اخبار داغ

مغفول ماندن منطقه ای بکر در جنوب کشور / انگوران جاذبه گردشگری ناشناخته هرمزگان

مغفول ماندن منطقه ای بکر در جنوب کشور / انگوران جاذبه گردشگری ناشناخته هرمزگان
روستای انگوران یکی از قدیمی ترین روستاهای هرمزگان با قدمت 700 ساله است که دارای مناطق طبیعی و بکری بوده اما ضعف زیر ساخت های گردشگری در آن بیداد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان با دارا بودن مناطق طبیعی بکر، نوار ساحلی، آثار تاریخی و جنگل های ناب یکی از مناطق توریستی کشور به شمار می رود که هر ساله میلیون ها مسافر داخلی و خارجی برای گذراندن لحظاتی سرشار از آرامش به این منطقه سفر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

جای جای این استان را مناطق بکر طبیعی فرا گرفته که هر بیننده ای را محو تماشای خود ساخته به طوری که مسافرانی که تنها یک بار به این استان جنوبی سفر کرده هرمزگان را در لیست مقصد سفر های بعدی خود قرار می دهند.

,

شهرستان بندرخمیر که در جنوب غرب مرکز هرمزگان واقع شده با دارا بودن بیش از 63 دهستان کوچک و بزرگ اقصی مناطق آن دارای جاذبه های گردشگری و توریستی از جمله جنگل حرا، آبگرم های معدنی و درمانی و... است.

,

روستاهای بندرخمیر یکی با صفاتر و زیباتر از دیگری بوده و سرسبزی و نشاط خاصی در آن مناطق حاکم است به طوری که آبشارها از کوه ها سرازیر شده و در میان دشت و جنگل روان و به دریا ریخته می شود.

,

, ,

انگوران جاذبه گردشگری ناشناخته هرمزگان

, انگوران جاذبه گردشگری ناشناخته هرمزگان,

روستای انگوران یکی از قدیمی ترین روستاهای بندر خمیر بوده که قدمت آن به ۷۰۰سال می رسدکه در گذشته اهالی آن به صورت کوچ نشینی زندگی می کردند؛ عشایر این منطقه تابستان ها را به کوه های تنخواه و ساوات مهاجرت کرده و فصل سرما به ده انگوران به دامداری و کشاورزی دیمی می پرداختند.

,

این روستای کوچک با دارا بودن مناطق زیبا و رویایی در 75 کیلومتری جنوب غرب بندرعباس قرار گرفته و دارای آبشارهای شگفت انگیزی بوده که هر بیننده ای رو مسحور زیبایی خود ساخته و این آبشارها در زمان بارندگی زیبایی دوچندانی به خود می گیرند.

,

آبگرم دوازده متری انگوران تهلو با منظره های طبیعی و بکر و آبشارهایی که از دل کوه سرازیر شده چشم هر بیننده ای را محو تماشای خود ساخته و تبدیل به منطقه ای توریستی و گردشگری شده اما ضعف زیر ساخت های موجود در آن باعث مهجور ماندن این منطقه بکر شده است.

,

, ,

آسیاب قدیمی و تاریخی ، آب انبار و اتاق همچنین رودخانه کر از دیگر جاذبه های این دهستان به شمار می رود؛ رودخانه کر که از میان کوه های این روستا عبور کرده روزها مانند آینده ای شفاف تصویر کوه ها درون خود نقاشی کرده و جلوه ای زیبایی را به نمایش می گذارد.

,

در حالی که این روستا دارای مناطق طبیعی بوده اما مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و ضعف زیر ساخت های گردشگری در آن منطقه بیداد می کند که این امر توجه ویژه مسئولان را می طلبد تا با رفع ضعف های زیر ساختی موجود در روستا زمینه ای را برای اشتغال جوانان این منطقه از طریق صنعت توریست ایجاد کنند.

,

, ,

انگوران تهلو ظرفیتی استانی در حوزه گردشگری دارد

, انگوران تهلو ظرفیتی استانی در حوزه گردشگری دارد,

هاشمی تختی، نماینده بندرعباس با بیان اینکه هرمزگان کماکان نقاط گردشگری ناشناخته زیادی در این استان وجود دارد، گفت: مناطقی همانند انگوران تهلو از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرخمیر از این دست هستند که ظرفیتی استانی دارند.

,

هاشمی تختی با اشاره به رایزنی ها و پیگیری مردمی اخیر در باب توسعه ظرفیت های گردشگری و آب درمانی انگوران تهلو عنوان کرد: با بررسی های صورت گرفته در این باب طی هفته های گذشته و رایزنی با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انتظار داریم سرمایه گذاری های لازم در این حوزه به زودی محقق شود و علاوه بر ایجاد فرصت های جدید شغلی، شاهد تاثیرپذیری اقتصاد خانوارها از فعالیت های گردشگری نیز در این منطقه از هرمزگان باشیم.

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بهسازی راه ارتباطی، برق رسانی و محوطه سازی سه اولویت اساسی برای بالفعل شدن ظرفیت های گردشگری انگوران تهلو است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه