اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با نخست وزیر پاکستان:

عمران خان: مسیر زمینی پاکستان به مشهد در صورت تامین امنیت افغانستان فراهم می‌شود/ حجت الاسلام مروی: ایران و پاکستان با تروریست‌های تغذیه شونده از پول آمریکا و سعودی مقابله می‌کنند

عمران خان: مسیر زمینی پاکستان به مشهد در صورت تامین امنیت افغانستان فراهم می‌شود/ حجت الاسلام مروی: ایران و پاکستان با تروریست‌های تغذیه شونده از پول آمریکا و سعودی مقابله می‌کنند
نخست وزیر پاکستان در سفر خود به مشهد گفت: امیدواریم امنیت در افغانستان برقرار شود و اگر این مهم تحقق یابد، مسیر زمینی از پاکستان به مشهد فراهم می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عصر امروز عمران خان، نخست وزیر پاکستان وارد مشهد شد و پس از زیارت مرقد مطهر رضوی، مشهد را به مقصد تهران ترک می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، عمران خان امروز به دعوت رسمی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای سفری دو روزه به ایران آمده است.

,

 

,

نخست وزیر پاکستان در بدو ورود خود در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه در رابطه با حادثه سیل در ایران متاسف بوده و درباره جبران خسارت‌ها با مردم ایران ابراز همدردی می‌کنم، اظهار کرد: مشهد شهری زیارتی است و جایگاه ویژه‌ای برای پاکستان دارد و سالانه 100 هزار پاکستانی به ایران سفر می‌کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: امیدواریم امنیت در افغانستان برقرار شود و اگر این مهم تحقق یابد، مسیر زمینی از پاکستان به مشهد فراهم می‌شود.

,

 

,

عمران خان تاکید کرد: برای حوزه توریست بسیار اهمیت قائل هستیم و به دنبال این هستیم که درهای کشور را به روی توریست باز کنیم و از این ظرفیت استفاده شود.

,

 

,

رزم حسینی،استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار اعلام کرد: در مشهد ظرفیت‌های دانشگاهی بسیار خوبی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ برای توسعه همکاری‌ها استفاده کرد.

,

 

,

حجت الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: یقیناً الطاف خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شامل حال دو ملت خواهد بود و شما نیز از برکات آن بهره‌مند می‌شوید.

,

 

,

وی با اعلام اینکه ایمان و اعتقاد دینی در مردم پاکستان یک اعتقاد ریشه‌دار و خالص است، گفت: اوج این ایمان در ابراز ارادت آنان چه شیعه و چه سنی به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) ایشان متجلی است؛ ابراز محبت مردم پاکستان به انقلاب اسلامی و امام خمینی و امام خامنه‌ای یک پدیده بی‌نظیر و فرصت استثنایی برای گسترش همکاری‌های دو کشور است.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ارتباط دو ملت ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و یک ارتباط برادرانه است، مهمترین زمینه برای تقویت ارتباطات دو ملت، عشق و ارادت به پیشگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

,

 

,

حجت الاسلام مروی عنوان کرد: زائران عزیز پاکستانی که بیشترین زائران خارجی این آستان مقدس هستند، در مشهد و در این آستان ملکوتی در خانه خود و در میان برادرانشان هستند و احساس غربت ندارند.

,

 

,

وی با بیان اینکه نگاه استعمار به منطقه شبه قاره همیشه نگاه دست‌اندازانه بوده است و برای هموار کردن دست‌اندازی‌های خود سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر اختلاف‌افکنی‌های قومی و مذهبی داشته‌اند، گفت: 
بهترین زمینه برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران و قطع دست استعماری آنها از منطقه، تقویت مشترکات ایران و پاکستان بویژه اشتراکات معنوی و در رأس آنها ابراز ارادت به حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از طریق تسهیل زیارت زائران پاکستانی است.

,
,


حجت الاسلام مروی افزود: آستان قدس از طریق وزارت امور خارجه کشورمان تسهیل زیارت زائران پاکستانی را با جدیت دنبال می‌کند، همچنین برای تسهیل زیارت اربعین و عبور عزیزان‌مان از مرز میرجاوه به مقصد کربلای معلی برنامه‌هایی در چند سال گذشته داشته‌ایم که این برنامه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.

,
,


وی ادامه داد: ناامن کردن مرزهای دو کشور از طریق گروه‌های دست‌ساز آمریکا در هر دو طرف مرز، و ایجاد بدبینی و اختلاف، برنامه قطعی آمریکایی‌ها است. دولتها و ملت‌های رشید و بیدار ایران و پاکستان از این نقشه آگاهند و ضمن تأکید بر مقابله جدی با گروههای تروریستی تغذیه‌شونده از پول آمریکا و سعودی، اجازه نخواهند داد توطئه مستکبران بر روابط آنها اثر منفی داشته باشد.

,
,


عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز در ادامه خاطر نشان کرد: پاکستان می خواهد روابط خود با ایران را به سطح عالی برساند، من در دوران مسئولیت خود تمام تلاشم را می‌کنم تا روابط با ایران را به بهترین سطح ممکن برسانم.

,
,


وی افزود: پاکستان از دوران سختی در حال عبور است و ما می خواهیم طبق اصول و آموزه‌های نبوی کشور را اداره کنیم.

,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه