اخبار داغ

خداوند دوستدار منتظران واقعی است

خداوند دوستدار منتظران واقعی است
حجت‌الاسلام والمسلمین امیری گفت: معیار حب الهی اطاعت از امر خدا پیامبر و ائمه معصومین، قدم برداشتن در راه حق و اجتناب از گناه است‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به تقل قدس خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین امیری، مشاور امور ایثارگران فرمانداری قدس ظهر امروز در بین نمازگزاران در مصلی نماز جمعه ضمن تبریک میلاد مهدی موعود (عج) با اشاره ای به سوره مبارکه مائده آیه ۵۴ و چهار ویژگی یاران و اصحاب امام زمان(عج) اظهار داشت: خداوند مؤمنان را خطاب قرار می دهد نه کافران و مشرکان را، مؤمنانی که یک منتظر واقعی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

وی افزود: خداوند می فرماید: ای کسانی که به خدا، پیامبر، روز جزا و معاد ایمان دارید اگر از دین خدا برگردید یعنی پایبند به اصول دین نباشند و دین خدا را یاری نکنند و از دین خدا پیروی نکنند خدا امت و قوم دیگری را می فرستد و آنها را جایگزین شما می کند.
وی ادامه داد: کسانی که جایگزین گروه قبلی می شوند حداقل چهار ویژگی دارند، در وهله اول خدا آنها را دوست دارد و آنها هم متقابلاً خدا را دوست دارند و چه فضیلتی برای انسان مومن بالاتر از اینکه خدا به آنها بگوید شما را دوست دارم و خداوند محب انسان شود. در آیات دیگر نیز به این موضوع اشاره شده است و مسلما اگر انسان خدا را دوست داشته باشد و در مسیر خدا قدم بردارد خدا این بنده را دوست خواهد داشت. همانطور که در جای دیگر می فرماید؛ «ان تنصرواالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» اگر شما خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری خواهد کرد.
مشاور امور ایثارگران در فرمانداری گفت: انسان با قدم برداشتن در مسیر حق می تواند خدا را یاری کند. ‌همانگونه که امام حسین (ع) در روز عاشورا فرمود: «هل من ناصر ینصرونی» آیا کسی هست مرا یاری کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین امیری تصریح کرد: محبوب بودن انسان نزد خدا از ویژگی های منتظران و اصحاب امام زمان (ع) است آنچه که خداوند از ما خواسته است انجام واجبات و اجتناب از گناه است. انسان‌های محبوب در نزد خدا در مسیر حق گام بر می‌دارند و انجام واجبات و اجتناب از گناه را در زندگی خود رعایت می کنند و معیار محبت آنها اطاعت امر الهی،‌ پیامبر و عوامل معصومین علیهم‌السلام است.

,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه