اخبار داغ

بازیکن غیرقانونی استقلال ستاره شد

بازیکن غیرقانونی استقلال ستاره شد
برای انتقال پاتوسی به استقلال، چه حرف و حدیث‌هایی که به وجود نیامد و چه قوانینی سد راه این بازیکن نشد اما در آن مقطع کمتر کسی تصور می‌کرد ستاره تیم شفر در نیم‌فصل دوم، همین هافبک باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازیکنی که با بند و تبصره‌های فراوان که برخی از آنها در ظاهر خلاف قانون بود، پیراهن استقلال را پوشید تا شاگرد بنی مک‌کارتی بزرگ در باشگاه کیپ‌تاون سیتی، تجربه بازی زیر نظر وینفرد شفر را به دست بیاورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, استقلال, بنی, سیتی, وینفرد شفر, وینفرد, شفر,

پاتوسی - استقلال، گویا غیرقانونی است

, پاتوسی - استقلال، گویا غیرقانونی است, پاتوسی,

آیاندا پاتوسی در همان حضور نخست نشان داد چه بازیکن باکیفیتی است. او مقابل پارس‌جنوبی‌جم در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و غوغایی به پا کرد. دقیقه ۳۸ با شوتی سنگین دروازه رحمان احمدی را باز کرد و البته روی گل به خودی حریف نیز تأثیر خودش را گذاشت. فردای آن روز ما که مدعی انتقال غیرقانونی پاتوسی به استقلال بودیم، علیه قوانین عجیب سازمان لیگ موضع گرفتیم که چرا سد راه حضور چنین بازیکنان باکیفیتی می‌شود.

, آیاندا, پاتوسی, شوتی, پاتوسی,

 
به بهانه درخشش پاتوسی: لطفاً قوانین را تغییر دهید

,
, به بهانه درخشش پاتوسی: لطفاً قوانین را تغییر دهید, پاتوسی,

پاتوسی در نیم‌فصل دوم ۹ بار در لیگ برای استقلال به میدان رفته و ۳ بازی آسیایی نیز انجام داده. ماحصل حضور ۱۰۵۱ دقیقه‌ای او در ترکیب استقلال، ۴ گل زده، ۴ پاس گل و تأثیر مستقیم روی گل دوم این تیم مقابل پارس‌جنوبی‌جم است. آیاندا پاتوسی مقابل ذوب‌آهن و در روز پیروزی ۳ بر صفر استقلال، یک گل زد و یک بار هم با پاس زیبای خود باعث شد تا محمد دانشگر دروازه مظاهری را باز کند.

, پاتوسی, آیاندا, پاتوسی,

آیاندا پاتوسی مقابل فولاد هم یکی از گل‌های استقلال را در دقیقه ۴۰ به ثمر رساند تا تیم شفر پیروزی ۳ بر یک و خارج از خانه را تجربه کند. هافبک آفریقایی استقلال در روز تساوی مقابل العین هم در دقیقه ۵۳ فرشید باقری را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن دروازه حریف اماراتی را باز کند. برابر الهلال اما یک بار دیگر تأثیر مستقیم پاتوسی را روی گل نخست استقلال مشاهده کردیم، جایی که او در دقیقه ۵ توپ زیبایی ارسال کرد تا علی کریمی با ضربه سر تور دروازه حریف را بلرزاند.

, آیاندا, پاتوسی, شفر, پاتوسی,

اوج هنرنمایی آیاندا پاتوسی، مقابل سپاهان و در ورزشگاه نقش‌جهان بود. در وقت‌های تلف‌شده بازی در نیمه دوم و درست زمانی که همه منتظر به صدا درآمدن سوت پایان این دیدار حساس بودند. پاتوسی با دریبل چند بازیکن و البته شوتی سنگین دروازه پیام نیازمند را باز کرد تا استقلال به پیروزی ارزشمندی دست یابد.

, آیاندا, پاتوسی, پاتوسی, شوتی,

آخرین تأثیر آیاندا پاتوسی را هم مقابل ماشین‌سازی در هفته بیست و ششم لیگ برتر دیدیم، جایی که او از مرکز زمین، پاس فوق‌العاده‌ای برای مهدی قائدی فرستاد تا مهاجم جوان استقلال دروازه دخسوس را در دقیقه ۷۶ فرو بریزد و ۳ امتیاز ارزشمند را به هواداران هدیه بدهد. شاید این گل را مهدی قائدی به ثمر رسانده باشد اما هرگز نمی‌توان نقش مهم آیاندا پاتوسی را نادیده گرفت. او پاس زیبایی ارسال کرد که از زمان خداحافظی مجتبی جباری و محرم نویدکیا از فوتبال، نمونه‌اش را کمتر در لیگ برتر دیده‌ایم.

, آیاندا, پاتوسی, قائدی, دخسوس, قائدی, آیاندا, پاتوسی,

آیاندا پاتوسی در ۱۲ دیداری که پیراهن استقلال را پوشیده، روی ۹ گل موثر بوده و همین باعث شده تا به بهترین بازیکن این تیم در نیم‌فصل دوم تبدیل شود. ستاره‌ای که از حالا بحث تمدید قراردادش با استقلال شنیده می‌شود، البته به شرطی که ماجرای تیام برای او تکرار نشود و این بازیکن آفریقایی مسیر جدایی را طی نکند.

, آیاندا, پاتوسی, تیام,

 

,
منبع: ایلنا
, منبع: ایلنا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه