اخبار داغ

یادداشت؛

تجاری سازی محصولات داخلی، راهی به سوی رونق تولید ملی

تجاری سازی محصولات داخلی، راهی به سوی رونق تولید ملی
اقتصاد امروز کشور در حال گام نهادن در مسیر اقتصاد دانش بنیان است و این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه خود مردم همت کنند و با حمایت از تولیدات بومی، زمینه های صادرات آن را فراهم کنند چراکه در وضعیت جهان امروز، دانش بنیان شدن، مهمترین راه پیشرفت برای کشورها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، راهب محمدی دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی در یادداشت خود به تبیین موضوع سال یعنی رونق تولید پرداخت و نوشت؛ رونق تولید ملی در صورتی اتفاق می افتد که مردم با حمایت از تولیدات هموطنان خودشان علاوه بر مصرف داخلی با کیفی سازی محصولات زمینه های صادرات ان را نیز فراهم کنند چراکه امروز محصولات تولید داخلی با قدم گذاشتن در مسیر دانش بنیان، شرایط لازم برای تجاری سازی جهانی را دارد، بنابراین مردم نقش به سزایی در رونق تولید ملی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

 امروزه که اقتصاد ضعیف ایران نقل بیشتر محافل اقتصادی جهانی است شاید ناشی از قانون گذاری و ضعف مدیرت اجرایی باشد بطوریکه در کنار اقتصاد سیاسی دنیا که کمر همت به نابودی و تضعیف اقتصاد ایران بسته اند، بیشتر مشهود است.

,

این امر را بیشتر می توان در اقتصاد و یا منبع درامد تک محصولی دانست که دولت ها بیشتر از حد روی به صادرات تک محصولی را مد نظر قرار داده اند و این امر در طولانی مدت و در میان مدت اسیب زا بوده و موجب تنبلی اقتصادی می شود.که آثار سوء بسیاری دارد بطوریکه هر وقت قیمت محصول صادراتی بالا می رود، اوضاع اقتصادی کشور بهتر می شود و برعکس هر وقت قیمت ها پایین بیاید اوضاع بدتر می شود  که این امر رکود و تورم جبران ناپذیری را در کشور حاکم می کند.

,

 باید چاره ای اندیشد و اقتصاد را مولد کرد و از تک محصولی بودن دراورد تا اوضاع بهتر شود البته ناگفته نماند که جامعه نیز سهم کمتر از دولت ها در تضعیف اقتصاد ندارند چراکه این جامعه است که باید دولت را مجبور به رفتن به سوی شکوفایی اقتصادی کند و این انتظار و خواسته به حق مردم است که اقتصاد بالنده ای داشته باشند.

,

وظیفه دولت نیز در چنین اوضاعی که از ان بعنوان کارزار اقتصادی یاد می شود کنترل و مدیریت ضعف است که باید بتواند با نیروی معکوسی، ضعف ها را به فرصت تبدیل کرده و اقتصاد خود را قوی و ایزوله کند.

,

البته در این کار زار باید یک الگوی بومی نیز داشته باشیم که ابزاری برای مقابله با تهدیدات است چراکه تازیخ نشان داده الگوی وارداتی موثر و کار ساز تیست، البته هر کشوری که می خواهد پیشرفت کند یک الگوی بومی را دارا است.

,

الگوی اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی شده بهترین الگو برای مبارزه اقتصادی است بطوریکه در نه تنها در کشور ما اقتصاددانان با آن موافق هستند بلکه در کشورهای مختلف و البته غول های اقتصادی دنیا نیز از این الگو تمجید کرده و آن را به کار نیز برده اند.

,

در چنین زمانی که دشمنان ما، روی ضعف اقتصادی ما متمرکز شده اند، اکنون ما نیازمند مسئولین اجرایی هستیم که با آمادگی کارمل وارد این کارزار شده و با بصیرت اقتصادی و سیاسی بتواند با تبدیل تهدید ها به فرصت ها کشور را در وضعیت فعلی برهاند.

,

 همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده اند تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی کنونی، اقتصاد درون زا است و مردم در این میان نقش مهمی دارند چراکه همانگونه که تولید کننده در اقتصاد داخلی بومی است، مصرف کننده نیز باید از تولید داخلی حمایت .

,

 اقتصاد امروز اقتصادی دانش بنیان است که باید  دانش را تبدیل به تکنولوژی کنیم تا با خروجی تکنولوژی، محصول تولید شده تجاری سازی شده و به خلق ثروت در کشور منجر شود. که این اتفاق اگر رخ داد، تولید نیز  رونق گرفته و راهی بسوی  پیشرفت ها ایجاد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه