اخبار داغ

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم :

بزرگ‌ترین معروف امروز امام زمان(عج) و دولت به‌حق ایشان است/ با تحقق شعار "رونق تولید" می‌توان در مسیر ظهور گام برداشت

بزرگ‌ترین معروف امروز امام زمان(عج) و دولت به‌حق ایشان است/ با تحقق شعار "رونق تولید" می‌توان در مسیر ظهور گام برداشت
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت استان قم گفت: تولید علم و اندیشه در شرایط کنونی می‌تواند مؤثر باشد و منتظران می‌توانند با تولید اندیشه، نظر و اختراع و تحقق شعار سال در مسیر ظهور گام بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد باقی در گفت‌وگو با صبح قزوین درباره شاخصه‌های انتظار واقعی اظهار کرد: منتظر واقعی کسی است که دغدغه او با دغدغه امام تطبیق داشته باشد و جهت دهی‌های زمانی وی در راستای تحقق خواسته‌های امام که همان مسیر اهداف الهی است برنامه ریزی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: در حقیقت وظیفه منتظر واقعی، تبدیل دوران غیبت به دوران ظهور است و کارهای وی در عصر غیبت همان کارهای زمام ظهور منجی است.

,

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت استان قم با بیان اینکه انتظار یعنی چشم به راه بودن و تلاش برای تغییر وضع موجود به وضع مطلوب است، اذعان کرد: انتظار، دارای سه شاخصه است اولین شاخصه معرفت نسبت به وضع موجود است یعنی شناخت اوضاع کنونی جامعه‌ای که منتظر واقعی در آن حضور دارد.

,

وی ادامه داد: شاخصهٔ دوم انتظار، شناخت و معرفت نسبت به وضعیت مطلوب است و منتظر باید آگاه به وضعیت جامعه بعد از ظهور باشد و بداند که جامعه به حد تعالی خود می‌رسد و شاهد برقراری عدل و داد در دولت کریمه و آینده روشن مدینهٔ فاضله خواهیم بود. سومین شاخصه میل و رغبت به سمت حرکت مطلوب است.

,

این کارشناس مهدویت عنوان کرد: شناخت به دو قسمت "علمی" و "عملی" تقسیم می‌شود. شناخت علمی از راه تحصیل، خواندن و نوشتن و شناخت عملی با تلاش، معرفت افزایی، اصلاح نفس است که باعث حرکت انسان در مسیر رشد خواهد شد.

,

رکن چهارم وظیفه منتظر واقعی؛ "نهی از منکر" است

, رکن چهارم وظیفه منتظر واقعی؛ "نهی از منکر" است,

وی اضافه کرد: در بحث منتظران ظهور تنها شناخت علمی راهگشا نیست و فرد باید از راه شناخت عملی قدم بردارد و بهترین عمل در محضور خداوند انتظار است که باید با عمل همراه شود.

,

باقی با اشاره به آیهٔ 41 سورهٔ حج ابراز کرد: در این آیهٔ چهار رکن می‌تواند زمینه ساز ظهور باشد. رکن اول اقامه نماز است در این رکن شرط اول، اقامهٔ نماز خود منتظر و در ادامه تشویق اطرافیان به نماز و اقامهٔ نماز خوب است. وظیفهٔ دوم منتظر با توجه به این آیه، ایتای زکات است در اینجا ایتای زکات را می‌توان به ازخودگذشتگی تعبیر کرد که در مسیر ظهور بحث زکات علاوه بر انجام واجبات زکات، زکات جانی یا مالی است.

,

وی در ادامه بیان کرد: رکن سوم وظایف منتظر، "امربه معروف" است که در این آیه دعوت به همهٔ خوبی‌ها است که البته بزرگ‌ترین معروف خود امام و دولت حق امام زمان(عج) است.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: رکن چهارم وظیفه منتظر واقعی؛ "نهی از منکر" است که در این‌جا به معنای منع از زشتی‌ها دلالت دارد و بزرگ‌ترین منکر، دشمنان امام و حکومت ایشان است. وظیفهٔ منتظر مقابله با کفار و دشمنان است که دراین‌جا می‌توان به آیهٔ 29 سوره محمد، "اشدا علی الکفار" اشاره کرد.

,

وی تصریح کرد: افراد در هر حوزهٔ کاری و بدون درنظرگرفتن سن و جنسیت متناسب با شرایط و امکانات باید در عرصهٔ ظهور گام بردارند و زمینه ساز تشکیل حکومت مهدوی باشند.

,

این کارشناس حوزه مهدویت افزود: البته بنا به آیات قرآن از هرکس بیشتر از وسع و امکاناتش انتظار نمی‌رود و شرایط هرکس متفاوت است، وسع و شرایط یک نوجوان ممکن است در حیطهٔ مدرسه و برای جوان در محیط دانشگاه یا محل کار باشد که بهتر است بتواند درهر راستایی که حضور دارد با شناخت بیشتر گام بردارد.

,

وظایف منتظران می‌تواند در تحقق شعار سال قرار بگیرد

, وظایف منتظران می‌تواند در تحقق شعار سال قرار بگیرد,

باقی یادآور شد: بنا به سخن حضرت امام خمینی (ره) مهم‌ترین عمل بنا به شرایط موجود حفظ نظام است که امام هم ضمن تاکید بر حفظ نظام آن را از واجبات شمرده است. مهم‌ترین وظیفه‌ای که باید به هر طریقی انجام شود حفظ نظام است که زمینه ساز ظهورمی‌شود و تلاش مردم در مسیر ظهور منتهی به جهانی شدن حکومت اسلامی است.

,

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام "رونق تولید" عنوان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که نائب ولیعصر (عج) در زمان غیبت است، امسال با عنوان تولید رونق ملی نام گرفته است که وظایف منتظران می‌تواند در این عرصه متجلی شود.

,

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت استان قم اذعان کرد: تولید ممکن است برای هر فرد امکانپذیر نباشد در اینجا می‌توان به اصلاح الگوی مصرف رسید فرد خانه دار می‌تواند با مصرف بهینه و پرهیز از مصرف‌گرایی و اسراف در این عرصه گام بردارد.

,

وی بیان کرد: تولید صرفاً تولید کالا نیست بلکه درسایر موارد هم کارایی دارد و می‌تواند راهبردی باشد و افرادی که به هر دلیل زمینهٔ تولید کالا را ندارند در زمینه‌های دیگر مشغول فعالیت شوند.

,

باقی در پایان گفت: تولید علم و اندیشه در شرایط کنونی می‌تواند مؤثر باشد و منتظران می‌توانند با تولید اندیشه، نظر و اختراع در مسیر ظهور گام بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه