اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی:

با هجوم ملخ ها هیچ آسیبی به گلخانه ها وارد نشده است

با هجوم ملخ ها هیچ آسیبی به گلخانه ها وارد نشده است
مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی گفت: محصولات گلخانه نسبت به این موضوع در امان هستند و جای نگرانی نیست و همان طور که این محصولات در برابر ریزگردها، بادهای شدید و گرم که موجب خسارت به محصولات می شوند، این از مواردی هست که جای هیچ نگرانی نیست و به زودی با مبارزه ای که در این زمینه به صورت همگانی در حال انجام هست مشکلی پیش نخواهد آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار قرچک آنلاین با اشاره به ورود  بروت و سرمای  اظهار داشت: گلخانه های یک روشی برای محافظت از شرایط  نامناسب اقلیمی از سرما، برف و تگرگ که اگر به درستی طراحی شده باشند  و در جای مناسب احداث و با رعایت مسائل خیلی کوچک می تواند از گزنده سرما و سایر بلاهای طبیعی در امان باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, غلامرضا تقوی, قرچک آنلاین , قرچک آنلاین ,

وی گفت: با توجه به اینکه در چند روز اخیر شاهد سرما در کشور هستیم، لازم که تمهیدات را مد نظر داشته باشیم، سوخت دوم را در این ایام تدارک ببینند و اگر در سقف گلخانه ها روزنه ای که احتمال است با باد شدید افزایش پیدا کند نسبت به تعمیرات آنان اقدام کنند.

,

تقوی افزود: برای  برف هم توسعه می شود بخاری ها روشن باشد و برف که آب می شود،  بتواند از مسیر ناودان ها محل های جمع آوری و ذخیر آب سرازیر شود و با سرکشی به مسیر ناودان ها آشغال جمع آوری تا مسیر آب باز شود.

,

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی  بیان کرد: اگر برودت هوا به زیر صفر رسید، احتمال اینکه لوله های انتقال سوخت دچار یخ زدگی شود و باید تمهیدات لازم صورت گیرد و با پوششی از پشم شیشه یا یک لایه خاک روی لوله های انتقال سوخت قرار دهند و شرایطی ایجاد کنند که یخ زدگی موجب خسارت و صدماتی برای لوله های انتقال سوخت پیش نیاید.

,

وی تاکید کرد:  نسبت به ذخیره سازی و استفاده بهینه از سوخت اقدام شود و با توجه به  اینکه محصولاتی که در گلخانه ها کشت می شود و الان در شرایطی هستند که در حال باردهی می باشند، از باز و بسته کردن بی مورد پنجره ها خودداری شود و نهایتا باعث در این ایام نسبت به نگهبانی پیرامونی و هوشیاری جهت مراقبت از گلخانه و در صورت ضرویت تمهیدات لازم را توسط نیروهای انسانی انجام دهند .

,

تقوی با اشاره به هجوم ملخ ها در جنوب و برخی نواخی کشور بیان کرد: با توجه به نوع ملخی که در این شرایط به کشور وارد شده و با بادهای مرطوب از عربستان به داخل کشور آمده و بیشتر دنبال غذا هستند و مستقیم بر روی گیاهانی که غذای اول مثل غلات هجوم خواهند برد و بنابراین هم ممکن است برخوردی هم با سازه های گلخانه ای داشته باشند.

,

 وی در پایان خاطرنشان کرد: محصولات گلخانه نسبت به این موضوع در امان هستند و جای نگرانی نیست و همان طور که این محصولات در برابر ریزگردها، بادهای شدید و گرم که موجب خسارت به محصولات می شوند، این از مواردی هست که جای هیچ نگرانی نیست و به زودی با مبارزه ای که در این زمینه به صورت همگانی در حال انجام هست مشکلی پیش نخواهد آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه