اعیاد شعبانیه در مسجد مقدس جمکران فعالیت می‌کنند و ۴هزار خادم هم در موکب‌های پیامبر اعظم به زائران خدمات می‌دهند.

,

معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه در طول سال بیش از ۲۰ میلون زائر داریم، ابراز کرد: مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان در ۲۴ ساعت میزبان حدود سه میلیون زائر خواهد بود که باید به خوبی از این زائران استقبال شود.

,

این مسئول در ادامه گفت‌: برای هر چه بهتر برگزاری جشن نیمه شعبان، برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که سعی داریم این برنامه‌ها از محتوا و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا زائران بتوانند بهره خوبی ببرند و در این زمینه از ظرفیت مبلغین و حوزه‌های علمیه استفاده می‌کنیم.

,

, , ,

حسین آبادی با بیان اینکه در حوزه امنیتی بسیار کار شده است، عنوان کرد: فرقه‌های انحرافی زیادی وجود دارند که می‌خواهند در مراسم‌های مختلف سوء استفاده کنند و قطعا این اجازه به آن‌ها در نیمه شعبان داده نخواهد شد.

,

وی افزود: امسال از مشارکت مردم در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان نهایت استفاده را خواهیم کرد، به طوری که هم زمان با اعیاد شعبانیه زائرین از ۵ استان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌‎کنند و برنامه‌های جشن و سرور را برگزار خواهند کرد.

,

معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: امسال با همکاری سایر نهادها کمیسیون زائران غیرایرانی را تشکیل داده‌ایم و در مسجد مقدس جمکران نیز جشن سفیران آفتاب به چهار زبان دنیا برگزار می‌شود.

,

این مسئول ابراز کرد: توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، برگزاری شب قدر نیمه شعبان و احیای این شب، راه اندازی پویش همراهی با سیل زدگان، پاسخگویی به شبهات و هم چنین حضور مبلغان در بین زائران از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در روزهای منتهی به نیمه شعبان انجام می‌شود.

,

, , ,

حسین آبادی اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ کاروان که به صورت هفتگی به جمکران می‌آیند، شناسنامه‌دار شده‌اند و از مبدا تا مقصد شرایط لازم را برای زائران فراهم کرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه امسال نذر قربانی امام زمان به سیل زدگان اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: نذر قربانی برای امام زمان نیز امسال برگزار خواهد شد اما تمامی این نذورات به مردم سیل زده اختصاص خواهد یافت.

,

معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ هزار غذا بین زائران توزیع شد، ادامه داد: بعد از انجام نذر قربانی، بسته‌های گوشت به صورت بسته بندی شده با مهر مسجد مقدس جمکران به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.

,

این مسئول گفت: ۱۴ نوع برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها در نظر گرفته شده که برای همه سنین برگزار می‌شود و کار فرهنگی، پذیرایی و خدمات از مهمترین کارهایی است که در این ایستگاه‌ها انجام می‌گیرد.

,

حسین آبادی تصریح کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی بیشتر جریان سازی و مشارکت مردم در برپایی جشن بزرگ نیمه شعبان که یک جهانی است، می‌باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه