اخبار داغ

یادداشت/

اهداف آمریکا از تحریم سپاه پاسداران چیست؟

اهداف آمریکا از تحریم سپاه پاسداران چیست؟
اقدام منزجز کننده ایالات متحده در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران باعث واکنش های بسیاری در عرصه بین الملل شده است. حال سئوال این است که اهداف امریکا از این تحریم چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، اقدام منزجز کننده ایالات متحده در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران باعث واکنش های بسیاری در عرصه بین الملل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

برخی از واکنش ها حاکی از درگیری نظامی  ایران و امریکا در منطقه غرب آسیا دارد و بخی نیز این اقدام را منتفی  می دانند.

,

حال این سئوال مطرح است که هدف امریکا از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران چه بوده است؟

,

به زعم کارشناسان مسائل سیاسی و بین الملل ، دولت ترامپ می توان ۷ هدف را دنبال کند.

,

 

,

هدف اول: عصبانی کردن جمهوری اسلامی

, هدف اول: عصبانی کردن جمهوری اسلامی,

مسئولین امریکایی با کار نابخردانه سعی میکنند تا مدیران جمهوری اسلامی را عصبی و احساسی کنند تا شاهد اقدامات عجولانه در حوزه های مختلف سیاسی و بین الملل باشد.

,

 

,

هدف دوم: ترغیب ایران به خروج از برجام

, هدف دوم: ترغیب ایران به خروج از برجام,

دقیقا یک سال پیش در چنین روزی (۱۸ اردیبهشت ۹۷) دولت ترامپ  رسما از برجام خارج شد. در آن روز ترامپ گفت: «امروز من اعلام می‌کنم که ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود و بالاترین سطح از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اعمال خواهد شد».

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به خروج امریکا از برجام فرمودند: «بنده از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید؛ هم در جلسهٔ عمومی گفتم و هم در جلسهٔ خصوصی. گفتم اگر می‌خواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید. یکی از شروطی که گفتم این بود که رئیس‌جمهور آمریکا باید امضا کند. مسئولین محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و خب، نتوانستند. دو سال و نیم است که ما در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک می‌گوید من قبول ندارم».

,

 

,

هدف سوم: مذاکره با ایران قبل از انتخابات ۲۰۲۰

, هدف سوم: مذاکره با ایران قبل از انتخابات ۲۰۲۰,

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای ۳ نوامبر ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده تا پنجاه و نهمین انتخابات چهار سال یک بار ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتخاب رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به همراه معاون او برگزار خواهد شد.در این میان رقابت اصلی بین دونالد ترامپ و احتمال زیاد جو بایدن معاون سابق باراک اوباما است.

,

ترامپ برای ادامه سیاست های خود باید انتخابات ۲۰۲۰ را پیروز شود و در برای این هدف نیاز به بودجه و حمایت بازیگران غیر رسمی سیاست امریکا دارد.

,

یهودی های امریکایی که ثروت عظیمی را در دست دارند و نقش تعیین کنده در انتخابات امریکا بازی میکنند یکی از حامیان اصلی دونالد ترامپ معرفی شده اند ، لذا وی با این نگاه سعی در راضی نگه داشتن صهیونیست های امریکایی دارد.

,

 

,

هدف چهارم: ایجاد دو دستگی در داخل و بحران های سیاسی و اجتماعی

, هدف چهارم: ایجاد دو دستگی در داخل و بحران های سیاسی و اجتماعی,

تحریم های اقتصادی در روند زندگی بهتر مردم ایران اختلال هایی را ایجاد کرده است . عدم واریز شدن پول نفت ، تحریم ها مواد دارویی و غذایی و صنعتی در کنار عدم مدیریت صحیح مدیران اجرایی دولت در عرصه اقتصاد سبب گردیده است که گرانی های افسار گسیخته بر زندگی مردم فشار وارد کند.

,

دامن زدن به شرایط اقتصادی از مهمترین اعداف امریکایی ها از ۴۰ سال پیش بوده است هرچند تا کنون در این امر ناموفق جلوه داده ولیکن تنها امید امریکایی ها ، فشار اقتصادی بر مردم برای وادار کردند سران جمهوری اسلامی به تبعیت از سیاست های امریکا به خصوص شروط ۱۲گانه آنان است.

,

 

,

هدف پنجم: ایجاد مانع در دور زدن تحریم ها و عدم فعالیت  جهادی سپاه برای محرومیت زدایی

, هدف پنجم: ایجاد مانع در دور زدن تحریم ها و عدم فعالیت  جهادی سپاه برای محرومیت زدایی,

سپاه پاسداران  در عرصه سازندگی در کشور دارای کارنامه ایی بسیار درخشان است .این نهاد ، علاوه بر استفاده از فناوری های روز دنیا برای ساخت صنایع نظامی ا در عرصه خدمات جهادی و مهندسی  مثل سد سازی راه سازی صنایع مهندسی و الکترونیکی ،  دارو سازی و .. غیره نیز باعث شده است تا وابستگی کشور به خارج را به کمترین میزان خود برساند ، در نتیجه مهمترین هدف امریکا که همان جتگ اقتصادی است با وجودسپاه پاسدارن به شکست خواهد انجامید. لذا با قرار گرفتن سپاه در  لیست  FTO، موانع مختلفی برای همکاری  شرکت های بین المللی با سپاه ایجاد خواهد شد.

,

هرچند بحث تحریم یکجانبه از سوی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران امر جدیدی نمی باشد. در گذشته نیز نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران به دلیل سیاستهای خویش هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفته بودند. تحریمهایی که آمریکا تاکنون بر علیه ایران به اجرا گذارده است یا برگرفته از قوانین دولتی این کشور یا فرامین اجرایی ریاست جمهوری آمریکا بوده است. قانونهایی که تاکنون دولت آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران به کار گرفته است قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی، قانون تحریم ایران ولیبی، قانون تحریم ایران، قانون توقف تجهیز نظامی ایران، قانون مقابله با تکثیر تسلیحات هسته ای ایران و قانون جامع تحریم ایران، پاسخگویی و منع سرمایه گذاری بوده است. در کنار این قوانین تاکنون دوازده فرمان اجرایی ریاست جمهوری از سوی رئیس جمهورهای مختلف ایالات متحده آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

,

 

,

هدف ششم: نسبت دادن تلفات نظامی امریکا در منطقه غرب آسیا به سپاه

, هدف ششم: نسبت دادن تلفات نظامی امریکا در منطقه غرب آسیا به سپاه,

بنا به گزارش‎ها آمریکا از یک میلیون و چهارصد هزار سرباز آماده به خدمت خود، نزدیک به ۳۵۰ هزار از آنها را در کشورهای مختلف جهان در ۷۵۰ پایگاه نظامی مستقر کرده‌ است؛ بخش عظیمی از این نیروها در مناطق جنگی خاورمیانه حضور دارند.

,

پایگاه شبکه خبری «الجزیره» درگزارشی در اول ماه «می» سال ۲۰۱۲ مدعی شده که براساس اطلاعاتی که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) در اختیارش قرار داده نزدیک به ۱۲۵ هزار نیروی نظامی آمریکا در کشور‌های منطقه خاورمیانه حضور دارند؛ نزدیک به ۹۰ هزار نیروی نظامی در یا اطراف افغانستان، ۲۰ هزار نظامی دیگر در منطقه خاور نزدیک و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر نیز در نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه حضور دارند. منطقه خاور نزدیک شامل کشور‌های فلسطین، اردن، سوریه، ترکیه، قبرس، و عراق است.

,

پایگاه «هریتیج» در گزارشی با ادعای اینکه تا اکتبر ۲۰۱۵ نزدیک به ۳۵ هزار نیرو‌ی نظامی آمریکا در خاورمیانه حضور دارد.

,

آمریکا هفت پایگاه نظامی در حوزه خلیج‌فارس دارد که شامل پایگاه هوایی العدید قطر، پایگاه تومریت عمان، پایگاه ناوگان پنجم بحرین، پایگاه هوایی علی السالم کویت، پایگاه هوایی شیخ عیسی بحرین، پایگاه هوایی احمدالجابر کویت، پایگاه هوایی الظفره امارات است ،افزون بر این هفت پایگاه، پایگاه‌های بگرام در افغانستان و لِمُونیر در جیبوتی هم در فاصله‌ای نه چندان دور از منطقه خلیج فارس از پایگاه‌های عمده آمریکا محسوب می‌شوند.

,

با دخالت های امریکایی در کشتار مردمبیگناه منطقه غرب آسیا و واکنش های نیروهای مردمی به آن و احتمال کشته شدن سربازان امریکایی ، یک خوراک رسانه ایی برای رسانه ای بیگانه فراهم می شود تا هر نوع حمله به پایگاه های امریکا را به جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران نسبت دهند.

,

 

,

هدف هفتم: تحریم موشک بالستیک سپاه

, هدف هفتم: تحریم موشک بالستیک سپاه,

یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران که سبب گردیده تا دشمنان اجازه تعدی به خودرا ندهند ، دست برتر ایران در حوزه نظامی بخصوص موشکی است . رشد چشمگیر صنایع دفاعی در ساخت موشک هاس نقطه زن و بالستیکی باعث اقزایش قدرت نفوذ و بازدانگی ایران گردید که همین سبب نگرانی رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه گردید.لذا امریکا با مطرح کردن تحریم های موشکی سعی بر آن دارد تا جمهوری اسلامی را از دست یابی به قدرت بیشتر در عرصه صنعت موشکی باز دارد.

,

مشخصا سپاه پاسداران به عنوان مجری تولید و ساخت موشک در کشور در راس  این تحریم ها قرار گرفته است.

,

 

,

چه اتفاقی خواهد افتاد؟

, چه اتفاقی خواهد افتاد؟,

به زعم کارشناسان هیچ درگیری نظامی روی نخواهد داد ، آنچه مشخص است این اتفاق یک پاس گل به ایران و به ضرر امریکا بخصوص اسرائیل منجر خواهد شد البته این امر به شرط آن است که مدیران ارشد دولت ایران بتوانندحداکثر بهره وری از این فضای ایجاد شده را داشته باشند که مهترین آن مدیریت شرایط اقتصادی در داخل ، و تغییر و اصلاح اساسی برخی نهاد اقتصادی برای فعالیت بهتر در جهت تقویت ارزش پول ملی و بهبئود شرایط اقتصادی خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه