اخبار داغ

مسئولان از حال به‌فکر تابستان باشند

سیلی سیل به دریای مازندران/سواحل شمالی را پاک‌سازی کنید

سیلی سیل به دریای مازندران/سواحل شمالی را پاک‌سازی کنید
هزاران تن خاشاک و وسائل مختلف ناشی از سیل اخیر از دریا به سواحل بویژه مازندران آمده که برای پذیرایی از مهمانان تابستانی، از حال باید به پاک‌سازی این سواحل زیبا پرداخت که خیلی زود دیر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیل اخیر در استان‌های مازندران و گلستان که از ارتفاعات جنگلی به همراه خود هزاران تن چوب و خاشاک را به پائین‌دست آورده و موجب تخریب بسیاری از تاسیسات زیرساختی و منازل و اماکن کسب مردم شد و بازهم با افزودن حجم خاشاک همه آن‌ها را به دریا برد، حال در تدریج زمان در حال کنارزدن این خاشاک و انبوه وسائل و اسقاطی‌هاست که استفاده از سواحل را بویژه برای مسافران تابستان و طالبان دریا، که بخش اعظم مسافران و مهمانان تابستانی مازندران را تشکیل می‌دهند، ناممکن می‌کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
, ,

بروز سیل گسترده در 26 اسفند 97، که تا دوم فروردین 98 ادامه داشت و توانست 260 روستا در 9شهرستان استان مازندران را در هم بنوردد و بیش از 6300 خانه را آسیب برساند و بیش از 380 خانه را تخریب کامل کند و 89هزار دام و طیور را از بین ببرد و اغلب نیز به همراه خود قربانی‌ها را حمل می‌کرد به دریا که رسید آرام گرفت.
 

,
,
, ,

سیل در مسیر حرکت خود تا دریا، بخشی از تنه‌های درختان و وسائل مغروق را در دهانه پل‌ها بجا گذارد اما بخش مهمی را با خود به دریا برد و با گذشت چند روز بتدریج در حال کنارزدن در سواحل است که عده‌ای با استفاده از این موقعیت اقدام به بردن چوب‌های جنگلی می‌کنند و آنچه باقی می‌ماند، زباله‌های غیرقابل استفاده در سواحل است.
 

,
,
, ,

علاوه بر این اسقاطی‌ها، کف دریا بسوی ساحل از گل و لای انباشته شده و استفاده از آن را برای فصل گرما دشوار می‌سازد.

تا قبل از بروز سیل اخیر، سواحل دریای مازندران از دریافت گسترده فاضلاب‌های شهری و صنعتی از بهداشت نامطلوبی برخوردار بود و بر این عامل چالش بزرگ باید دپوی زباله‌ها را نیز افزود که سیل نیز بصورت گسترده فضولات جدید و خطرناک دیگری را به آنها اضافه کرد.
 

,
,
,
,
, ,

اگر خسارات سیل در ازبین بردن خانه و اثاثیه و همه دارائی‌های مردم را بتوان بلحاظ ریالی فهرست و رقم تقریبی آن را اعلام کرد، قطعاً خسارت مهمتر از آن، تخریب محیط زیست بویژه در دریا و سواحل را باید ذکر کرد.

آنچه که این نوشتار در پی آن است، هشدار به مسئولان بویژه به اولیای گردشگری و استانداری در پاک‌سازی سواحل و جلوگیری از تشدید زیان‌ها با کاهش سطح مسافران و مهمانان به مازندران است.
 

,
,
,
,
, ,

بنابر آمار سال‌های گذشته درصد بالایی از مسافران بهار و تابستان مازندران هدف خود از سفر به این استان را استفاده از دریا و سواحل زیبای آن ذکر کرده‌اند و اگر از هم‌اینک تلاش برای زیباسازی سواحل مازندران و جمع‌آوری فضولات مختلف از طروق گوناگون و ار جمله گروه‌های مردمی محیط زیستی انجام نشود، در تابستان امسال شاهد نارضایی گسترده مسافران و تقلیل آمار مسافران در سال‌های بعد خواهیم بود.
 

,
,
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه