اخبار داغ

سرپرست هواشناسی استان اردبیل خبر داد؛

هفته ای سرد با بارش برف و باران برای اردبیلی ها

هفته ای سرد با بارش برف و باران برای اردبیلی ها
سرپرست هواشناسی استان اردبیل از هفته‌ای سرد همراه با بارش باران و برف در سطح استان اردبیل خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، هفته‌ای سرد همراه با بارش باران و برف در سطح استان اردبیل را پیش بینی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به کاهش دمای هوا، بارش باران و برف در سطح استان اردبیل گفت: از روز دوشنبه 2 اردیبهشت سامانه سرد و بارشی دیگری در استان فعال می شود که با فعالیت این سامانه مجدداً ضمن کاهش محسوس دمای هوا ، بارش بصورت باران (در مناطق شمالی استان) و برف (در مناطق مرکزی و جنوبی استان) پیش بینی می‌شود.

,

 سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: بارش از عصر دوشنبه تا قبل ازظهر روز سه شنبه در بیشتر مناطق استان قابل ملاحظه خواهد بود.

,

وی  ادامه داد: در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل در طول شب و اوایل صبح‌ها (بویژه در روز‌های سه شنبه و صبح چهارشنبه) دمای هوا تا 4 تا 6 درجه سلسیوس زیر صفر کاهش خواهد یافت.

,

محمدی همچنین به کشاورزان استان اردبیل توصیه کرد تا تمهیدات لازم جهت سوزاندن کاه و کلش و مواد مناسب برای ایجاد دود در اطراف باغات میوه به منظور جابجایی هوا ، استفاده از دستگاه‌های جلوگیری از سرمازدگی مانند مولد باد، بخاری‌های بادی و چاهک معکوس و استفاده از سایر روش‌های فنی مقابله با کاهش سرمازدگی را رعایت کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی ، تنظیم دما در تاسیساتی مانند گلخانه‌ها، مرغداری‌ها ، دامداری‌ها و انبار‌ها ضروری است . همچنین لازم است که موارد ایمنی در استفاده از ماشین آلات کشاورزی ، جابجایی کندو‌ها و کنترل دمای آنها، کنترل و کاهش غذادهی در استخر‌های پرورش ماهی رعایت شوند.

,

وی افزود: با توجه به رخداد کاهش محسوس دما و اوج شدت دمای منفی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در بازه زمانی 2 شب الی 6 صبح، اولویت مقابله با سرمازدگی در روز‌ها و ساعات ذکر شده بیشتر مورد تاکید است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه