اخبار داغ

گزارش؛

ضعف رسیدگی در بیمارستان‌های دولتی/ جان بیماران در سایه نبود نظارت و بی‌توجهی مسئولان تهدید می‌شود

ضعف رسیدگی در بیمارستان‌های دولتی/ جان بیماران در سایه نبود نظارت و بی‌توجهی مسئولان تهدید می‌شود
بیمارستان‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز در سلامت زندگی افراد هستند که این روزها خدمات ارائه شده در این مراکز صدای اعتراض بسیاری از مراجعه کنندگان را درآورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ورود به بیمارستان دنیای دیگری برای بیمار و همراهش رقم می‌زند، دنیایی با نگاه‌های خیره و منتظر اما امیدوار.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بدون شک در زندگی هر فردی در طول عمر خو حداقل یک بار در گیر پیچ و خم‌های بیمارستان‌ها شده و هر فردی که پای صحبت‌های او بشینیم به‌نوعی از خدمات بیمارستان‌ها شکایت دارد.

,

در این میان، اورژانس‌ها همواره یکی از بخش‌های پرازدحام بیمارستان هستند که همیشه با بیشترین اعتراض و شکایت مردم همراه است، چراکه کمبود پزشک، طولانی بودن صف انتظار پذیرش، نبود برخی داروها در داروخانه، پاسخگو نبودن به سوالات و خواسته‌های بیماران عمده مشکلاتی است که در این بین به چشم می خورد.

,

به هر ترتیب در این میان در حالی شرایط روحی برای بیماران و همراهانشان طاقت‌فرسا‌تر می‌شود که روند پذیرش بیماران نیز رفته رفته سخت‌تر و طویل‌تر می‌شود.

,

* وقتی مشکلات بیمارستان درد را از یاد بیمار می‌برد

, * وقتی مشکلات بیمارستان درد را از یاد بیمار می‌برد,

«مهدی» یکی ازصد‌ها مراجعه کننده روزانه به بیمارستان تامین اجتماعی ارومیه است. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، می‌گوید: همسرم را به علت شکم درد شدید به اورژانس بیمارستان آوردم اما پزشکان پس از یک معاینه ساده و بدون تزریق هیچ‌گونه مسکّن یا آرام‌بخش ما را با دردی شدید برای آزمایش فرستاده و ساعت‌ها در ماشین و در سرمای حیاط منتظر پاسخ آزمایش ماندیم.

,

وی، می‌افزاید: پس از تحویل جواب آزمایش خواستار معاینه دوباره همسرم شده و پس از معاینه با تشخیص وجود آپاندیسیت وی را با این دلیل که در بخش جایی نداریم بستری کرده و بر روی تخت سرد و خشک گذاشتند!

,

این همراه بیمار، ادامه می‌دهد: مساله تنها به اینجا ختم نمی‌شود. اورژانس این بیمارستان به شدت سرد بوده و هیچ سیستم گرمایشی در این محل روشن نبود. علاوه بر این تخت‌های اورژانس از کمترین امکانات بهره‌مند بوده و جالب اینکه بسیاری از بیماران در سالن انتظار اورژانس بستری بودند.

,

وی، تاکید می‌کند: با وجود سرمای شدید و اعتراض‌های چندین باره و تند‌خویی پرستاران تا صبح به سختی تحمل کرده و صبح بدون هیچ‌گونه هماهنگی از سوی عوامل بیمارستان، به سختی قادر به انجام سونوگرافی شده و جواب یک ساعته این سونوگرافی به ۳٫۵ ساعت انجامید.

,

مهدی، می گوید: البته زمانی که جهت بستری به بخش مراجعه کردیم چند ساعت هم به دلیل نبود تخت در اتاق روز منتظر ماندیم تا حدی که همسرم زبان اعتراض برای حال ناخوشش باز کرد ولی پرستاران با بیان اینکه روی تخت های همراه استراحت کند سعی در خاتمه دادن مساله داشتند.

,

* بیماران در پی پزشک معالج!

, * بیماران در پی پزشک معالج!,

وی، می‌افزاید: همسرم به سختی قادر به حرکت بود اما پس از دریافت جواب سونوگرافی و مشخص شدن تشخیص اشتباه پزشکان همسرم را برای مشاوره و معاینه زنان خواستند که در کمال تعجب به جای حضور پزشک بر بالین بیمار برای معاینه، بیمار در پی پزشک می‌گشت و در راهرو به دنبال پزشک بودیم.

,

وی، ادامه می‌دهد: البته مساله تنها به این مسائل ختم نمی‌شود. همسرم با درد شکمی حاد، مسیر بخش بستری تا درمانگاه را جهت معاینه طی کرده و دوباره همین مسیر را بدون ویلچر یا وسیله کمکی بازگشت.

,

* بیمارانی که روزها چشم انتظار پزشک می‌مانند

, * بیمارانی که روزها چشم انتظار پزشک می‌مانند,

این همراه، ابراز می‌کند: برخی از بیماران در بخش و هم‌اتاقی های همسرم بیش از ۲ روز بدون معاینه پزشک و با سرم‌های تزریقی روزانه در بستر بوده و پس از دو روز پزشک معالج جهت معاینه بر بالینشان حاضر می‌شد.

,

وی، تصریح می‌کند: بیمارستان تجهیزات کافی برای بیماران نداشت و بسیاری از بیماران باید برای انجام یک سونوگرافی روده پس از هماهنگی شخصی و نوبت‌گیری از مراکز خصوصی به بیرون از بیمارستان می‌رفتند.

,

* تایید بازرسان تنها دغدغه مسئولان

, * تایید بازرسان تنها دغدغه مسئولان,

مهدی، می‌گوید: همسرم می‌گفت تنها کاری که در این بیمارستان به دقت انجام می‌شد، زیبا و مرتب نشان دادن مسائل و تاییدیه بازرسان مراجعه کننده به بخش است به گونه‌ای که وقتی زمزمه مراجعه بازرس در بخش می‌پیچید تمام افراد مشغول در بخش از مسئول تا خدمه به سرعت مشغول مرتب و تمیزکاری می‌شدند.

,

وی، بیان می‌کند: البته پزشکان نیز پس از مراجعه به بالین بیمار با گفتن «پس از مرخص شدن به پزشک متخصص شخصی مراجعه کنید» به معاینه خود پایان می‌دهند و بیمار می‌ماند و هزینه‌های اضافی بیمارستان!

,

مهدی، می‌گوید: مسئولان باید بیش از پیش به مسائل و مشکلات بیمارستان‌ها رسیدگی و به عمق مشکلان توجه کنند. تنها با سطحی‌نگری مشکلات حل نشده و بیماران آسوده نخواهند بود.

,

وی، می‌افزاید: بخش درآمد همین بیمارستان برای کمتر از یک شب بستری ماندن در اورژانس آن هم با شرایط ذکر شده هزینه بسیار بالایی دریافت کرده و هیچ‌کدام از مسئولان درآمد هم پاسخگوی این هزینه نبودند و با بیان اینکه ویزیت پزشکان شخصی بیش از ۷۰ هزار تومان است سعی در توجیه مشکلات داشتند!

,

این شرح حال تنها گوشه‌ای از وضعیت بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان تامین اجتماعی است که هرروز در شرایط بدتری از روزهای قبل قرار می‌گیرند.

,

متاسفانه توجیه و دلیل مسئولین مربوطه در این خصوص به سمت بهسازی و تعمیرات کلان و خرد در بیمارستان‌ها و نبود تجهیزات لازم برای رتق و فتق مشکلات بیماران رفته و هیچ مسئولیتی را در زمینه عدم رسیدگی مناسب به وضعیت بیماران قبول نمی‌کنند.

,

باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولی در زمینه مشکلات بیمارستانی و عدم رسیدگی مناسب به وضعیت بیماران اقدامی انجام خواهد داد یا اینکه همچنان شاهد بی احترامی به بیماران و زیرپا گذاشتن قوانین نظام سلامت خواهیم بود؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه